מערכת COL | יום כ"ג טבת ה׳תשפ״ב 27.12.2021

קדילאק XT6: לא לעשירון העליון אלא למאיון העליון

רבות כתבנו כאן בשנתיים האחרונות על רכבי שבעה מקומות המתאימים למגזר החרדי, וגם על כך שמדובר בשוק שהולך ונהיה צפוף עם עוד ועוד דגמים, ונראה שהגיעה העת לשחק במגרש של הגדולים • רכב שבעה מקומות שלא מתאים לעשירון העליון אלא למאיון העליון • ההתלבטות הייתה קשה אבל בסוף בחרתי בקדילאק
קדילאק XT6: לא לעשירון העליון אלא למאיון העליון

רבות כתבנו כאן בשנתיים האחרונות על רכבי שבעה מקומות המתאימים למגזר החרדי, וגם על כך שמדובר בשוק שהולך ונהיה צפוף עם עוד ועוד דגמים, ונראה שהגיעה העת לשחק במגרש של הגדולים; הגיעה העת לכתוב על רכב שבעה מקומות ברמה אחרת. לא רמת ביניים כמו שברולט טראוורס או קיה סורנטו שעליהם כתבנו באחרונה, אלא ברמה גבוהה עוד יותר. רכב שבעה מקומות שלא מתאים לעשירון העליון אלא למאיון העליון.

גם שוק רכבי היוקרה הזה הולך ונהיה צפוף וכולל כמה דגמים של מרצדס, דגם של סובארו, קדילאק, אינפיניטי, חברת הבת היוקרתית של יונדאי – ג'נסיס, וולוו ועוד כמה ששכחתי בדרך.

ההתלבטות הייתה קשה אבל בסוף בחרתי בקדילאק.

למה, תשאלו. ובכן, כי קדילאק – בתור החברה שזכתה שהרבי ייסע במכוניותיה – היא משהו שעושה טוב בלב לכל חב"דניק, ושנית כי נראה לי שדגם היוקרה שלה הוא היפה והמרשים ביותר מבין המתחרות. אגב, רק לאחרונה נכתב כאן לגבי דעת הרבי על מוצרים גרמניים וברור שעבור חב"דניקים רבים זה גם סעיף שנלקח בחשבון.

אה, וכמעט שכחתי, הקדילאק הזו הפכה למכונית הנמכרת ביותר בארץ בסגמנט מכוניות היוקרה של 7 מקומות, מה שאומר שאנשים מצביעים ברגליים.

רכב המבחן שלנו הוא אם כן קדילאק XT6 שמחירו אם כבר הכנתם את הארנק עומד על כ-399,000 שקלים. בעבר שווק כאן דגם יוקרתי בשם אסקלייד שמחירו היה כמעט פי שניים אבל אנשים עמדו בתור כדי לחטוף את עשרות היחידות שהועברו לשוק הישראלי וכעת הוא לא ניתן עדיין לרכישה מחדש.

היופי שלו, וכפי שכבר כתבתי הוא משהו שבאמת לא ניתן לעמוד בו. הוא מאוד מרשים, פשוט וואו מכל כיוון שלא תסתכלו עליו. חבל להכביר במילים, זה פשוט אמריקה במיטבה. כמו פיל במרכז החדר שלא ניתן להתעלם ממנו.

כניסה פנימה מראה שהוא מאובזר בכל מה שארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות יכולה להציע לנו. קצת צבט לי את הלב לקבל רכב מבחן עם כיסאות עור שחורים ולא חומים כפי שאני אוהב (ושניתן לבחור), אבל בשוק האמריקאי, והרחבנו על כך בעבר, אוהבים את הצבע השחור

יש כאן אמנם גג פנורמי ענק שחלקו גם נפתח ופסי הכרום, הפס דמוי עץ וידית ההילוכים המעניינת מוסיפים בתורם, אבל מה שבאמת מיוחד בקדילאק, מעבר למראה הסלוני הכל כך יפה ועשיר זו האיכות. כיף להעביר את היד ולהרגיש את החומרים המשובחים.

ועכשיו לרשימת האבזור הטכנולוגי והבטיחותי הבלתי נגמרים: קודם כל, כיאה לרכב אמריקאי, תוכלו להתניע את הרכב מבחוץ באמצעות לחיצה על השלט, כדי שהמזגן יתחיל לפעול ותכנסו לרכב מחומם. זה לא אומר שגנב יוכל באותו רגע "להרים" את הרכב כי המנוע עדיין יישאר מכובה, אבל בקור המקפיא או בקיץ הלוהט לא תצטרכו להתייסר כשאתם נכנסים לרכב.

ה-XT6 כמובן נפתח וננעל אפילו ללא לחיצת כפתור, וכשתקרבו אליו תראו את סמל קדילאק מוקרן על הרצפה, במעין פוזה של גאוות יחידה.

במרכז הדשבורד מוצב כמובן מסך מגע המאובזר כמעט בהכול. אין עליו וויז מובנה אלא תוכנת ניווט של החברה, אבל תוכלו להצמיד אליו את הפלאפון שלכם באמצעות כבל usb ולקבל את כל מה שתרצו.

