שלמה מן | יום כ"ב טבת ה׳תשפ״ב 26.12.2021

198 מיליון דולר הושקעו בפעילות של 'כולל חב"ד' בשנה האחרונה

קהילת התומכים האמריקאית של מוסד הצדקה הגדול בעולם 'כולל חב"ד' התייצבה בדינר החגיגי השנתי במלון הילטון במנהטן, שם נחשפו הנתונים והמספרים של אימפריית החסד שהקימו רבותינו נשיאנו, ואשר משקיעה אין ספור משאבים למען תושבי ארץ ישראל. במרכז הדינר: שיתוף הפעולה עם משרדי הממשלה - שהזניקו את הפעילות לשיא של כל הזמנים בשנת הכספים האחרונה. סיקור מלא ותיעוד
198 מיליון דולר הושקעו בפעילות של 'כולל חב
צילום: כולל חב"ד

כבר קרוב לארבעים שנה ברציפות, נערך הדינר השנתי של ארגון החסד 'כולל חב"ד', אך בכל פעם מחדש הוא מצליח לרגש את תומכיו הרבים של ה'כולל', העומדים לימינו בכל ימות השנה בתמיכה בפעולותיו הכבירות. אל מלון 'הילטון' היוקרתי במנהטן, הוזמנו בימים האחרונים מאות תומכי מוסד החסד הוותיק 'כולל חב"ד' ובני משפחותיהם לדינר החגיגי והמרשים, המציג מידי שנה את מפת העשייה האדירה של אימפריית החסד הגדולה בארץ הקודש - שנוסדה ע"י כ"ק אדמו"ר הזקן והפכה למעצמה אדירה תחת נשיאותו, בהכוונתו, בכוחו ובברכותיו הרצופות והתמידיות של הרבי - באמצעות נתונים שנתיים אודות היקף הפעילות בכל התחומים, לרווחתם של יושבי ארץ הקודש, מכל קצות הקשת.

הדינר נפתח. האורות כבים, ועיני כל מביטים במסכי הענק, אותם מאירה דמות קודשו של הרבי, וקולו מהדהד בכל רחבי האולם הנוצץ. זהו קטע משיחת קודש, בה מזכיר הרבי את דברי אדמו"ר הזקן נ"ע, מייסד 'כולל חב"ד' ובעל ההילולא.

ההתרגשות בקהל גדולה מאוד. פתאום כולם חשים ומבינים יותר, את הקשר העמוק של הארגון לכל שושלת הרביים – החל מאדמו"ר הזקן ועד לרבינו. הדינר נערך בכל שנה ברציפות, ולא בכדי. על חשיבותו של הדינר המסורתי, התבטא הרבי ב'יחידות' הראשונה של מנהל ה'כולל' הרב שלום דוכמן, לפני למעלה מארבעים שנה. לצד דברי הרבי על איסוף כספים, הרחיב על החשיבות לקיים דינר לתומכים באופן קבוע. "יותר ארבעים שנה אחרי אותה יחידות, חשים את ברכותיו של הרבי בכל פעם מחדש בעריכת הדינר", אומר הרב דוכמן.

כשהרב דוכמן מדבר על ברכותיו של הרבי, אי אפשר שלא לחוש אותם, כשמתבוננים בקהל התומכים, ובפרט בבולטים שבהם. הדוברים באירוע החגיגי, נמנים על השורה הראשונה של הקהילה העסקית היהודית-אמריקאית, אנשי צמרת, מחזיקי תפקידי מפתח בחברות, בארגונים פיננסיים ובבורסה. בהם עורכים דין בכירים, רופאים וותיקים, ועוד בעלי תפקידים. המכנה המשותף לכולם, זה לא רק התרומות, אלא החיבור הרגשי-אישי שלהם לכלל פעילויות של 'כולל חב"ד'.

  • מליונים ב-19 מיזמי רווחה

198 מיליון דולר - זה היקף הסכום האדיר וחסר התקדים שהשקיע ה'כולל' בשנת הכספים החולפת ב"צדקת ארץ הקודש", שורה ארוכה ומגוונת של פרויקטים ופעילויות, שכל כולם חסד ורווחה לקהלי יעד שונים מקרב תושבי ארץ ישראל. במרכזם, 19 פרויקטים מרכזיים עליהם הוא חולש, בכל גווני אימפריית החסד שאופף יהודים רבים בארץ מכל סוגי האוכלוסייה. כדי לסבר את האוזן ולהבין את הצמיחה, בשנה שעברה התקציב עמד על 123 מיליון דולר.

הרב דוכמן, מציג לקהל התומכים הגדול, את שורת הפרויקטים, בזה אחר זה; פעילויות הצדקה, טקסי בר המצווה ליתומים ובת המצווה ליתומות, עשרות בתי תמחוי הפזורים בכל רחבי הארץ, מעונות יום מושקעים בערי ישראל, חלוקת סלי מזון לעשרות אלפי משפחות, תכניות רווחה של המיזם לביטחון תזונתי, הוסטלים לחולי טרשת נפוצה ונכים במצבים קשים, ועוד שורת פרויקטים ייחודיים, חלקם ייעודיים לקהל אנ"ש חסידי חב"ד בארה"ק.

