מערכת COL | יום כ"ח כסלו ה׳תשפ״ב 02.12.2021

בעקבות תלונות סרק: ערוץ היוטיוב של JEM הוסר בשלמותו

הלם: עובדי מערכת JEM, זרוע המולטימדיה של תנועת חב"ד ליובאוויטש, היו המומים אתמול (ד') כאשר ערוץ היוטיוב שלה, המכיל עשרות אלפי שעות תוכן וסרטונים של הרבי, הוסר בשלמותו על ידי יוטיוב בעקבות תלונות סרק • מנהל JEM הרב אלקנה שמוטקין: "אני מופתע עד כמה המערכת של יוטיוב פגיעה, שילד עם טלפון נייד וכמה טענות שווא יכול להשבית ערוץ עם יותר מ-17 שנות היסטוריה ועשרות מיליוני צפיות"
בעקבות תלונות סרק: ערוץ היוטיוב של JEM הוסר בשלמותו

הלם: עובדי מערכת JEM, זרוע המולטימדיה של תנועת חב"ד ליובאוויטש, היו המומים אתמול (ד') כאשר ערוץ היוטיוב שלה, מהכיל עשרות אלפי שעות תוכן וסרטונים של הרבי, הוסר בשלמותו על ידי יו טיוב.

זאת לאחר שגורם מסויים שפרטיו ידועים, הציף ממספר שרתים את הנהלת יוטיוב בדיווחים כוזבים על "גניבת זכויות יוצרים".

חברת המדיה החינוכית יהודים JEM, בראשות הרב אלקנה שמוטקין, וצוות של למעלה מ-40 מומחי תוכן והפקה, השקיעה את שני העשורים האחרונים בעלות של מליוני דולרים, ברכישה, שיחזור ושיתוף של תכני וידאו תמונות והקלטות של הרבי.

ערוף היוטיוב שלהם פעיל מאז תשס"ד, וצבר מליוני צפיות מכל העולם. רבים מהסרטונים זכו לעשרות אלפי צפיות, כאשר הסרטון הנמפה ביותר זכה ל-730,000 צפיות.

עם זאת, סרטון זה שרבים הושפעו ממנו ועוד רבים אחרים על הרבי, הוסרו השבוע מיוטיוב יחד עם כל הערוץ בעקבות תלונת סרק על "הפרת זכויות יוצרים".

מדובר בסדרת תביעות הונאה להפרת זכויות יוצרים שהובילו כאמור להשבתה מוחלטת של הערוץ.

פעולה זדונית זו היא פרי עבודתו של צעיר שמשתמש בתואר 'משיח', שגם התרברב ברשתות החברתיות על כך שהונה את יוטיוב בדיווח שלו.

תגובת הרב אלקנה שמוטקין, מנהל JEM:

"הגמרא מלמדת שמותר להדליק את נרות החנוכה מדי לילה עד שעת "כליא רגלא דתרמודאי". המשפיעים החסידיים מלמדים את המשמעות הפנימית של הלכה זו: "הנרות מאירים עד שההולך ברחוב הופך לאור." חבל שמקור אור כל כך בהיר על דרך כה ציבורית עומעם בחנוכה, אבל אין לי ספק שהוא יחזור ויאיר עוד יותר.

ברור שעדיין יש לנו עבודה לעשות, אבל במוקדם או במאוחר, פינות החושך האחרונות יוארו.

הרבי קבע, מדי שנה, שהמסר של חנוכה הוא תמיד להרבות באור. מנקודת מבט מוסרית ומשפטית כאחד, JEM הוא האפוטרופוס והבעלים של הסרטונים האלה, כך שלמרות שזה עלול לקחת כמה ימים, זה רק עניין של זמן עד שהם יהיו זמינים שוב, טוב מתמיד.

ברור שאנחנו צריכים לעשות אפילו יותר. הצוות שלנו בטוח ינצל את הזמן הזה לתכנון דרכים חדשות להביא את תורתו והשראתו של הרבי לקהלים גדולים עוד יותר.

אני מופתע עד כמה המערכת של יוטיוב פגיעה, שילד עם טלפון נייד וכמה טענות שווא יכול להשבית ערוץ עם יותר מ-17 שנות היסטוריה ועשרות מיליוני צפיות.

זה חנוכה, ואנשים להוטים במיוחד לקבל השראה מהרבי ומתורתו. חבל שיוטיוב האצילה לאלגוריתם את האחריות המוסרית שיש לכל בן אדם לאחר.

לגבי האדם שעשה את זה: בכנות, יש לי חמלה עצומה כלפיו. הוא צריך את התפילות שלנו."

לעת עתה ניתן לצפות בתכני מדיה וסרטונים של הרבי בערוצים הבאים:

https://videos.jem.tv/landing

ערוץ הרבי מליובאוויטש: לחצו כאן

בפייסבוק

וכן באינסטגרם וברשתות חברתיות נוספות.

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.