מערכת COL צעיר | יום ו' כסלו ה׳תשפ״ב 10.11.2021

האם בקרוב אנחנו עתידים לראות חיילים מעופפים?

בימים אלו בוחנים מומחי הצבא הבריטי המצאה חדשה שעלולה להעניק לכוחותיהם יתרון מעניין בשדה הקרב: חליפות טיסה • החליפות המדוברות מאפשרות ללובשיהן לרחף באוויר למשך מספר דקות ולסייע להם בעת תקיפה מבצעית • מעניין  
האם בקרוב אנחנו עתידים לראות חיילים מעופפים?
(צילום מסך)

 

מסביב לעולם

 

זו לא הפעם הראשונה שרעיון כזה צף ועולה, אלא שהפעם נראה שיש מי שלוקח אותו צעד קדימה: מומחי הצבא הבריטי עסוקים לאחרונה בבחינת המצאה החדשה, שאם תמצא חן בעיניהם – עתידה להיכנס לשירות חיל הממלכה המאוחדת.

המדובר הוא בחליפת טיסה ייחודית, המיוצרת על ידי חברת Gravity Industries. לפני מספר ימים, נערכה הדגמה של השימוש בחליפה בפני בכירי הצבא, ובמהלכה הם צפו במנכ"ל החברה, כשהוא מציג לוחם המסתער מהאוויר על ג'יפ ומשאית, ולאחר מכן גם מסתער על מרפסת בה ניצבו חיילים.

חליפת החלל נראית ממש כפי שמדמיינים אותה: מצידיה מוצמדים טורבינות סילון קטנות, המעניקות לה את הדחיפה שמאפשרת לה לעמוד באוויר, והאדם הלבוש בה יכול לנוע לכל כיוון שיבחר.

לרעיון המלהיב יש גם כמה חסרונות. משך זמן התעופה שמעניקה החליפה מסתכם ב5-10 דקות טיסה, ובנוסף לכך פעילות הטיסה אינה שקטה כלל. שני חסרונות אלו, גורמים לכך שהחליפה לא תתאים לסוגים שונים של פעילות מבצעית, הדורשת במקרים רבים זמן־רב ושקט.

למרות החסרונות, בצבא הבריטי שוקלים בחיוב לאמץ את ההמצאה. לא מופרך שבעוד תקופה קצרה חיילים מעופפים יהיו חזון נפרץ גם במחוזותינו.

צפו בניסוי שנעשה על החליפה על ידי החברה:

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.