עם אלו תקבלו כמובן בלם יד אלקטרוני, אזהרת סטיה מנתיב ותיקון סטיה אקטיבי, דימום מנוע ברמזור (אגב, ההתנעה מחדש מאוד עדינה ולא מטרידה), בקרת שיוט אדפטיבית, איתות אזהרת שטח מת, הגה מתחמתם, משטח טעינה אלחוטי, מערכת התראה לשכחת ילדים במושב האחורי, מושב מתכוונן חשמלית עם 3 זיכרונות, חימום וקירור הכיסאות מלפנים, סנוור אוטומטי בחושך, מזגן בשליטה מלאה ליושבים מאחור, "מערכת תצוגה עילית" המקרינה את מהירות הנסיעה על גבי השמשה הקדמית (מעין צג שמקרין מלמטה על השמשה ומציג לכם ממש מול העיניים את המהירות ופרטים נוספים על הנסיעה) שלשמחתי ניתנה להעלאה/הורדה ולהבהרה/הכהה לפי הצורך. 2 פרטים מעולים נוגעים להתראה בשעה שתעמדו שבריר שניה לפני תאונה. הראשונה - מולכם, ממש על השמשה תקפוץ התראה אדומה בולטת שתציג את סוג "האיום" (רכב, הולך דרך וכו'). השנייה - הכיסא שלכם ממש ירטוט כדי להעיר את תשומת ליבכם.

סעיף בפני עצמו צריך להקדיש לאפשרות להביט בסביבה. לא רק מצלמת רוורס חדה ומעולה שמציגה כמה יכולות שליטה בזווית 360 מעלות, ולא רק מצלמה קדמית שמציגה לכם בכל תחילת נסיעה את שקורה לפני הרכב, אלא גם מראה מרכזית שבלחיצת כפתור הופכת להיות מסך שמקרין את המתרחש מאחור. אסביר: במקום מראה שלא מכסה ממש את כל השטח, והופכת ללא רלוונטית כשכל שבעת המקומות תפוסים, תוכלו להפוך את המראה למסך שמשדר אליכם ממצלמה הניצבת מאחור את מה שקורה על הכביש, והיא עושה זאת בצורה כל כך חדשה שתוכלו לקרוא את השפתיים של היושבים ברכב מאחוריכם. ראו את התמונה המצורפת.

בהשגחה פרטית של ממש האפשרות הזו הצילה אותי מתאונת דרכים. זה קרה בזמן סופה מלאת גשמי זעף. המראה לא שיקפה את המתרחש ובשל כך העברתי למצב הזה. דקה אחר כך, כשבלמתי בעקבות מכוניות לפני שבלמו בפתאומיות עקב "שבר ענן", קלטתי במצלמה רכב שועט לעברי במהירות כשנהגו לא שם לב שהוא נכנס לתוך פקק פתאומי. שברתי במהירות לתוך נתיב תחבורה ציבורית, ושניה אחר כך הרכב ההוא נכנס במהירות למקום שעמדתי בו ועצר מילימטר מהמכונית שהייתה רגע קודם לפני. אם לא הייתי קולט אותו במצלמה הוא היה נכנס בי בעוצמה.

לפני שניגע בנהיגה עצמה רק נזכיר שחווית הנסיעה לא נופלת גם ליושבים מאחור. בניגוד לרכבי שבעה מקומות סטנדרטיים, כאן גם היושבים בשורה השלישית לא יצטרכו לשבת כסרדינים ויוכלו להתרווח בנחת. זה בהחלט רכב לשבעה נוסעים בגירים. תא המטען אגב, גדול כמובן יחסית לרכב שבעה מקומות ודומה יותר לתא מטען של מכונית סופר-מיני עם קיבולת של 375 ליטר.

כל אלו הם כמובן רק הקדימון לנסיעה, שהרי אף אחד לא קונה בהמה אמריקאית כדי לגלות יכולות נסיעה רדודות. הבחירה שלי בקדילאק הגיעה גם אחרי שורת המכונית החשמליות המפונפנות שסיקרנו כאן, שכן רציתי מכונית שנוסעת עם כל הכוח ובלי חשבון.

הנסיעה עצמה היא אמריקה, אוהו אמריקה. מאוד מהנה ומאוד אלגנטית בו זמנית. הכל זורם, מהיר ועוצמתי. הנתונים היבשים מציגים מנוע V6 המלווה ב-310 כוחות סוס שמייצר יחד עם תיבת הילוכים חלקה ומעולה בעלת תשעה יחסי העברה מהירות שתניע אתכם מ-0 ל-100 בתוך 7 שניות בלבד. ותזכרו, מדובר ברכב גדול מימדים השוקל מעל ל-2 טון. כל שניה של נהיגה הייתה חוויה בפני עצמה.

סעיף הדלק הוא כמובן שאלה חשובה נוספת. עם נסיעה מאוד מאומצת של 600 קילומטרים וללא ניסיון לחסוך, הייתי בטוח שהקדילאק שלנו תשתה ליטר לכל חמשה קילומטרים אבל בפועל היא שתתה 1 ל-7. עיתונאי רכב אחרים טוענים שעם נסיעה רגועה היא מגיעה ל-1 ל-9, אבל נראה לי שזו בכלל לא שאלה. כי מי שיכול להרשות לעצמו לקנות רכב שכזה לא באמת יעשה חישוב על קוצו של ליטר דלק. רוכש שכזה רוצה ליהנות בלי הגבלות, ומי שמוציא כבר כ-400 אלף שקלים על רכב סביר להניח שגם יכול להרשות לעצמו להוציא עוד כמה מאות שקלים בחודש על צריכת דלק נוספת. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.