מערכת COL | יום ז' כסלו ה׳תשפ״ב 11.11.2021

קורס מגיהי סת"ם מקוון נחתם במבחן של יו"ר 'לשכת הקודש'

על קורס הגהת סת"ם מקוון שמעתם? אחד מהמחזורים היותר מוצלחים שהסתיימו זה עתה, בעברית ובאנגלית, נחתם במבחן של הרב יהודה גרוס, ראש מכון 'לשכת הקודש', שהוטס במיוחד לקראון הייטס לבחון את משתתפי הקורס
קורס מגיהי סת

מבין היצע הקורסים שמציע 'מכון הבינני', קורס סת"ם ומסלול ההכשרה למגיהים הוא ללא ספק מהקורסים המבוקשים ביותר. הגורם המרכזי לביקוש הרב הוא היכולת לתרגם את הידע הנלמד למקצוע שניתן לעסוק בו מיד בסיום הלימודים. קורס מגיהים מקיף את כל יסודות הכתיבה, מבנה האותיות ומפגש עם מקרים הלכתיים של 'דיעבדים' כדי לדעת לפסוק בהם.

אחד מהמחזורים היותר מוצלחים שהסתיימו זה עתה היה זה שהתקיים דווקא בצורה מקוונת והשתתפו בו עשרות תלמידים מכל העולם. הקורס התקיים בשפת העברית ובשפת האנגלית. במהלך ששת החודשים הראשונים הם למדו את התאוריה וההלכות ונבחנו בכתב ובע"פ בצורה מקוונת ובשלושת החודשים האחרונים עברו הם על מקרים עם שאלות הלכתיות שדורשות פסיקה לפי ההלכות שלמדו.

לאירוע החניכה וההסמכה רב הרושם שנערך בסוף השבוע האחרון, הטיס מכון הבינני את הרה"ג הרב יהודה גרוס, ראש מכון 'לשכת הקודש'. מכון בעל שם ותהילה עולמית בכל הנוגע לכתיבת והגהת סת"ם. כיוון שלא ניתן לעשות לבחון בצורה מקוונת על מזוזות וסת"ם, וודאי שלא ניתן לעשות 'שימוש' כהוגן באופן ווירטואלי,  הגיע במיוחד הרב גרוס לניו יורק לזמן כינוס השלוחים  בו שהו חלק מתלמידי חו"ל המשתתפים בקורס בשכונת המלך - קראון הייטס. הרב גרוס ערך יום עיון מיוחד לתלמידים בו הוא בחן אותם אישית והציג בפניהם שאלות סבוכות ממקרים אמיתיים בהם נתקל במהלך עבודתו.

הרב גרוס הציג בפני התלמידים מגוון מזוזות בכל מיני רמות של פסילות כדי לראות היאך יפסקו התלמידים. התשובות הידעניות של התלמידים שהוכיחו בקיאות עצומה בחומר הנלמד ובהלך החשיבה של ההלכה הפליאו אותו מאוד. כך בתום המבחנים הוענקו לכל אחד מהתלמידים תעודות הסמכה בטקס חגיגי ומרגש.

תלמידי הקורס שתפו כי מה שגרם להם לצלוח את חומר הלימודים רווי הפרטים והדיוקים היא שיטת הלימוד המקוונת החדשנית, כמו גם גיבוש התלמידים בקבוצות ווצאפ ייעודיות שהופכות למרכז תמיכה גם בהמשך הדרך ולאחר סיום הלימודים.

“קורס סת”ם” של מכון הבינני, נועד להנגיש את כל תורת כתיבת והגהת סת”ם לכל אחד לפי רמת הידע שלו. הקורס מותאם גם לכאלו שמגיעים ללא רקע כלל וחדשים לעולם הסת"ם. הקורס מופעל בשיתוף מכון “לשכת הקודש”,  הידוע בעולם כבר למעלה מעשרים שנה כמכון המתקדם ביותר בהוראת הסת”ם, נערכה מהדורה ייחודית של חוברות סיכום וחומרי לימוד בהם משולבים כל הפסקים של אדמו”ר הזקן הלכה למעשה, ובכך הקורס הוא היחיד מסוגו בעולם המשלב את פסקי שולחן ערוך הרב הנצרכים למעשה עבור חסידי חב”ד. במסע לימודי חוויתי ויסודי יוצאים גם אלו עם בסיס הלכתי וכלים פרקטיים להשתלב כסופרים או כמגיהים מן המניין.

"לאירוע ההסמכה המרגש שהתקיים בקראון הייטס, ראינו לנכון להביא מארץ הקודש את הרב גרוס שהיה שותף פעיל בתהליך הלמידה, כדי שיבחן את התלמידים ויתן את ה'חתימה' החשובה שלו על רמת בקיאותם. למעלה מ100 תלמידים הוסמכו עד היום על ידינו. רבים מהם השתלבו מיידית בשוק כתיבת והגהת הסת"ם, חלקם הוכרו כמגיהים רשמיים של 'תו פיקוח חב"ד' תקן הכשרות המוערך של צעירי חב"ד בארץ לספרי תורה ומזוזות" משתף הרה"ח ר' יצחק שלמה קריביצקי יו"ר מכון הבינני.

"המצב כיום בשוק הוא מחסור חמור במגיהים מוסמכים להגההת תפילין ומזוזות. מכוני ההגהה והמגיהים הפרטיים פשוט קורסים מרוב עבודה ורבים מהפונים נאלצים להמתין ימים שלמים עד לקבלת המזוזה או התפילין בחזרה. למעשה, כל מי שמסיים את הקורס ועובר את מבחני ההסמכה, נכנס ישירות לשוק העבודה", משתף הרב אלכסנדר דרורי מגיד שיעור בקורס המגיהים, ורב אחראי של 'תו פיקוח חב"ד'.

במכון נוכחו לראות כי ישנם כאלו המעדיפים ל'התמקצע' רק בתחום אחד בעולם הכתיבה והגהה, לדוגמה כאלו המעוניינים דווקא להגיה ולא לעסוק בכתיבה, לשם כך נוצרו מספר מסלולי למידה: “הכרת סת”ם”, “מגיהים” ו”סופרים”. מבנה הקורס הזה מאפשר קבלת רקע כללי לאלו המעוניינים בכך, ולאלו הרוצים ללמוד לעומק את כל היקף ההלכות והדינים הקושרים לסת”ם מוצעים שיעורים נוספים.

"בקרוב ולאור ההצלחה יפתחו מחזורי לימוד נוספים בקורסי הסת"ם", מוסרים ממכון הבינני.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.