הרב שמעון אייזנבך | יום כ"ב כסלו ה׳תשפ״ב 26.11.2021

המכתב מהרבי לזוג חשוך ילדים גרם לאחרונה לתפנית משפחתית

הכל התחיל כאשר ילד שנולד בברכת הרבי חיפש לאחרונה שידוך. מכתב שקיבלה משפחתו התגלגל במסגרת הכרת המועמד, והוביל לדרמה משפחתית מרגשת • רבה של שכונת השחמון באילת, הרב שמעון אייזנבך בטור נוסף של זיכרונות - מיוחד למגזין שישי של COL
המכתב מהרבי לזוג חשוך ילדים גרם לאחרונה לתפנית משפחתית
בעיגול: כותב השורות, משמאל: מכתב הרבי

בשנת תש"נ הגיע זוג נשוי אל הרבי בעת חלוקת הדולרים. ר' חיים הוא שמו הבדוי וחיה הוא שמה הבדוי של אשתו. האשה התחננה לרבי שעדיין לא נושעה בפרי בטן והיא מבקשת שתזכה ללדת ילדים בקרוב.

הזוג בו אנו עוסקים עבר שנים רבות של טיפולים ונסיונות להיות הורים שלא צלחו. לצערם כי רב האשה עברה הפלות רבות וככל שדרשו ברופאים הם לא מצאו מזור ותועלת. לאחר שנים רבות הציעו להם לנסוע לארה"ב לטיפול אצל אחד מטובי הרופאים המומחים בתחום זה והם יצאו לדרכם בתקוה רבה.

גם שם המזל לא האיר להם פנים והטיפולים לא הצליחו. הזוג דנן שהיה כולו מאוכזב ומדוכדך עד עמקי נשמתו לא ידע את נפשו החליט לסור אל הרבי מליובאוויטש ולבקש את ברכתו הק' שכן הם שמעו זה מכבר שברכות הרבי אינן שבות ריקם והמונים נושעו בזכות ברכותיו.

אף שמשפחת הבעל לא השתייכה לחב"ד ושורשיה נעוצים בחסידות טשערנוביל אך סיפורים רבים ועדויות אישיות של אנשים שפנו אל הרבי לבקש ברכה לזרעא חייא וקיימא ונושעו הביאה את הזוג שכבר איננו זוג צעיר להשתרך בתור הארוך בחלוקת הדולרים ולבקש את ברכת הרבי. הוא בתור הגברים והיא בתור הנשים.

כאשר הגיעה האשה אל הרבי היא שטחה לפניו את צרתה והרבי הושיט לה דולר עבורה ודולר נוסף עבור "הילדים", "פאר די קינדער".

ברכתו של הרבי התקיימה כמובן ולאחר כשנה ילדה האשה את בתה למזל טוב ונקרא שמה בישראל רחל לאה. הזוג המאושר כתב לרבי מכתב ובו כתבו על הבשורה הטובה ולא חלף זמן והם קיבלו מכתב ברכה מהרבי מתאריך ב' סיון תנש"א ובו ברכה להולדת הבת רחל לאה בשעטומ"צ.

בת זו היתה ראשונה לשבעה אחים ואחיות שנולדו לאחריה וברכת הרבי ליוותה אותם במשך כל השנים. ר' חיים ומרת חיה ובני ביתם נקשרה נפשם אל הרבי בקשר מיוחד והם נוהגים להשתתף באירועי חב"ד למרות שאינם נמנים על חסידי חב"ד במוצהר.

מיודענו ר' חיים נוהג להתפלל בבית כנסת חב"ד שכונת הדקל בביתר הסמוך לביתו. את תפילותיו באמצע השבוע הוא מקיים שם והוא מכיר היטב את כל באי בית הכנסת ובעיקר את רב בית הכנסת הרב בנימין לרר שליט"א עמו הוא משוחח לעיתים תכופות.

לאחרונה כאשר אחד הבנים של ר' חיים הגיע לעונת השידוכים הוא גולל באוזני הרב לרר כי הוא מחפש שידוך לבנו וישמח לשמוע הצעות גם מקרב משפחות חב"דיות מתאימות.

