שניאור דייטש | יום ו' כסלו ה׳תשפ״ב 10.11.2021

בג"ץ למדינה: נמקו מדוע גזירת המעונות לא תחול מהשנה הבאה

בית משפט העליון דן היום בעתירות שהוגשו לבג"צ נגד גזירת המעונות • שופטי הבג"צ הוציאו צו על תנאי למדינה להשיב מדוע הגזירה לא תחול רק בשנה הבאה
בג
הדיון בבג"ץ, היום (צילום: לע"מ)

בית משפט העליון ערך היום (רביעי) דיון בעתירות שהוגשו לבג"צ, נגד גזירת המעונות של שר האוצר אביגדור ליברמן, המבטלת את סבסוד מעונות היום והמשפחתונים לילדי האברכים.

בסיומו של הדיון, שופטי בג"צ הוציאו צו על תנאי והורו למדינה להשיב מדוע החלטת שר האוצר ליברמן למנוע דרגות מנשות אברכים לא תיכנס לתוקף רק החל מהשנה הבאה, וזאת בכדי לתת למשפחות זמן להערך.

ארגון 'אמת ליעקב' בירך על החלטת בג"ץ בעתירה שהגיש.

עו"ד זלמן בלאק שייצג את הארגון בעתירה: "כצפוי בג"ץ עצמו הבין שההחלטה התקבלה בצורה חפוזה שפוגעת באופן בלתי מידתי באימהות, בילדים ובבעלות המעונות, ולכן הוא דרש מהמדינה לנמק מדוע לא לדחות את הכנסת הקריטריונים החדשים לתוקף רק לשנת הלימודים הבאה. אנו מקווים כי המדינה תחזור בה מההחלטה הרעה והחפוזה הזו".

את העתירה הגישו עורכי הדין אוריאל שטרן, שמואל מקלב ויונתן פלדמן (בג"ץ5872/21 לאה זילבר נ. שר האוצר) למתן צו על תנאי וצו ביניים, וזאת מטעמם של לאה ואלחנן זילבר, גולדמן מעונות בע"מ ומרגלות הגלבוע בע"מ, בשיתוף פורום 'תורתם אומנותן' של נשות לומדי התורה בציונות הדתית.

ח״כ משה ארבל הגיב על פסיקת הבג"צ: "אני מברך על החלטת בג״צ מהיום ליתן צו על תנאי בנושא סבסוד המעונות לאברכים. ההחלטה מעידה כאלף עדים על חוסר המקצועיות של איווט ליברמן וחבריו בהליך קבלת החלטות המונע משנאת חרדים ולומדי תורה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.