מערכת COL | יום כ"ו טבת ה׳תשפ״ב 30.12.2021

כך הגיב הרבי לשליח מאוסטרליה כשרק אישה אחת באה לשיעור

הרב חיים גוטניק היה אחד מהרבנים החשובים באוסטרליה. באחת מפגישותיו עם הרבי מליובאוויטש, הרבי עודד אותו לפתוח ולארגן שיעור נשים חדש לנשות הקהילה באוסטרליה, בנושא של טהרת המשפחה • לאחר זמן, הוא נפגש שוב עם הרבי. הרבי שואל אותו: נו, איך הולך השיעור אצלכם בטהרת המשפחה? הרב גוטניק ענה: רבי, כישלון חרוץ, אני כל כך מתבייש. רק אישה אחת מגיעה לשיעור • ומה ענה הרבי? • מדור שבועי ב-COL: 'בודפוסט' - עם מסר לשבת קודש מאת הרב שמואל רסקין, שליח חב"ד בבודפשט בירת הונגריה
כך הגיב הרבי לשליח מאוסטרליה כשרק אישה אחת באה לשיעור

הרב חיים גוטניק היה אחד מהרבנים החשובים באוסטרליה. באחת מפגישותיו עם הרבי מליובאוויטש, הרבי עודד אותו לפתוח ולארגן שיעור נשים חדש לנשות הקהילה באוסטרליה, בנושא של טהרת המשפחה. בתחילה הרב גוטניק לא ידע איך לעכל את זה, הוא חשב שאולי נשות הקהילה עדיין לא בשלות לנושא כל כך חשוב, אבל עם הרבי לא מתווכחים - ומיד כשחזר לאוסטרליה, הוא ארגן ופרסם בפרסום נרחב ביותר על שיעור נשים חדש בנושא של טהרת המשפחה.

כשהגיעה שעת השיעור, הוא ציפה לקהל גדול של נשים, אך הגיעה רק אישה אחת. הרב גוטניק כל כך התאכזב. בשבוע שלאחר מכן הוא הגביר את הפרסום, ושוב מגיעה רק אותה אישה. כך במשך שבועות ארוכים מגיע רק אישה אחת - אותה אישה לכל השיעורים. לאחר זמן, הוא נפגש שוב עם הרבי. הרבי שואל אותו: נו, איך הולך השיעור אצלכם בטהרת המשפחה? הרב גוטניק ענה: רבי, כישלון חרוץ, אני כל כך מתבייש. רק אישה אחת מגיעה לשיעור. הרבי הרצין ואמר לו: הרב גוטניק, למה אתה מזלזל באישה אחת? כמה אימהות היו למשה רבינו?

בפרשת וארא אנחנו נחשפים לראשונה לשמות ההורים של משה: עמרם ויוכבד. מסתבר שכל אמא יהודיה, מגדלת סוג של משה רבינו, שכן לכל ילד יהודי יש ייעוד משלו, יש בו ניצוץ מנשמתו של משה רבינו, יש לו פוטנציאל אדיר. בשביל שאמא תוכל לגדל ילדים בריאים בגופם ובנפשם, יראי שמים, היא חייבת להיות כמו יוכבד - מחוץ למצרים, זאת אומרת: מרוממת מעל המיצרים, מעל ההגבלות, מעל הדאגות, כי היא מנוע של שמחה, מנוע של אמונה, מנוע של ביטחון בה'. לכן, המתנה הכי חשובה שאמא יכולה לתת לילדים שלה - זה שהיא בעצמה תהיה שמחה, כי אם אמא שמחה - כל הבית שמח.

הרבי מליובאוויטש אמר שרואים במוחש שמי שאחראי על המצב רוח בבית זו האמא – זו האישה, כי הילדים שלנו לא מקשיבים למה שאנחנו אומרים להם, אלא הם רואים איך אנחנו חיים ומזה הם שואבים כוח ואמונה איך להתנהל. אם אנחנו ההורים נהיה מלאים באמונה, מלאים בביטחון בה', מלאים בשמחה, אנחנו בעזרת ה' ניצור ילדים שמחים, יראי שמים, שיזכו לראות טוב בחיים.

*

צפו בווידאו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.