מערכת COL | יום י"ג אב ה׳תשס״ה 18.08.2005

פגישה נרגשת עם מפוני גני טל מגוש קטיף

פגישה נרגשת הסתיימה לפני שעה קלה עם מפונים מהיישוב גני טל בגוש קטיף שפונו למלון כפרי בחפץ חיים. במפגש השתתפו דובר חב"ד הרב מנחם ברוד , הזמר החסידי ר' מנדי ג'רופי, ר' מרדכי הלפרין מנהל השיווק של המלון וארהלה צור מראשי היישוב גני טל. הרב מנחם ברוד שוחח עם המפונים שעה ארוכה והקשיב לתחושותיהם הקשות מנשוא.רגע מרגש במיוחד היה כשר' מנדי גרופי הרעיף על הקהל חיבה רבה, כשהזכיר להם ימים טובים יותר, כשהיה מרבה להופיע בפניהם בגוש קטיף. מפגשים נוספים קיימו שלוחי הרבי הסמוכים לחפץ חיים ר' בנימין ואהרן קרניאל (השלוחים בגדרה ובבני-עייש) שהביאו עמם חבילות שי נאות למבוגרים ולילדים ששמחו עד מאד על תשומת הלב והאכפתיות שמגלה תנועת חב"ד.
פגישה נרגשת עם מפוני גני טל מגוש קטיף
הרב ברוד עם אהר'לה צור ומנדי ג'ירופי עם קבוצת תושבים

"הלב שלנו בוכה איתכם"

"אחינו מגני טל, שכנינו החדשים. הלב שלנו בוכה איתכם יחד על הזוועה, הרשע והכאב הבלתי נתפס. "עת צרה היא ליעקב וממנה יוושע". בחסידות מבואר על פסוק זה כי הצרה עצמה תצמיח את הישועה,  ואותיות "הצרה" יתהפכו ל"צוהר" המאיר. הלוואי ונזכה לראות זאת במהרה. נשמח לעזור לכם בכל המתבקש ולהגיש את עזרתנו. באהבה ובחיבוק גדול. צעירי-חב"ד", נכתב במכתב המרגש.

רבים מהעקורים התרגשו מאוד מהמכתב ומקבלת הפנים של אנשי חב"ד, ופרצו בבכי. הרב בנימין קרניאל סיפר כי בכוונת בתי חב"ד בגדרה ובבני עייש, לקיים עימם פעילות בחודש אלול ותשרי הממשמשים ובאים.

אתמול הגיע למקום גם השליח הרב צבי סלונים, מנהל בית חב"ד במצפה רמון, מלווה בילדיו הקטנים. הרב סלונים סיפר למשפחות כי למרות המרחק הרב הרגיש צורך לצאת מביתו עם ילדיו כדי לעודד ולחזק את המגורשים. השלוחים הצעירים לבית משפחת סלונים העניקו אריזות שי, מיני מתיקה ומאפה לילדי המפונים שהתרגשו מאוד מהיוזמה והביעו תודה נרגשת.

גם קול התורה נדם בגוש קטיף

הרב מנחם ברוד סיפר לכתבנו על שיחה מרגשת וכואבת שהיתה לו עם ראש המועצה לשעבר של חבל עזה - מר אהרן צור. מר צור שטח בפניו את מר לבו ואת כאבו גם על מערכת שלמה של עשרות שיעורי לימוד קבועים בתורה שהנהיג בכל ישובי הגוש. "גם קול התורה בגוש קטיף נדם", אמר מר צור בכאב ובדמעות. סיפורו האיש של מר צור ומשפחתו ממחיש את אסונם של כלל העקורים. בית נאה, פרנסה בכבוד וחיי חברה וקהילה תוססים שבן-יום אבדו. מבית גדול של 260 מ"ר לחדר של 15 מ"ר בבית מלון, שבו הם אמורים לשהות לפחות חודשיים, עד שתסתיים בניית ה"קראווילות", ואחר-כך - מי יודע כמה זמן עד שייבנה ביתם החדש. הפרנסה איננה עוד, החיים נהרסו. "אנחנו ממש פליטים", הוא אומר. "יצאנו מהבית עם כמה תיקים, וזה כל מה שיש לנו. כל הבית בתוך המכולות, ואין לנו שום סיכוי למצוא שם משהו".

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
השלוחים החשובים בני וארקה קרניאל
י"ג אב ה׳תשס״ה
אוהבים אתכם וגאים בכם.

קבוצה ס"ה 770
2.
כל הכבוד כל חב"ד צריכים ללכת ולעודד את ה...
י"ג אב ה׳תשס״ה
ללכת לכל בתי המלונות לעודדם ולסייע להם בכל המצטרך
אסור לשכוח את האמיצים!
3.
השלוחים בינימין ואהרון קרניאל
י"ד אב ה׳תשס״ה
מהווים דוגמא.שלוחים צריכים ללמוד מהם
4.
בני קרניאל
י"ד אב ה׳תשס״ה
השליח שממנו למדתי יחסי אנוש מה הם.
שליח בהווה. מהת' השלוחים בגדרה בעבר.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.