שניאור דייטש | יום כ"ג חשוון ה׳תשפ״ב 29.10.2021

ביקור מפתיע > רבה של איראן במוסדות "אור אבנר" בקווינס

אורח מיוחד ישתתף בכינוס השלוחים העולמי, ובמעמד הבאנקעט החגיגי שיחתום את חמשת ימי הכינוס • הרב הראשי של יהודי איראן, הגאון הרב יהודה גארמי, שוהה בימים אלו בארה"ב והגיע לביקור נרחב ברשת מוסדות החינוך "אור אבנר" מיסודו של הנגיד ר' לוי לבייב • הוא התרגש לפגוש ילדים יוצאי איראן וסיפר לאלפי התלמידים על חיי קהילה תוססים בטהרן • בשבת ישהה הרב בקראון הייטס, וישא מספר דרשות בבתי הכנסת השכונתיים
ביקור מפתיע > רבה של איראן במוסדות

 

ביום חמישי, יומו השני של כינוס השלוחים העולמי, הגיע רבה הראשי של איראן הגאון הרב יהודה גארמי, לביקור רשמי ברשת מוסדות החינוך "אור אבנר" בקווינס ניו יורק, בראשות שלוחי הרבי הרב זלמן זבולונוב והרב לוי יצחק וולוביק.

את פניו קיבלה משלחת של ראשי ונכבדי הקהילה, בראשות הרב הראשי ליהדות בוכרה בארה"ב הגאון הרב ברוך בבייב, שאף הציג בפני האורח הנכבד את חברי בין הדין הקהילתי, לשכת בית הדין והעלה בפניו סוגיות העומדות על הפרק.

לאחר ארוחת בוקר דשנה יצא הרב הראשי לסיור מודרך ברשת מוסדות החינוך שהוקמו מיסודו ובחזונו של הפילנתרופ הנודע, הנגיד ר' לוי לבייב, פטרון ונשיא המוסדות, המפוזרים ברחבי רובע קווינס בניו יורק, ואליהם נוהרים מידי בוקר אלפי תלמידים ותלמידות.

בזה אחר זה הוא התרגש ונפעם לראות את הרמה הלימודית המקצועית ואת הגישה החינוכית המיוחדת בבית הספר היסודי, בתיכון לבנים במתחם החדש של 'חי סנטר', בתיכון לבנות 'אור חנה', במחלקה המוקדשת לחינוך מיוחד, בבית ספר 'גנינו אקדמי' בשכונת ג'מאייקה, כמו כן יצא לבקר בבניין המוזיאון להנצחת יהדות ומורשת בוכרה, ובשטח בית הספר החדש שנפתח בשנת הלימודים הנוכחית 'לאמפליידערס'.

את הסיור במוסדות החינוך ליוו המנהלים והסגל החינוכי, בראשות המנהל השליח הרב שמואל קוגן, הרב גוטליב והרב אשר ועקנין. הרב גארמי סיפר לתלמידים המופתעים, כי באיראן מתקיימים חיי קהילה יהודיים ללא הפרעה, וכ-20 אלף יהודים מתגוררים ברחבי המדינה נכון להיום. בית הכנסת מלא מפה אל פה בליל שבת במאות מתפללים, ומוסדות החינוך מלאים בתלמידים ובתלמידות.

במרכז הקהילתי של יהודי בוכרה, השוכן בבניין מפואר ברובע קווינס, הוא התרשם מהיכל התפילה המפואר, מארון הקודש רחב הידיים בו שוכנים ספרי תורה מהודרים כפי המורשת של יהדות בוכרה, ולאחר מכן התקיימה קבלת פנים על ידי ראשי הקהילה בראשות נשיא הקהילה מר בוריס קנדוב, המכהן גם כנשיא הקונגרס ליהדות בוכרה בארצות הברית. במפגש השתתף גם עורך העיתון השבועי הפופולרי 'בוכריאן טיימס' מר רפי נקטלוב.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.