שלמה מן | יום כ"ב חשוון ה׳תשפ״ב 28.10.2021

חבר המושבעים הכריע: התוקף שחנק והיכה את החסיד - יורשע

ג'יימס וינסנט, שחנק והיכה באלימות חסיד חב"ד מקראון הייטס, הואשם בכל הסעיפים בידי חבר המושבעים. המותקף הרב משה מוסקוביץ שמע את הבשורה בשידור חי וביקש להודות באמצעות COL לתושבי השכונה ולחסידי חב"ד • העסקן יענקי ברמן: "יש כאן מסר לכל האנטישמים"
חבר המושבעים הכריע: התוקף שחנק והיכה את החסיד - יורשע
המותקף הרב מוסקוביץ והעסקן החב"די בקראון הייטס הרב יענקי ברמן

משפטו של ג'יימס וינסנט, החשוד בתקיפת הרב משה מוסקוביץ לפני כארבע שנים בעיצומו. בעבר הוגש נגדו כתב אישום בגין פשע שנאה, ובימים האחרונים נערך משפטו מול חבר מושבעים. אתמול, בשידור ישיר, קיבל הרב מוסקוביץ' את הידיעה כי חבר המושבעים החליט בדעת רוב להאשים את ג'יימס בכל הסעיפים הרלוונטים ולהשית עליו עונש מאסר.

בקרוב צפוי השופט לנקוב במספר השנים שבהן ישב במאסר. העונש המרבי שייתכן כי יושת עליו הוא 25 שנים.

בשיחה עם COL זמן קצר אחרי שנודע לו פסק הדין, אמר הרב מוסקוביץ: "שמח מאוד שהתוקף בא על עונשו. אני רוצה להודות לכל תושבי שכונת קראון הייטס, ובכלל לעדת חסידי חב"ד, שליוו אותי בכל התקופה הקשה וחיזקו אותי".

העסקן החב"די הרב יעקב ברמן מקראון הייטס, שליווה את התהליך המשפטי והיה נוכח יחד עם הרב מוסקוביץ בעת שזה שמע על פסק הדין אומר כי הרשעתו של ויסנט היא תמרור אזהרה לכל מי שיבקש לשחזר את מעשהו. "לפסק הדין הזה יש מסר שאנחנו נלחם ונגיע לתוקפים, לא ניתן שיפגעו פה ביהודים".

יש לציין כי עובדת הרשאתו של וינסנט לא הייתה ברורה מאליה. במקרים דומים של תקיפה על רקע אנטישמי לא הורשעו התוקפים בהכרח, בוודאי לא כשמדובר היה בחבר מושבעים שנדרש להחליט.  

 

נגד וינסנט עמד כתב אישום בשבעה עשר סעיפים, שכאמור הור הורשע בכולם. הוא אשם בתקיפת הרב מוסקוביץ', חסיד חב"ד, בשכונת קראון הייטס, במהלך שבת בצהרים. זה היה כשמוסקוביץ חזר לביתו אחר תפילת שחרית. וינסנט חלף לידו והטיח: "יהודים, לקחתם את הבית ואת הכסף שלי".

הוא החל להכות ולחנוק את מוסקוביץ. בהמשך הכה אותו בראשו ובגרונו. שני עוברי אורח שחלפו בסמוך התערבו, והאנטישמי ברח תוך שמסנן מילות גנאי קשות נגד יהודים. שישה ימים אחרי האירוע נעצר וינסנט.

משפחתו של הרב מוסקוביץ ביקשה מתושבי השכונה להשתתף בדיוני המשפט, באמצעים וירטואלים, ולהביע תמיכה. "בעלי הוכה באכזריות", כתבה לתושבי השכונה, "זה יכול היה להיות כל אחד אחר ממשפחתך. חשוב לי שתעמוד לצד הקהילה ושנציג נוכחות גדולה בבית המשפט".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.