מנדי ברגר | יום כ"ב חשוון ה׳תשפ״ב 28.10.2021

כשהרבי ניחם את האדמו"ר מבאבוב על פטירת בתו התינוקת

לקראת כינוס השלוחים העולמי, הופיע קונטרס מיוחד 'רשימת דברי הרבי' – בעת ניחום אבלים אצל כ"ק האדמו"ר רבי שלמה הלברשטאם מבאבוב זצ"ל – יום שני, כ"א סיון ה'תשי"ח • במשך 63 שנים לא היה בנמצא זכר לאותו ביקור ולדברים שאמר הרבי במהלכו, עד שנמצאו לאחרונה ממש 4 דפים מצהיבים בגנזיו של המזכיר הרב יהודה לייב גרונר ע"ה, שליוה את הרבי לאותו ביקור במעונו של האדמו"ר מבאבוב, מרחק דקות הליכה מביתו של הרבי • כמו כן מתפרסמים בזאת מספר אגרות קודש ייחודיות של הרבי בנושאי פטירה וניחום אבלים, בפרסום ראשון 
כשהרבי ניחם את האדמו
האדמו"ר מבאבוב

שכונת קראון הייטס היתה המרכז התוסס של חיים יהודיים, וכמה חצרות חסידיות פעילות, בשנים הראשונות לאחר השואה האיומה.

כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ נ"ע קבע את מושבו בבית חיינו 770 באלול ה'ת"ש לפני יותר משמונים שנה. גם כ"ק האדמו"ר רבי שלמה הלברשטאם מבאבוב זצ"ל קבע מושבו בשכונה זו, ופתח בית מדרש ובית כנסת ברחוב ברוקלין, מרחק דקות הליכה מבית חיינו.

בשנת ה'תשי"ח, לאחר שהתרחש אסון והוא שיכל את בתו התינוקת גאלדא רייצא ע"ה, הגיע כ"ק אדמו"ר לביקור מיוחד של 'ניחום אבלים' במעונו של האדמו"ר. במשך יותר מ-63 שנה, גם לאחר שהתייגעו במערכת ההוצאה לאור של תורת הרבי 'ועד הנחות בלה"ק' להשיג 'הנחה' מאותו ביקור ומהדברים שנאמרו, לא עלתה בידם.

לאחרונה ממש, גילו בני משפחתו של מזכירו הנאמן של הרבי, הרב יהודה לייב גרונר ע"ה, כמה דפים מצהיבים עם 'הנחה פרטית' מאותו ביקור!

כפי שנהג הרב גרונר ע"ה בעצמו במשך עשרות השנים האחרונות, כל אימת שמצא בביתו או במשרדו ענינים השייכים להו"ל והעבירם לועד הנחות בלה"ק ע"מ לזכות בהם את הרבים, לומדי ומעייני תורת רבינו, כך נהגו בני המשפחה והעבירו לחברי המערכת, שזכו בארבעים השנים האחרונות להוציא לאור את תורת הרבי, המתפרסת על פני למעלה ממאתיים כרכים כ"י, את הרשימה.

בהתרגשות גדולה, פוענחו הדברים, ניתוספו ציונים ומראי מקומות כפי הנהוג, לאור ההדרכות וההוראות שזכו חברי המערכת לקבל מהרבי במשך השנים, ודברות הקודש מופיעים כאמור בקונטרס מיוחד לקראת כינוס השלוחים העולמי.

בתור הוספה, מתפרסמים חמשה אגרות קודש ייחודיות, בנושאי ניחום אבלים, פטירה כואבת ומצערת, הדרך הנכונה להנציח את הנשמה, בדברי עידוד וטללי נוחם יוצאים מדרך הרגיל. חלק מהאגרות מתורגמות מהשפה האנגלית.

בהשגחה פרטית מופלאה, בפרשת שבוע זו פרשת חיי שרה, מוצאים אנו לראשונה את מצוות ניחום אבלים, על ידי הקב"ה בכבודו ובעצמו. על הפסוק "ויהי אחרי מות אברהם, ויברך אלוקים את יצחק" (בראשית, כ"ה, י"א) פירש"י "ניחמו תנחומי אבלים".

*

> לחץ כאן להורדה בפורמט הדפסה!
> לחץ כאן להורדה בפורמט קריאה!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.