מנחם קרביצקי | יום כ"ח טבת ה׳תשפ״ב 01.01.2022

כמה עולה לעשות ביטוח דירה

ביטוח דירה יכול לנוע בטווח רחב של מחירים, יש שוני בין דירה לדירה. אבל מי אמר שצריך בכלל ביטוח דירה? יש היום הרבה חברות ביטוח אשר יציעו לנו הצעות מפתות כאשר זה נוגע לביטוח הדירה שלנו. 
כמה עולה לעשות ביטוח דירה
קרדיט תמונה: freepik

תחילה יש להכיר את ההבדל בין ביטוחי הדירה השונים שכן יש שלושה עיקריים: ביטוח מבנה, ביטוח תכולה וביטוח צד ג'. הביטוח הפופולרי ביותר הוא ביטוח מבנה ואילו מיד אחריו ביטוח תכולה. איך תדעו אם אתם צריכים לבטח את עצמכם עם ביטוח תכולה לדירה? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת.

מה ההבדל בין ביטוח תכולה לדירה לבין ביטוח  מבנה?

רבים רואים ביטוח דירה כמעין דבר שלם, אבל מדובר על גורמים שניתן לפרק ולהרכיב איך שאנחנו רוצים. ביטוח מבנה הוא ביטוח אשר נוגע למבנה שלכם, פשוטו כמשמעו. זאת אומרת, הביטוח מכסה רק את המבנה שלכם, את כותלי הבית, הקירות, השיש, הרצפה, התשתיות, אבל לא את מה שיש בתוך הבית. ביטוח תכולה לדירה הוא הביטוח אשר מכסה את התכולה של הבית. אם יש לכם ריהוט יקר, אם יש לכם חפצים סנטימנטליים, אם יש לכם ציוד משרדי או כל דבר סודי וחשוב, תוכלו לבטח אותו בביטוח תכולה. ביטוח צד ג' הוא הביטוח הפחות פופולרי והוא נוגע למקרים בהם מישהו נפגע בשטח שלכם ויכול לתבוע אתכם, ביטוח צד ג' נועד כדי להגן עליכם.

לאחר שהבנו מהם כל שלושת הביטוחים אשר עונים לקטגוריה של ביטוח דירה, הגיע הזמן שנחליט מה רלוונטי לנו. רוב בעלי הדירות משתמשים בביטוח מבנה וביטוח תכולה כאחד. עם זאת, כאשר הדירה שלכם היא בבעלותכם אבל לא אתם גרים שם, הביטוח הנכון ביותר יהיה ביטוח מבנה. ביטוח תכולה הינו ביטוח חשוב לא פחות, תחשבו עד כמה הציוד שלכם יקר. אם חלילה מתרחשת שריפה בבית שלכם ויש לכם רק ביטוח מבנה, כמה תצטרכו לשלם עבור כל החפצים שנהרסו לכם? ברגע בו אתם מבינים שמחיר הציוד שלכם שווה ערך למחיר המבנה שלכם, רק אז תבינו שיש צורך בשני הביטוחים.  

מהם הפרמטרים המשפיעים על מחיר הביטוח?

הפרמטרים אשר משפיעים על מחיר הביטוח משתנים. כאשר מדובר על ביטוח מבנה לדירה הפרמטרים שישפיעו יהיו גיל הדירה, המיקום שלה בארץ, עבר שכונתי, שווי הדירה, גודל ועוד. כאשר מדובר על ביטוח תכולה לדירה יש לדעת אילו מוצרים נמצאים תחת הביטוח. ברגע שהחברה יודעת את שווי המוצרים היא תוכל לאמוד מחיר בהתאם לרמת הסיכון שיש באזור שלכם. ביטוח תכולה לדירה לרוב יהיה זול יותר מאשר ביטוח מבנה, אך כאשר אתם בוחרים לבטח את הדירה שלכם בשני הביטוחים האלה המחיר יהיה הרבה יותר משתלם. המחיר יכול לנוע בין כמה עשרות שקלים בודדים בחודש ועד למאות שקלים בחודש, המחיר משתנה בהתאם לפרמטרים שציינו. מן הסתם, דירות יוקרה יהיו יותר יקרות, דירות עם סבירות גבוהה יותר לסיכון יהיו במחיר גבוה וכן הלאה.

איך ניתן להוזיל את מחיר הביטוח?

הדרך הטובה ביותר להוזיל את מחיר ביטוח תכולה לדירה ומבנה היא באמצעות השוואת ביטוח דירה. השוואת ביטוח דירה ניתן למצוא באתר נטרלי בו כל החברות הבולטות ביותר נמצאות. הסינון של השוואת ביטוח דירה נעשה על פי הפרטים שהזנתם, תקציב וכמו כן, כל יתר הפרטים אשר מבקשים באתר. לאחר סינון, תוכלו לקבל השוואת ביטוח דירה בין כל החברות הבולטות בשוק. שימו לב כל למסלולים המוצעים ולא רק למחיר

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.