שניאור דייטש | יום כ"ח כסלו ה׳תשפ״ב 02.12.2021

חודש אור בלי הפסקה במדרשת חב"ד 'בית שושנה' בת"א

במדרשת חב"ד 'בית שושנה' בתל אביב, בראשות השליחה הגב' מינדי שמרלינג, מסכמים חודש של 'אור בלי הפסקה' עם מערכת שיעורים והתוועדויות
חודש אור בלי הפסקה במדרשת חב
המשפיע הרב מיכאל טייב מתוועד במדרשה

לאחר חודש חגים חווייתי ומרומם במדרשת בית שושנה, פתחה המדרשה את סמסטר החורף עם מערכת שיעורים חדשה ומשודרגת.

השיעורים נמסרים ע"י טובי המרצים ומגיעות אליהם מידי יום, מלבד בנות המדרשה, גם נשים רבות מכל איזור המרכז. התגובות הנלהבות סוחפות עוד ועוד צעירות תל-אביביות להצטרף לשיעורים, להתוועדויות, שבתות במדרשה ועוד.

ב- כ' מרחשוון, 30 יום קודם י"ט בכסלו נפתח מבצע הכנה בהתוועדות מיוחדת עם הרבנית מינדי שמערלינג מנהלת המדרשה.

המדריכות המסורות לאה גוראריה וחוי דייטש הציגו את המבצע בנושא "חסיד יוצר סביבה" ואת הפרס אותו תקבל הזוכה במקום הראשון - מטבע שניתנה מידו הקדושה של הרבי משובצת בתליון זהב.

 מרגע פתיחת המבצע הורגש שינוי  באווירה, כולן החלו בהכנות לי"ט כסלו ראש השנה לחסידות.

בראש חודש כסלו התקיימה התוועדות חסידית לבנות המדרשה ולנשות תל אביב והסביבה, ההתוועדות נפתחה בלימוד בחברותא במסגרת ראש חודש נשי - מיזם חדש של ערבי ראש חודש יחודיים שמפעילה הגב' יעל ורטהיים בוגרת המדרשה.

המשפיע החסידי הרב מיכאל טייב התוועד הוא סיפר על משמעותו של ראש חודש כסלו לכל חסיד כיום, ועל עניינו של רבי ומעלת הנסיעה לרבי כהכנה לנסיעה של קבוצה מבנות בית שושנה לחצרות קדשנו לחג החנוכה. את הערב ליוותה בשירת ניגונים מרגשת הזמרת קטי גל גם היא בוגרת המדרשה, שסחפה את הבנות לשירה ושמחה חסידית בלב תל אביב.

בהמשך החודש התקיימו בנוסף לשיעורים הרגילים התוועדות ט' - י' כסלו עם הגב' דבורה לאה וולף, ערב מרתק במיוחד בנושא שידוכים לרגל י"ד בכסלו עם הרבנית ברוריה אשכנזי. וגולת הכותרת של החודש התוועדות י"ט בכסלו ראש השנה לחסידות עם הרבנית הינדה גערליצקי שליחת הרבי לתל אביב.

ההתוועדות נמשכה עד השעות הקטנות של הלילה, את הניגונים במהלך ההתוועדות ליוותה בנגינה נפלאה על הכינור רינה רוזן מבנות המדרשה.

בסיום ההתוועדות, לאחר קבלת החלטות טובות הוכרזו הזוכות במבצע חסיד יוצר סביבה, והוצג בפני כולן סיכום המבצע שכלל מעל ל- 1000 ערכות נרות שבת שחולקו ועוד הרבה פעולות שהאירו את הבנות ואת העיר כולה.

בשבת נחגגה בשמחה גדולה שבת כלה לאחת מבנות המדרשה, הכלה היא אחת מכמה כלות במדרשה שב"ה מתחתנות בקרוב, מה שמעצים את השמחה עוד יותר.

במוצאי שבת בהתרגשות גדולה נסעה קבוצה של בנות בית שושנה לחגוג את חג החנוכה אצל הרבי. לרוב הבנות תהיה זו הפעם הראשונה שזוכות לסוע לרבי, הלימודים והמגורים במדרשה היוו הכנה חסידית לנסיעה בהכוונת אם הבית של בית שושנה הגב' חנה יחזקאל.

במהלך שהותן אצל הרבי יסעו הבנות להתפלל באוהל הקדוש יתועדו עם גדולי וטובי המשפיעים ויזכו להיות בחג החנוכה  ב ד' אמות של הרבי.

מנהלת המדרשה הרבנית מינדי שמערלינג משתפת בתגובות שמגיעות מכל עבר של בנות ונשים ששמחות במדרשה ומודות על כל מה שהן מקבלות בה, על קיומו של בית חסידי בלב תל אביב על התוועדויות, שבתות ושיעורים. אולם המרגש ביותר הוא לקבל תגובות מאמהות של בנות,  אמהות שאינן שומרות תורה ומצוות, שגם הן למרות האתגרים שהן חוות, מעריכות מאוד את המדרשה ואת מה שהיא מעניקה לבנות שלהן. כמו שכתבה אחת האמהות: "אם הבת שלי בחרה לחזור בתשובה אני שמחה שהיא עושה את זה אצלכם."

במדרשה מסכמים: "ההתוועדות הבאה לרגל ה' בטבת, דידן נצח כבר מתוכננת, לכבוד הקבוצה שתחזור מהרבי ולכבוד דידן נצח, וכמובן חזרה למערכת שיעורים מליאה וגדושה.

"כבר אמרנו בית שושנה - מדרשה ללא הפסקה, בעיר ללא הפסקה, שמייצרת בתים חסידיים ללא הפסקה."

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.