מערכת COL צעיר | יום כ"ב טבת ה׳תשפ״ב 26.12.2021

רוחות ומים: כך נראית במציאות סופת טייפון. צפו

סופות הם אירוע די שכיח באיי הפיליפינים, שם כבר ספגו מהם נזקים רבים במשך ההיסטוריה. דווקא כאשר עונת הסופות התקרבה לסיומה, ספגו האיים לפני מספר ימים סופת טייפון עוצמתית שהאפילה על כל אלו שקדמו לה • אזורים שלמים נהרסו לחלוטין, והמדינה הכריזה כל מצב חירום • כך זה נראה משם 
רוחות ומים: כך נראית במציאות סופת טייפון. צפו
צילום מסך

 

מסביב לעולם

 

סופת הטייפון "ריי", הייתה הסופה החזקה ביותר שפגעה באיי הפיליפינים השנה. כן, תתפלאו, באיי הפיליפינים רגילים לפגוש סופות. מדובר באזור מועד לפורענות שסופג סופות רבות מידי שנה.

הסופה השתוללה באיים במשך מספר ימים כשהיא כוללת גשמים כבדים ורוחות בעוצמה של 195 קמ"ש. איתני הטבע הותירו את חותמם, ובכל מקום בה ביקרה הסופה ניכרו אותות האסון. עמודי חשמל רבים נעקרו, רשת התקשורת קרסה וגגות בכל רחבי האיים נעקרו ממקומם. למעלה מ-300 אלף בני אדם נאלצו לברוח מבתיהם.

רק ימים אחרי ששכחו הרוחות, נחשף היקף ההרס שהותירה הסופה. אזורים רבים הפכו למנותקים, לאחר קריסת רשתות התקשורת, כך שמספר הנפגעים המלא טרם ברור גם כיום.

ארלן באג-או, מושלת איי דינגט, שבפיליפינים, כתבה לפני מספר ימים כי האזור "שוטח לגמרי" מעוצמת הסופה. "השדות והסירות של החקלאים והדייגים שלנו הושמדו. איבדנו את הבתים. הקירות והגגות נקרעו ונתלשו, יש לנו רק אספקה מצומצמת של מזון ומים". היא השוותה בדבריה את הסופה לסופות קטלניות אחרות מההיסטוריה של איי הפיליפינים, הזכורים עד היום כמאורע טראומתי.

כאמור, סופות רבות פוגעות בפיליפינים מידי שנה, בעונה שנמשכת על פני מספר חודשים. הסופה "ריי" הגיעה אמנם בשלהי התקופה, אך היא הייתה עוצמתית מקודמותיה. הממוצע השנתי של הסופות באיי הפיליפינים נמדד בכעשרים סופות מידי שנה. הטייפון שהותיר אחריו את הנזק הגדול ביותר הזכור עד כה, היה "האיאן", שפגע בפיליפינים לפני שמונה שנים.

 

 כך הייתה נראית הסופה העוצמתית. צפו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.