מערכת COL | יום ח' חשוון ה׳תשפ״ב 14.10.2021

בא לכפר חב"ד לתקן מכונת הלחם, והביא מסר לכל חב"דניק

תמונה שפורסמה אתמול ב'קורה עכשיו' ב-COL ובו נראה חסיד חב"ד תושב הכפר מניח תפילין עם טכנאי שהגיע לתקן מכונת לחם, מגוללת סיפור הרבה יותר גדול, עם מסר משמעותי לכל חסיד חב"ד
בא לכפר חב
משמאל: ר' זמי ליפסקר במשרדו במכולת. משמאל: התמונה שפורסמה ב'קורה עכשיו'

תמונה שפורסמה אתמול ב'קורה עכשיו' ב-COL ובו נראה חסיד חב"ד תושב הכפר מניח תפילין עם טכנאי שהגיע לתקן מכונת לחם, מגוללת סיפור הרבה יותר גדול, עם מסר משמעותי לכל חסיד חב"ד.

לא כולם יודעים כי מעבר להיותה של מכולת 'היפר ליפסקר' מכולת ידועה ומוכרת במרכז כפר חב"ד, לא מעט אנשים מבחוץ באים לקנות משהו 'על הדרך' ונתקלים בחסידי חב"ד אדיבים שמציעים להם להניח תפילין, או לפעמים 'חיזוק', עלון שיחת השבוע ואפילו רק אמירת שלום לבבית, מעין 'הטענת מצברים' לפני חזרה לשאון בחוץ.

המשרד העורפי בחנות בבעלות ר' זמי וצביקה ליפסקר, משמש לא אחת כעמדת הנחת תפילין לספקים, נהגים או סתם מבקרים שרוצים 'לחטוף מצווה', וזה מלבד בית הכנסת 'בערקע שול' על שם אביהם ז"ל שמשמש לתפילות ושיעורים בכל השבוע. אבל מה שאירע אתמול המיס את הלב של כל המעורבים.

האחים צביקה וזמי ליפסקר עם יהודי ספק מזון ש'טועם מצווה' במכולת


מספר ר' זמי ליפסקר ל-COL:

"מה שקרה בהשגחה פרטית, שמכונת הלחם שהיא מדגם ישן יחסית - התקלקלה. חיפשנו טכנאי שמתמצה בתיקון תקלה כזאת ולא מצאנו עד שנודע לנו על טכנאי מסויים שאנחנו לא מכירים. הזמנו אותו, הוא פרק את המכונה ואת מערכת החיתוך בסבלנות רבה והצליח במשימה. ר' ישראליק פלדמן, שעובד אצלינו במשרד, פנה אליו ושאל אותו האם הוא רוצה להניח תפילין. "כל החיים לא הנחתי, וגם כעת לא אניח. בגיל שלי כבר לא משתנים", אמר הטכנאי והתכוון ללכת לדרכו.

ר' ישראליק פלדמן מניח תפילין עם אחד הספקים


ר' זמי ממשיך לתאר את האירוע: "ישראליק לא ויתר והרים טלפון לאבא שלו, ר' ברוך פלדמן. "אבא, עזוב הכל ובוא לפה לשכנע אותו. יש פה 'קרקפתא' (יהודי שלא הניח תפילין מימיו)."

ר' ברוך לא היסס ומיהר למכולת. והנה, הרגע הונצח, והחיוך מפיו של הטכנאי היה מאוזן לאוזן, הטכנאי כולו שמח ומאושר וגם לא הסתיר את זה.

הטכנאי שהניח תפילין לראשונה בחייו, שמח ומאושר. משמאל, ר' ברוך פלדמן


ר' זמי הסתקרן מהסיטואציה הנדירה, ניגש אליו ושאל: "תגיד, מעולם לא פגשו אותך חב"דניקים? איך לא נתקלת בהם אף פעם?..." התשובה שלו הדהימה: "פגשתי הרבה חב"דניקים, וגם לכפר חב"ד הגעתי פה ושם. אף פעם לא הציעו לי..."

את כל הסיפור הזה מספר ר' זמי ליפסקר בשביל מסר אחד חשוב: "הנה יהודי שהיה כל השנים 'מתחת לרדאר', ואף אחד לא ניגש אליו. המסר שלי מהסיפור הזה לכל חב"דניק: להציע, להציע ועוד הפעם להציע..."

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
יפה מאוד וכל הכבוד!!
ח' חשוון ה׳תשפ״ב
כל חב"דניק הוא שליח בכל מקום ובכל תחום עיסוק שבו ההשגחה העליונה גלגלה אותו לשם הכל למען הביא את אור התורה והיהדות והפצת הצעיינות חוצה!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.