שניאור דייטש | יום י"ח חשוון ה׳תשפ״ב 24.10.2021

רעידות בבית הספר חב"ד לבנות, ועד ההורים השבית הלימודים

בעקבות רעידות במבנה בית הספר חב"ד לבנות בחדרה ורעידה נוספת שאירעה ביום חמישי האחרון - החליט וועד ההורים להשבית את הלימודים • ועד ההורים: "מהנדס קבע שהמבנה מסוכן וכל עוד לא בוצעה בדיקת העמסה אסור לאכלסו. משכך, החלטנו להשבית מיידית את הלימודים" • ואיך מגיבים בעירייה?
רעידות בבית הספר חב
מבנה בית הספר חב"ד לבנות בחדרה. בצד ימין: חוו"ד המהנדס שהגישו ועד ההורים

בעקבות רעידות שהורגשו בקיץ האחרון בבית הספר חב"ד לבנות בחדרה, ששוכן במבנה ישן, הביאה עיריית חדרה יחד עם משרד החינוך מומחים לבצע בדיקת בטיחות במקום.

במסקנות וועדת הבדיקה של העירייה ומשרד החינוך עולה כי המבנה בטוח לשימוש.

ביום חמישי האחרון, הורגשו רעידות נוספות במבנה. וועד ההורים שיגר הודעה למנהל אגף החינוך ובו הוא מודיע על השבתת בית הספר עד לתיקון הליקויים:

"לכבוד

מנהל אגף החינוך, הנדון: השבתה מיידית של הלימודים בביה"ס חב"ד.

בעקבות רעידות בחודשים האחרונים במבנה בית הספר ממ"ד חב"ד בנות, הבאנו בוועד ההורים מהנדס פרטי מומחה שכתב חוו"ד מפורטת אשר מסקנתה היא שהמבנה מסוכן ואין לאכלס בו אנשים עד לקיום בדיקת העמסה (מצו"ב)."

צפו: דו"ח המהנדס שהגישו ועד ההורים

עוד טוענים בוועד ההורים, כי לא בוצעו כל הבדיקות הנדרשות: "בחודשי החופש עיריית חדרה קיימה במקום בדיקת סנסורים, ואף שמומחי הבטיחות של משרד החינוך כתבו שיש לבצע במקום בדיקת סנסורים בשעה שהמבנה מאוכלס, בדיקה זו טרם נעשתה. כמו כן, לא נעשתה בדיקת העמסה עד לרגע זה.

"ביום חמישי האחרון, הורגשה במבנה רעידה נוספת. התייעצנו בוועד הורים עם המהנדס ד"ר בן עזרא שאמר לנו שהמבנה מסוכן וכל עוד לא בוצעה בדיקת העמסה אסור לאכלסו. משכך, החלטנו להשבית מיידית את הלימודים בבית הספר עד לפיתרון העניין".

מבנה בית הספר. בחמישי האחרון הורגשו זעזועים בבניין


כזכור, וכפי שדווח כאן ב-COL, דרכו של בית הספר חב"ד לבנות לא היתה סוגה בשושנים, והוא פונה לפני כשנתיים ממבנה חדש למבנה הנוכחי הישן. וועד ההורים הגיש בשעתו עתירה מנהלית לבית המשפט, ומשך אותה לאחר הבטחות מצד העירייה כי תדאג לכל צרכי בית הספר.

 • 

COL שוחח הערב עם שליח חב"ד בחדרה הרב יוחנן בוטמן, שהגיב על ההתרחשויות: "דורשים שהעירייה תעמיד דרישות מינימליות לבטיחות הילדים. בעקבות האירועים האחרונים של קריסת בניינים בארץ ופינוי כמה בניינים ישנים בעיר חדרה עצמה, ההורים מאוד חוששים.

הרב בוטמן מוסיף: "לצד נושא הבטיחות במבנה הישן הגיע הזמן שהעירייה תקדם את שהובטח מזמן, הקצאה של בניין חדש וראוי לתלמידות. כבר כיום יש שם מאוד טוב לבית הספר ויש ביקוש לרישום נוסף מצד תושבים חדשים שעברו לחדרה, בשל בעיית רישום 'תלמידי החוץ'. אני קורא לראש העיר מר צבי גנדלמן להיחלץ לטובת בית הספר חב"ד."

בעיריית חדרה מגיבים לפניית COL:

"ביום חמישי האחרון בערב, התקבלה תלונה של הורים שהמבנה רעד במהלך יום הלימודים. כמו בשלוש הפעמים הקודמות שהתקבלה תלונה כזאת, אגף החינוך דיווח  לממונה על בטיחות מוסדות חינוך ברשות.

"ביום שישי האחרון הממונה ביקר בבית הספר ולא מצא ממצאים או עדות לבעיה בבית הספר, למרות זאת  נעשתה היום בדיקה של קונסטרוקטור בפעם הרביעית! וגם היום התקבלה חוות דעת מעודכנת שהבניין תקין ואין סכנה ללמוד בבית הספר חב"ד לבנות בחדרה."

"יודגש  שבמהלך חופשת הקיץ נערכו בדיקות מקיפות כולל הצבת סנסורים בבניין וחוות הדעת של בודק חיצוני הייתה שאין סכנת בטיחות והבניין תקין לשימוש."

בעיריית חדרה טוענים גם כי השבתת הלימודים אינה סבירה: "בנוסף הורי התלמידות הגישו בקיץ עתירה לבית המשפט בחיפה  וב- 12.9 העתירה נדחתה. חוות הדעת של מהנדס העיר של ממונה הבטיחות וארבע בדיקות של קונסטרוקטורים בארבעת החודשים האחרונים, כולן מאשרות שימוש במבנה. לאור זאת הבחירה להשבית את הלימודים אינה סבירה ופוגעת בתלמידות והמשפחות."

ועד ההורים מגיב וטוען לרדיפה מצד העירייה: "גם הבדיקות שדרשו אנשי המקצוע שהביאה העירייה בוצעו רק בחלקם. העירייה מסרבת גם לאשר בדיקה על אף שההורים הסכימו לממנה מכיסם.

התנהלות העירייה אינה עניינית ומקצועית ועולה ממנה ריח רע של רדיפה.

ההחלטה להשבית את הלימודים התקבלה על ידי ההורים, והעובדה שצריך להסביר לעירייה שהתלמידות צריכות ללמוד במבנה שאינו רועד מדברת בעד עצמה."

ובינתיים, מי שמשלם את מחיר הסכנה - הן התלמידות, שנשארות בבית עד שהעניין הבטיחות יוסדר.

COL ימשיך לעקוב ולדווח.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.