מערכת COL צעיר | יום כ"ה חשוון ה׳תשפ״ב 31.10.2021

מי נקרא 'שליח'? ואם כולנו 'שלוחים', אז מה ההבדל?

כמעט בכל שיחותיו בימי כינוס השלוחים הדגיש הרבי כי כל יהודי הוא 'שליח'. למרות זאת, כינוס השלוחים מיועד לשלוחים אחרים, לא לכולם • אז מה ההבדל? מיהו שליח? ומה השליחות שלנו, הצעירים, עד שנצא לשליחות?
מי נקרא 'שליח'? ואם כולנו 'שלוחים', אז מה ההבדל?
מיהו שליח? | COL צעיר

 

מיהו 'שליח'?

 

כמעט בכל שיחותיו של הרבי בימי כינוס השלוחים, הדגיש הרבי כי כל היהודים הם 'שלוחים'. כולנו שלוחיו של הקדוש־ברוך־הוא שהוריד את נשמותינו לעולם כדי לעשות לו דירה בעולם הזה.

שליחות זאת, הייתה שייכת לכל יהודי מאז ומעולם. זה היה תפקידנו גם לפני שנוסדה חסידות חב"ד. כולנו שותפים למאמץ הגדול, שתכליתו להוריד את השכינה למטה.

 

דור של שליחות

החידוש הגדול החל דווקא בדור האחרון, אז החל אדמו"ר הריי"צ, וביתר שאת הרבי נשיא דורנו, לשלוח שלוחים לכל רחבי תבל כדי לסייע ליהודים בגשמיות וברוחניות, ולהשלים את הכנת העולם לגאולה. לא רק על השלוחים הוטלה המשימה – היא הוטלה על כתפי כולנו. הרבי דרש מכולם, בלי יוצא מן הכלל לעסוק בהפצת המעיינות.

זהו אחד החידושים של הדור שלנו. בדורות הקודמים היו יהודים - ואפילו חסידים - עסוקים בעיקר בעצמם. בעבודת ה' האישית שלהם. בדור האחרון הוטלה על כולנו המשימה לדאוג גם ליהודי האחר. זוהי משימה ראשונה במעלה עבור כולנו.

יחד עם זאת, מינה הרבי אנשים כשלוחיו על מנת שכל חייהם יוקדשו לעבודת השליחות. אלו הם החסידים שזכו לתואר הנכסף - "שלוחים". לא כולנו כאלה. מי מהמבוגרים שסביבנו שלא זכה להימנות על צבא השלוחים של הרבי, נדרש אמנם לעסוק בהפצת המעיינות, אך הוא אינו "שליח" של הרבי מהסוג שתפקידו להקדיש את חייו למטרה זו.

בשנת תשמ"ח, במהלך כינוס השלוחים, עברו לפני הרבי כל השלוחים וקיבלו מידיו הקדושות 'קונטרס' מיוחד. במקום היו גם רבנים וחסידים חשובים אחרים שהצטרפו לתור וביקשו קונטרס. הם חשבו שהיות והם מתעסקים בעניינים חשובים בהוראת הרבי, גם הם נחשבים 'שלוחים'. למרבה ההפתעה הרבי בחר שלא לתת להם קונטרס. לאחד מהם אף אמר הרבי: "גם לעצמי אינני לוקח". כולנו עסוקים בהפצת המעיינות, אך לא כולנו זכינו לתואר 'שלוחים'.

 

השליחות שלנו

חשוב לזכור: גם לנו הצעירים שטרם זכו להימנות על צבא השלוחים (ובוודאי נעשה זאת כשנגדל בעזרת ה'), יש עבודה בינתיים. מוכרחים להתכונן ולעסוק בשליחות השייכת אלינו כבר מעכשיו: שליחותו של נער צעיר היא לימוד בהתמדה, אהבת ישראל וגם עיסוק במבצעים המתאימים לנו.

עד שנזכה לכך בעצמנו, נתבונן בשלוחיו של הרבי העוסקים כל העת בעבודת הקודש, במסירות ובהקרבה, ונשתדל גם אנחנו, ככל שנוכל, להתמסר ולהשתדל ככל הניתן להביא את העולם לגאולה האמיתית והשלימה.

 

// מעניין לציין

במכתב שכתב הרבי לשליח הרב אברהם לייב שוחאט מונצואלה, נכתב כך (ראשי התיבות נפתחו בדרך-אפשר):

"על פי המדובר לאחרונה – ובארוכה לפי ערך - כל אחד ואחד מבני ישראל שלוחו של הקדוש ברוך הוא בעולם הזה,

(בכתב ידו הוסיף הרבי:)

- ובפרט הנקובים בשם –

ובלשון הידוע, לעשות לו יתברך דירה בתחתונים".  

 

"ובפרט הנקובים בשם". מכתב הרבי לרב שוחאט

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.