מערכת COL צעיר | יום כ"א כסלו ה׳תשפ״ב 25.11.2021

משימת התאבדות: חללית שוגרה לחלל במטרה אחת - להתנגש

קבוצת חוקרי חלל מוטרדת כבר שנים רבות מהתנגשות של אסטרואיד גדול בכדור הארץ – עובדה שאם תתרחש עלולה ליצור נזק עצום • איך עוצרים התנגשות תיאורטית כזו? אתמול יצאו בנאס"א (סוכנות החלל האמריקנית) בניסוי שעתיד אולי לענות על כך • צפו
משימת התאבדות: חללית שוגרה לחלל במטרה אחת - להתנגש
אילוסטרציה (shutterstock)

 

נפלאות הבורא

 

קבוצה של מדענים וחוקרי-חלל מוטרדת כבר שנים רבות, ממה שלהם נדמה כמו איום מסוכן. בייחוד מאז ההתפתחות הטכנולוגיות הגדולה, נחשף העולם לסכנת האסטרואידים – אותם עצמים שמסתובבים בחלל, ובשלב מסויים עלולים להכנס למסלול התנגשות עם כדור הארץ.

פגיעת אסטרואיד גדול שכזה עלולה ליצור נזק עצום. ככל שהעצם שיפגע בכדור הארץ יהיה גדול יותר, פגיעתו תהיה משמעותית יותר. פגיעות של עצמים קטנים שמגיעים אלינו הרחק מהחלל, מתרחשות מידי פעם – ורק לאחרונה התפרסם כי עצם שכזה נמצא בחדר שינה של משפחה בקנדה, לאחר שיצר חור בתקרה. אבל, מקרים שכאלו הם נדירים למדי.

החשש לנזק משמעותי כתוצאה מפגיעה של עצם גדול רחוקה מאוד. לא מתועד אף מקרה של התנגשות שכזו עוד מעולם. אך הידיעה כי מציאות כזו תיתכן, מפריעה את מנוחתם של אותם חוקרים.

בשל כך, יצאה אתמול בשעות הבוקר (לפי שעון ישראל) חללית היישר מכן השיגור שלה בקליפורניה שבארצות הברית, לכיוון אסטרואיד גדול שמסתובב ברחבי החלל. המטרה – לנסות להסיט את האסטרואיד ממסלולו.

 


השיגור אמש. צפו


 

טיסת ניסוי

האסטרואיד לעברו שוגרה החללית, אינו מאיים על כדור הארץ והוא כלל אינו מראה סימנים כי בעתיד הרחוק הוא עתיד להיפגש עמנו. מטרת שליחת החללית היא ליצור ניסוי, שאם יצליח, יאפשר לנו למנוע איום אמיתי בעתיד; אילו תצליח החללית, באמצעות פגיעתה באסטרואיד להסיט אותו מעט ממסלולו – הרי שכאשר יגיע אסטרואיד שיאיים לפגוע בכדור הארץ, יוכלו אנשי החלל לשגר חללית שכזו לכיוונו ובכך לעצור את האסון המתקרב.

הדרך לכיוון האסטרואיד ארוכה, ובסוכנות החלל האמריקנית נאס"א האחראיים על שיגור החללית אתמול, מעריכים כי רק בעוד קרוב לשנה תתרחש ההתנגשות הצפויה בפועל. כאשר זה יקרה, יועברו צילומים ישירים מההתרחשות באמצעות אמצעי צילום ייעודיים שנלוו לחללית, וכך נוכל גם אנחנו כאן, על גבי כדור הארץ, ללמוד עד כמה הצליחה החללית להשיג את יעדיה. נחיה ונראה.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.