באחד הימים הסמוכים לשיחה זו פגש הרב לרר את אחד ממכריו ר' מאיר מבני ברק העוסק לפרנסתו בתשמישי קדושה והוא גם שולח את ידו בשדכנות כיד ה' הטובה עליו. הרב לרר העביר לו אל הנתונים של אותו בחור ואת הרקע המשפחתי שלו. כאשר השדכן בירר פרטים על משפחת הבחור סיפר לו הרב לרר כי למשפחת הבחור יש קשר מיוחד לחב"ד בעקבות ברכת הרבי לפרי בטן לאחר שנים רבות ותוך כדי שהוא משוחח עמו הוא מראה לו צילום של מכתבו של הרבי להולדת בתם הראשונה "רחל לאה".

באותו רגע כאשר ר' מאיר ראה את מכתב הרבי הוא נדהם. הוא ביקש את צילום המכתב של הרבי כאשר מאוחר יותר הוא סיפר להרב לרר מה מכתבו של הרבי חולל לו  בשעה זו.

ר' מאיר הינו חסיד נדבורנא ולאחרונה נולדה לו בת והוא ורעייתו התלבטו באיזה שם לקרוא לבתם. השם המועדף לאבי הבת היה "רחל לאה", אלא שהשם הזה נשלל על ידי אשתו והיא לא התחברה אליו.

קורה לא פעם ששם כזה או אחר גורם לאסוציאציה הקושרת בין אדם לא מוצלח אחד שנקרא באותו שם והאדם המכירו יעביר בדמיונו את תכונותיו לאדם אחר הנקרא באותו שם. יתכן שרעייתו הכירה איזה 'רחל לאה' שלא היתה לרוחה והיא חששה לראות את הדמות ההיא אצל בתה או מכל סיבה אחרת היא לא 'זרמה' עם השם הזה ולכן הם חשבו על שם נוסף בשם 'ליבי'.

כמו כל חסיד לרבו נכנס ר' מאיר אל אדמו"רו מנדבורנא ושאל אותו על השמות שעלה בדעתם לקרוא לבתם והאדמו"ר דוקא המליץ על השם רחל לאה. אבי הבת אמר לרבי כי זוגתו אינה מעוניינת בשם זה ושאל האם להתעקש על כך. האדמו"ר ביטל זאת במחי יד ואמר לו: "יהיה בסדר, היא תאהב את השם הזה".

והנה למחרת פוגש ר' מאיר את הרב לרר מביתר והם משוחחים מבלי שהרב לרר יהיה מודע כלל להתלבטות של האיש העומד לפניו ורעייתו באיזה שם לקרוא לבתם ותוך כדי השיחה הוא מראה לר' מאיר את המכתב המדובר ור' מאיר רואה לפניו ברכה מהרבי מליובאוויטש להולדת הבת רחל לאה... עבורו זה היה מספיק. עם המכתב שהיה בידו הוא סר לביתו לרעייתו היולדת והראה לה את ההשגחה העליונה שפגשה בו בדמות מכתב של הרבי מליובאוויטש עם השם המדובר.

 כאשר היא הביטה במכתב היא הבינה כי מאת השם היתה זאת ותחת דחיה וחוסר הכלה לשם זה היא חשה לפתע שהיא מאוד מתחברת לשם הזה. פתאום השם 'רחל לאה' הפך להיות השם המועדף גם עליה לשמחת בעלה שכל כך חשק בשם המשפחתי הזה.

בימים הקרובים שהתה היולדת, אשת ר' מאיר, בבית החלמה כמנהג נשים בעיר בני ברק ושם היא פגשה יולדת אחרת ממשפחה חב"דית שסיפרה לה כי נולדה לה בת העשירית במספר ילדיה. בין היתר היא מספרת לה כי היא ובעלה התלבטו באיזה שם לקרוא לבת שכן בחב"ד נוהגים לתת שמות לבנות כשמות הרבניות של כל אדמו"רי חב"ד לדרותיהם והם כבר מילאו את כל המיכסה וכבר נתנו שמות על כל הרבניות.

לבסוף הם החליטו שיתנו לרכה הנולדת את השם 'ליבי'...

התובנה שהכתה בה באותו רגע היתה כי כל נשמה עם השם הניתן לה במזל טוב, יורדת במקום שהועידו לה מן השמים בהשגחה עליונה מדוקדקת.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.