מנדי ברגר | יום כ"ז כסלו ה׳תשפ״ב 01.12.2021

בנוכחות 100 ניצולי שואה: נר שלישי הודלק בכותל המערבי

נר שלישי של חנוכה הודלק בכותל המערבי יחד עם כ-100 ניצולי שואה שהגיעו במיוחד להשתתף בהדלקה • "חנוכה מנציח את נס פח השמן ופחות את הניצחון של המעטים מול הרבים כי על זה נלחמו החשמונאים על הרוחניות ועל הטהרה", אמר רבה של מגדל העמק הרב יצחק דוד גרוסמן
בנוכחות 100 ניצולי שואה: נר שלישי הודלק בכותל המערבי
צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

נר שלישי של חנוכה הודלק בכותל המערבי במעמד, רבה של מגדל העמק הרב יצחק דוד גרוסמן, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ, ראש העיר ירושלים מר משה ליאון, מזכיר הממשלה מר שלום שלמה, מנכ"ל הקרן למורשת הכותל סולי אליאב, המשנה לראש העיר ירושלים הרב חיים כהן, סגן נשיא ועידת התביעות בישראל מר שלמה גור, יו״ר מרכז הארגונים של ניצולי השואה הגברת קולט אביטל, מנהל הקצבות הסוציאליות של ועידת התביעות בישראל ירון מרקוס יחד עם כ 100 ניצולי שואה שהגיעו במיוחד להשתתף בהדלקה.

הנר השלישי הוקדש לאותם עשרות אלפי ניצולי השואה שבתעצומות נפשם נושאים את לפיד החיים. מרחבת הכותל המערבי, המקום שמסמל את חיות והמשכיות עם ישראל, אנו נושאים תפילה שאורם יוסיף ויגבר כנרות החנוכה, ויזכו לראות בבניין ישראל במהרה, בקריאה גדולה "עם ישראל חי!".

רבה של מגדל העמק הרב יצחק דוד גרוסמן: "חנוכה מנציח את נס פח השמן ופחות את הניצחון של המעטים מול הרבים כי על זה נלחמו החשמונאים על הרוחניות ועל הטהרה. נס פח השמן הוא סמל למלחמה של החשמונאים על הטהרה ועל הרוחניות. זכינו להדליק נרות חנוכה הלילה סמוך לשריד בית מקדשנו."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.