שניאור דייטש | יום כ"ח כסלו ה׳תשפ״ב 02.12.2021

101,250 חנוכיות הופצו על ידי מרכז רבני אירופה ב-532 קהילות

101,250 חנוכיות הפיץ "מרכז רבני אירופה" (RCE) יחד עם איגוד הארגונים היהודים באירופה” (EJA) ב-532 קהילות יהודיות ברחבי אירופה, זה סיכומו של המבצע הלוגיסטי המורכב שערך "המרכז" לקראת חג החנוכה. מנכ"ל "מרכז רבני אירופה" הרב אריה גולדברג: "קיבלנו פניות רבות למשלוחים נוספים של חנוכיות. לא נותרה אף אחת" 
101,250 חנוכיות הופצו על ידי מרכז רבני אירופה ב-532 קהילות


101,250 חנוכיות הפיץ "מרכז רבני אירופה" (RCE) יחד עם איגוד הארגונים היהודים באירופה” (EJA) ב-532 קהילות יהודיות ברחבי אירופה, זה סיכומו של המבצע הלוגיסטי המורכב שערך "המרכז" לקראת חג החנוכה.

מגיפת הקורונה המכה ממזרח אירופה ועד מערבה, כמו גם העלייה הגדולה במספר הנדבקים בנגיף, המריצו את הפעילות. סמנכ"ל "המרכז" הרב יוסף ביינהקר יחד עם הרב יהודה רייכמן מנהל ארגון בס"ד, עמלו יומם וליל על המשלוחים השונים, במטרה להבטיח שכל יהודי יוכל להדליק נרות בכל ימי חג החנוכה.

מדובר במבצע לוגיסטי נרחב וחסר תקדים, שכלל הזמנת עשרות אלפי חנוכיות, אליהם צורפו נרות, סביבונים ועלון הסברה על מהות החג בשפות אנגלית, צרפתית, גרמנית, רוסית ועברית. כל אלה נארזו ונשלחו בסיוע 4 חברות משלוחים שונות והופצו על פני כל רחבי מדינות אירופה ממרכז לוגיסטי ענק בבלגיה. 

זו השנה השלישית ש'המרכז' מקיים את מבצע "מאירים את אירופה" באופן נרחב כל כך, כאשר השנה הושם דגש על "מוסיף והולך" כפי מצוות חג החנוכה. המבצע הקיף 532 קהילות יהודיות, חלקן במדינות ועיירות קטנות שהגישה אליהן קשה. החנוכיות כולן הגיעו וחולקו על ידי הרבנים והשלוחים המקומיים בכל מדינה, עיר ועיירה, הפועלים במדינות אירופה לאורך כל ימות השנה, לשמחת היהודים המקומיים.   

הרב יוסף ביינהקר אמר בדברי סיכום למבצע: "הצלחנו בסיוע ארגון בס"ד להפיץ את אור החנוכה  גם במדינות ובערים הנידחות ברחבי אירופה. בימים אלה אנו נמצאים בעיצומה של היערכות לקראת הפצת עשרות אלפי משלוחי מנות בקהילות באירופה בחג הפורים הבעל"ט".

יו"ר "המרכז" הרב מנחם מרגולין שעמד מאחורי הפרוייקט אמר: "למרות הקשיים הרבים שהיו כרוכים בהיערכות הזאת עשינו כמיטב יכולתנו בכדי לגרום לכך שכמה שיותר יהודים, במקומות הכי נידחים זכו לקיים את המצווה החשובה של הדלקת נרות החנוכה".

מנכ"ל  "מרכז רבני אירופה" הרב אריה גולדברג אמר: "למרות שהשנה הרחבנו את חלוקת ערכות החנוכה, "קיבלנו במהלך חג החנוכה  פניות רבות עם בקשות למשלוח חנוכיות נוספות, אך לא נותרה אף חנוכיה ונאלצנו לדחות פניות רבות. בימים אלה אנו נערכים לחלוקת משלוחי מנות לימי חג הפורים ואחריהם חלוקת מצות בקהילות היהודיות באירופה".

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.