מנדי ברגר | יום כ"ב חשוון ה׳תשפ״ב 28.10.2021

הספר ה-8 במיזם: ספר 'זרעים' של הרמב"ם תורגם לספרדית

בלשכתו של הספרן הראשי בספריית הרבי ב-770 הוכרז על סיום התרגום של יותר מחצי ספריו של הרמב"ם לשפה הספרדית • הפרויקט התחיל לפני כחמש שנים, על ידי יוזם הפרויקט הנגיד נחמיה גרוזיצקי • עד היום תורגמו 8 ספרים על ידי המכון
הספר ה-8 במיזם: ספר 'זרעים' של הרמב

זמן קצר טרם נפתח כינוס השלוחים העולמי ה'תשפ"ב, באו לבשר ר' דובער לפידות ור' שניאור זלמן הלפרין לרב שלום דובער לוין על שסיימו לתרגם את ספר השביעי של רבי משה בן מיימון - הרמב"ם, ספר זרעים, ומוסרים אותו לספרייה.

זה פרוייקט שהתחיל לפני כחמש שנים, על ידי יוזם הפרויקט הנגיד נחמיה גרוזיצקי, בו ביקש מחתנו הרב מרדכי סגל שיתרגם כמה מהפרקים של הרמב"ם לספרדית לרגל יום החתונה, באומרו שהיתכן ויותר מ-600,000 יהודים דוברי ספרדית בעולם אין בידם לקיים את הוראתו של הרבי בלימוד הרמב"ם היומי, רק בגלל חוסר כלים או רק בגלל שאין את ספרי הרמב"ם בשפה הספרדית?

"כיום", אומר ר' שניאור זלמן הלפרין, "לא רק תירגם הרב מרדכי סגל כמה פרקים, אלא סיים לתרגם כבר שמונה ספרים בחסדי ה'", וביקש להודות לכל מי שתומך למען הוצאה לאור של ספרי הרמב"ם בשפה הספרדית.

בנוסף ביקש להודות מעומק הלב לרב יחזקאל ווילדאו, לרב בערקי חן, לרב שניאור זלמן צי'פר, לרב זלמן חן, לרב ראובן סגל, למרת חנה סגל, לגברת לאה שעיו, לחביער חסינסקי, לחוה גרוזיצקי, לניסים קוריעל, לשירלי חאבאס, ולגברת חיה פורמה, על סיועם הרב.

וכן להגה"ח הרב גדליהו בלומינג על נתינת רשות להשתמש בטקסט של סט הרמב"ם הערוך, לרבה של מגדל העמק הרב יצחק דוד גרוסמן על עידודו הרב בפרויקט תרגום הרמב"ם לשפה הספרדית, ולראש הכולל - הגה"ח הרב ר' חנניה יוסף אייזנבך ז"ל, שתמך וסייע לאורך כל הדרך, טרם פטירתו. 

יצויין כי עד היום תורגמו 8 ספרים על ידי המכון: ספר מדע, ספר אהבה, ספר זמנים, ספר נשים, ספר קדושה, ספר הפלאה , ספר זרעים, וספר קרבנות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.