מערכת | יום כ"ג חשוון ה׳תשפ״ב 29.10.2021

הרב ביטון: "המודל בלוד יכול להיות פתרון לרפורמת הכשרות"

רבה של לוד הרב שמעון מאיר ביטון, התראיין להרצל קוסאשוילי בבניין ה'ליובאוויטש ישיבה' בו נערכות הסדנאות לשלוחים והתייחס למהפכת הכשרות בעיר לוד: "יש כמה חתכי אוכלוסיה ופסיפס מורכב בעיר, הקמנו מערך כשרות בשלוש רמות הידור ובאפס עלויות. יכול להיות מודל לכל הארץ" • ואיך התייחס השר מתן כהנא למודל הכשרות החדש?
הרב ביטון:

רבה של לוד הרב שמעון מאיר ביטון, התראיין להרצל קוסאשוילי בבניין ה'ליובאוויטש ישיבה' בו נערכות הסדנאות לשלוחים והתייחס למהפכת הכשרות בעיר לוד.

בראשית דבריו התייחס להגעתו בפעם הראשונה כרב העיר, ולא רק כשליח חב"ד: "מעבר להרגשה הנהדרת, יש סגירת מעגל משמעותית. למדתי בישיבות תומכי תמימים, יצאתי לשליחות, וכעת חזרתי לכינוס בכוחו של המשלח, כרב העיר לוד. עוד עיר שנכבשה לחסידות חב"ד זאת מתנה גדולה".

לגבי המהפך בכשרות שמוביל בעיר לוד, אומר הרב ביטון: "לקח זמן ללמוד את דרכי הכשרות בעיר. יש שלושה חתכי אוכלוסיה הכוללים מגוון רחב של ציבורים: חרדים, ליטאים, ספרדים, גרעין תורני וכמובן חב"ד. הקמנו שלושה סוגי רמות כשרות, רבנות רגילה, לעסקים אלו מכניסים מוצרים בהכשרי רבנות, מהדרין, לשם מכניסים רק מוצרי בד"צ מכל הסוגים, ורמת כשרות 'בית ישראל' לשם ניתן להכניס רק מוצרי בד"ץ עדה החרדית והרב לנדא בלבד. זאת מהפיכה באפס עלויות, ועם עמידה תקיפה על העקרונות הללו."

אולי מנגנון כזה יכול להועיל בהנגשת מערך הכשרות בכל הארץ?

הרב ביטון: "אתה מתפרץ לדלת פתוחה. המודל בלוד יכול להיות הפתרון לרפורמת הכשרות בכל הארץ. ראש העיר מר יאיר רביבו, שתומך ומסייע, נפגש עם השר מתן כהנא וסיפר לו על מהפך הכשרות בלוד. כהנא הגיב שאם היה יודע מראש שיש רבנים שיוזמים דברים כאלה – יתכן וכל רפורמת הכשרות כפי שהיא ניראת כיום – היתה מיותרת. כנראה שפתרון כזה יכול להציע רק מי שגדל בחב"ד, מבית מדרשה של ליובאוויטש, עם הרבה אהבת ישראל לכל אחד."

צפו בראיון המלא:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.