מערכת COL צעיר | יום י"א טבת ה׳תשפ״ב 15.12.2021

מהו הספר הגדול בעולם? וכמה ספרים הודפסו עד כה? • מרתק

שש עובדות מרתקות על ספרים, יגלו לכם מהו הספר הגדול בעולם, ואיזה ספר זכה להיות המודפס ביותר מאז הומצא הדפוס • מעניין
מהו הספר הגדול בעולם? וכמה ספרים הודפסו עד כה? • מרתק
shutterstock

 

עובדות מרתקות

על ספרים

 

1

יש המון ספרים בעולם. זה ברור לכולנו. כמה בדיוק? לפי הערכה שנעשתה לפני מספר שנים, מצויים בעולם 129,864,880 מיליון ספרים. אין ספק שמאז המציאות השתנתה, וכיום המספר גבוה הרבה יותר. כדי לקבל מושג על כמויות הספרים שנוצרים בעולם כל העת, תתפלאו לגלות שבממוצע כל 30 שניות יוצא לאור ספר חדש במקום אחר בעולם.

 

2

המוח של האדם הוא אחד השרירים שיש לנו בגוף. גם הוא דורש תחזוקה ושימוש כדי להמשיך לתפקד כראוי. קריאת ספרים, היא אחת הדרכים לאמן את מוחנו, שמהווה גירוי מנטאלי השומר על המוח שלנו חזק ובריא. כתוצאה מכך, קריאת ספרים מאטה את תהליכי היווצרות האלצהיימר ומחלות זקנה אחרות הקשורות למוח.

 

shutterstock


 

3

 

הספר הראשון שהודפס בעולם, היה התנ"ך שהודפס בשנת ה'רי"ז. כפי שהעריך ממציא הדפוס, יוהאן גוטנברג, התנ"ך שהדפיס הפך במהירות לרב-מכר ותעיד על כך העובדה שעד היום, הוא נחשב לספר הנמכר ביותר בכל הזמנים.

 

4

 

הספר הגדול בעולם נקרא – "בהוטן: מסע ויזואלי לאורך הממלכה ההימלאית האחרונה". משקלו עומד על 65 קילוגרם ומידותיו הן 1.5 מטר – לאורך, ו-2.5 מטר - לרוחב. משקלו של הספר הגדול ביותר בתבל הוא כ-65 קילו. המעניין הוא שאת הספר הגדול בתבל הוציאה אחת המדינות הזעירות בעולם - יש בו כ-40,000 צילומים של הנופים של ממלכת בהוטן הנמצאת בין הרי ההימלאיה.

 

5

 

אנאלפביתיות, שמשמעותה אי ידיעת קרוא וכתוב, היא בעיה ששולטת עדיין על חלקים גדולים מאוכלוסיית העולם.

אחד מכל חמישה מבוגרים ברחבי העולם אינו יודע לקרוא או לכתוב, כשרובם של האנאלפביתיים מתגוררים בדרום ומערב אסיה ובאפריקה שמעבר למדבר סהרה.

עד להמצאת הדפוס, היה רוב העולם אנאלפבית, מכיוון שכמעט ולא היה צורך בקריאה וכתיבה. היהודים לעומת זאת, שכונו "עם הספר", היו מאז ומעולם בעלי ידע בקריאה וכתיבה רחב יותר ורבים מהם קראו וכתבו עוד קודם המצאת הדפוס.

 

shutterstock


 

6

 

אוהבים ריח של ספרים ישנים? ובכן, אתם נמנים על קבוצה לא קטנה של אנשים ששותפים לכם בחיבה לריח הזה. התופעה רחבה כל-כך עד שהיא זכתה גם לכינוי - ביבלוסמיה. מעתה, אל תאמרו "אני אוהב ריח של ספרים ישנים", אימרו "יש לי ביבליוסמיה!".

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.