אחד הפרויקטים שתפס את תשומת ליבם של התומכים הנכבדים, הינו קרן 'חסד מנחם מענדל', זרוע החינוך של ה'כולל', הפועל עם משפחות אלמנות ויתומים, במעגל השנה, באין ספור פרויקטים מרגשים. האחרון שבהם, היה נופש ענק ועוצמתי למאות אלמנות ויתומים בימי החנוכה השנה. "כשראיתי את המראות מהנופש הייחודי הזה, חזרתי לילדות שלי, כשהייתי ילד יתום בן שמונה", סיפר אחד התומכים בדמעות, "בילדותי, לא היה את כל המיזם הגדול הזה. זה פשוט מציל חיים, כפשוטו ממש".  

אחת הבשורות הגדולות של הדינר, היה כשאחד התומכים עלה ואמר שמעוניין לתרום סכום משמעותי באמצעות מטבע דיגיטלי, ובכך פתח את שערי הצדקה באמצעות המטבעות הוירטואליים, וזאת במסגרת המערכת הדיגיטלית NFT. "הרבי תמיד דיבר על ניצול כלי הטכנולוגיה - וזו הזדמנות נוספת לנצל את הכלים הללו למצוות הצדקה", אמר הרב דוכמן.

במהלך הדינר, הועלה על נס שיתוף הפעולה הגדול של ממשלת ישראל עם 'כולל חב"ד', בפרוייקטי הרווחה הגדולים שיצאו לדרך בעקבות המשבר הכלכלי שנגרם בתקופת הקורונה. שיתוף הפעולה הזה, במסגרתו חולקו מאות מיליוני שקלים למשפחות נזקקות, גרם לתומכים להתרגשות רבה, כשנחשפו בפניהם הנתונים העוצמתיים של שיתוף הפעולה, שהמחיש עד כמה 'כולל חב"ד' הפך לגורם הצדקה המוערך והעוצמתי ביותר בארץ הקודש.

  • מעגלי חסד הולכים ומתרחבים

אנו עוברים בין השולחנות העגולים הרבים ומביטים על הכמות האדירה של התומכים. מהיכן הם באו? שאלנו את עצמנו. לאחר הדינר, קיבלנו את התשובה מהרב דוכמן בעצמו: "בדינר ישנם תומכים וותיקים שנמצאים ממש מהשנה הראשונה. חלקם הצטרפו בהמשך. מה מחבר ביניהם? בדינר שלנו, קיימת תופעה מעניינת במיוחד: תומכים רוכשים בכל שנה 'שולחן' בדינר ומביאים אליו תומכים נוספים. זה משהו ייחודי שמרחיב בכל פעם את מעגלי התומכים שנחשפים לראשונה לפעולות ה'כולל', מה שברוך השם מאפשר להרחיב את הפעילות".

הסקרנות העיתונאית מחפשת תמיד רגע מיוחד, רגע יוצא דופן, אבל האמת היא, ובלי מליצה, שכל רגע ורגע בדינר של 'כולל חב"ד' הוא מיוחד ומרגש. לא פחות.

"זה מחזה מדהים, מרגש ובלתי נתפס, לראות מאות תומכים אמריקאים, חלקם אינם שומרי תורה ומצוות, שמרגישים אחריות גדולה למצבם של יהודים בארץ הקודש", אומר אחד המשתתפים, "לא מדובר בדבר של מה בכך. היו בדינר הזה תומכים ששותפים למעגלי החסד כבר עשרות שנים. האמון של התומכים ב'כולל' ומוסדותיו הוא מרגש מאין כמותו. זה הכוח של רבותינו נשיאנו והרבי - שבנו, תמכו, ליוו וסייעו בכל כוחם לתחזוק ה'כולל'".

אחד מרגעי השיא במעמד העוצמתי, הוא הקרנת קטעי הוידאו המספרים את סיפורו של ה'כולל' והנעשה בו בשנה האחרונה. בזה אחר זה נראים כל מפעלותיו, על קצה המזלג. סיוע, חסד, נתינה, עזרה, הושטת יד, תמיכה. כל המונחים המאפיינים את ה'כולל' מתנקזים לקטעי הוידאו שגרמו לרבים להזיל דמעה של התרגשות ובעיקר שמחה על הזכות להיות שותפים במפעל הכביר הזה.

בהמשך הדינר, עלו תומכים שונים, שסיפרו על גאוותם להיות חלק מתומכי ארגון החסד הוותיק, המסייע בכל יום ויום לרבים מתושבי ארץ הקודש.

"מה זרעו בחיים אף הוא בחיים" – זו התחושה עמה יצאו המשתתפים מהדינר שלא יישכח. כל אחד ואחד, בפרט אלו שמלווים את הדינר מיומו הראשון, חשו איך הרבי ממשיך ללוות את ה'כולל' שלב אחר שלב, בכל יום מחדש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.