מערכת COL צעיר | יום י"ט חשוון ה׳תשפ״ב 25.10.2021

הדג הכבד בעולם נמשה מן המים. הדייגים היו בהלם • צפו

דגי השמש הוא כינוים של משפחת דגים, מהגדולים שנצפו עד כה ברחבי האוקיינוס. דגים אלו נדירים ונחשבים כזן של 'דג פגיע' האסור בדיג באזורים רבים בעולם • הדייגים בעיר הספרדית סאוטה, היו המומים לגלות דג שכזה שהעלו בחכתם - בייחוד בשל גודלו היוצא דופן • צפו
הדג הכבד בעולם נמשה מן המים. הדייגים היו בהלם • צפו
(צילום מסך)

 

דגי השמש

 

הכירו את משפחת הדגים הענקיים, המכונים דגי השמש. מבין הדגים שנצפו במרחבי הים הגדול, הוא נחשב לאחד מהענקיים שבהם. לא מדובר בתואר של מה בכך. אורכו של דג שמש ממוצע מתקרב לשני מטרים, ומשקלו כטון. יחד עם זאת יש לציין, כי נצפו דגים מזן זה שאורכם הגיע ללמעלה משלשה מטרים, וקרוב לשתיים וחצי טונות.

למרות גודלם ועוצמתם של דגים אלו, הם אינם מהווים בדרך כלל סכנה לבני אדם. למזונם אוכלים דגי הענק מדוזות ודגים קטנים אחרים.

 

דג שמש - על שום מה?

מעניינת היא הסיבה בגינה זכו לשמם החריג – "דגי שמש". דגים עצומים אלו, נוהגים לעלות אל פני המים בזמנים בהם השמש מאירה ומחממת במלוא עוצמתה, על מנת לעלות את חום גופם. בשעה זו ניתן לצפות בהם כשהם צפים על פני המים, מוטים על צידם, ומתחממים מקרני השמש.

כשקבוצת הדייגים בעיר סאוטה הספרדית הרימו את רשת הדיג שלהם, הם לא האמינו למראה עיניהם. הדג שהעלו בחכתם היה גדול כפי שלא ראו עוד בחייהם. היה זה אחד מדגי השמש הגדולים ביותר שנמצאו אי-פעם. 3.2 מטרים ארכו, 2.9 מטרים רוחבו וקרוב לשני טון משקלו.

לאחר שהדג נמדד והוערך, הוא הוחזר אחר כבוד למימי האוקיינוס, שם ימשיך לבלות את ימיו. דג השמש נכלל בין הדגים המצויים בסכנת הכחדה, וביבשת אירופה נאסר לדוג אותו.

 

צפו בדג הענק מוצא מן המים:


 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.