מערכת | יום כ"ג חשוון ה׳תשפ״ב 29.10.2021

מנהל המשל"ט: "אין 'פרופיל מפגע', תמיד צריכים להיות מוכנים"

מנהל משל"ט החירום בכפר חב"ד ר' משה פליישמן, הרצה בסדנאות כינוס השלוחים על בטיחות בתי חב"ד מפני איומים ושוחח לאחר ההרצאה עם הרצל קוסאשוילי • "אין שום פרופיל מפגע. לעולם לא ניתן לדעת ולנחש מאיפה זה יגיע"
מנהל המשל

מנהל משל"ט החירום בכפר חב"ד ר' משה פליישמן, הרצה בסדנאות כינוס השלוחים על בטיחות בתי חב"ד מפני איומים ושוחח לאחר ההרצאה עם הרצל קוסאשוילי מ-COL.

פליישמן: "מה שהתחדש בתקופה האחרונה, היא המודעות של השלוחים בצורך להגן על קהילותיהם, והאפשרויות שנפתחו בפניהם. יש יותר שיח, מודעות וגם יותר הגנה ממה שהיה בעבר".

נכון יהיה לומר שיש בתי חב"ד בסיכון גבוה יותר מאחרים, ועם 'פרופיל' סיכון?

פליישמן: "אין שום פרופיל כזה. בתי חב"ד וסממנים יהודיים בולטים, תמיד יהיו קיצונים שיזהו בהם 'איום'. בית חב"ד יכול לייצג בעיניהם אוייב בשל אנטישמיות שורשית, או שנאה למדינת ישראל במיוחד בתקופות עימות, או אפילו מישהו יכול להתייחס לבית חב"ד במקום עוני ומצוקה כ"מקום עשיר". בקורונה שכולם הסתגרו בבית, הנה יש מקום שממשיך לפעול, לא חסרות סיבות. אף פעם לא תדע מאיפה זה יגיע."

פליישמן מוסיף: "בהרצאה הצגנו סרטון כשתוקף אנטישמי השליך אבן גדולה לחלון של בית חב"ד בעת שהתקיים במקום שיעור נשים. אם ח"ו החלון לא היה ממוגן, מעבר לנזק שיכל להיות, היתה יכולה להיווצר מהומה וחרדה, נזק בפני עצמו. ההשלכות על פעילות בית חב"ד יכלו להמשך זמן רב. בארץ השלטונות מודעים בצורך להגן, בחו"ל השלוטונות לא תמיד מכירים בצורך הזה, והשלוחים צריכים לדאוג ולהגן על עצמם".

צפו בראיון:

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.