צבי סופר | יום כ"ח כסלו ה׳תשפ״ב 02.12.2021

שבוע לה' טבת האוצר נחשף: ארכיון ר' חנוך גליצנשטיין

ארכיונו העשיר והמרתק של הרה"ח ר' אברהם חנוך גליצנשטיין ע"ה נחשף לראשונה בספר חדש • שורת שליחויות, גלויות ועלומות, סיפורים מרתקים והוראות מיוחדות בהם היה מעורב בהוראת הרבי • מקיף ומרתק
שבוע לה' טבת האוצר נחשף: ארכיון ר' חנוך גליצנשטיין

לרגל חג הגאולה י"ט כסלו ויום הבהיר ה' טבת הופיע בימים אלו ספר חדשני ומיוחד המהווה בשורה מרעננת במדף הספרים החב"די.
המדובר הוא בספר 'אוצרות' המגולל שורת שליחויות, גלויות ועלומות, סיפורים מרתקים והוראות מיוחדות בהם היה הרה"ח ר' אברהם חנוך גליצנשטיין ע"ה מעורב בהוראת הרבי.

הרב גליצנשטיין שנולד בשנת תרפ"ט ונפטר לפני כשש שנים בכ' אדר תשע"ה, זכה ליטול חלק מרכזי בבניין והתפתחות מוסדות חב"ד ליובאוויטש בארץ־הקודש. 

בין התפקידים הבכירים בהם כיהן ניתן למנות את היותו מזכיר ישיבת 'תומכי תמימים' המרכזית בלוד למן ימיה הראשונים, מנהל ישיבת 'תורת אמת', חבר הנהלת 'מוסדות חינוך חב"ד בירושלים', מזכירו הראשון של 'בית דין רבני חב"ד בארץ־הקודש', חבר 'אגודת חסידי חב"ד', חבר הנהלת 'צעירי אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש' ועוד.

לרבים הוכר גם דרך היותו סופר חלוץ ורב פעלים בתחום הספרות החב"דית. גולת הכותרת של עשייתו הספרותית הינה ללא ספק 'ספר התולדות' – סדרה מונומנטלית בת ארבע־עשרה כרכים שהביאה לראשונה את תולדותיהם של רבותינו נשיאינו לדורותיהם בסדר מסודר, ועליה גדלו רבים מאנ"ש.

כעת, לאחר מאמץ והשקעה רבה משיקים בני המשפחה את הספר המכנס את מסכת חייו ופועלו המרשימים של הרב גליצנשטיין ב־480 עמודים גדושים.

חידושו הבולט לעין של הספר המדובר הינו במבנהו ובצורת ההגשה שלו. הודות לכך שהרב גליצנשטיין תיעד ושמר מסמכים ותמונות לרוב מההיסטוריה החב"דית בדור השביעי, התפתח אצלו במרוצת השנים ארכיון עשיר ומגוון.

באמצעות ארכיון מרתק זה שיבצו בני המשפחה במלאכת מחשבת סיפורים, ציטוטים ושאר הני מילי מעלייתא מעשייתו הענפה של הרב גליצנשטיין בעסקנות הציבורית החב"דית ו"הפצת המעיינות", כשבתוך כך משולבים התייחסויות וציטוטים מתוך למעלה מ־450 (!!) מכתבים שקיבל מהרבי וצוות מזכיריו הנוגעים לשלל תחומים מרתקים.

הספר מוגש אפוא עם ריבוי מסמכים אותנטיים ותמונות צבעוניות המוצגים באיכות גבוהה והופכים את הקריאה למוחשית וחווייתית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.