מנחם קרביצקי | יום ח' חשוון ה׳תשפ״ב 14.10.2021

מה הבן שלכם מתכנן לעשות אחרי 'קבוצה'?

קולמוסין כבר נשתברו לפתח הסוגייה הבוערת בלב כמעט כל הורה חב"די • כש'התמים' מסיים קבוצה בגיל 20-21 ועדיין לא מתחיל 'לשמוע' הצעות, ועלול 'ללכת לאיבוד' ללא מטרה ותכלית • יש שפונים לשליחות, ויש שמסתובבים בבתי חב"ד על פני הגלובוס, מארה"ב ורוסיה ועד ארצות המזרח • בכפר חב"ד חשבו על זה והגו פתרון מעשי  
מה הבן שלכם מתכנן לעשות אחרי 'קבוצה'?

עם פתיחת שנת הלימודים של הישיבה החדשה 'אהלי מנחם מענדל ליובאוויטש', הראשונה מסוגה לבחורים אחרי 'קבוצה', פנינו למנהל הישיבה הרב זלמן טורנהיים לשמוע ממנו על המניעים לפתיחת הישיבה, הצורך שהתעורר בתקופת הקורונה והפעילות המפתיעה ב'הפצת המעיינות'

מה הביא אותך לפתוח ישיבה? ולמה דווקא כעת?

בתקופה האחרונה זיהינו תופעה בעייתית, בחורים אחרי 'קבוצה' שלא מצליחים להישאר ללמוד ב770, נותרים ללא מסגרת, הם עדיין לא סיימו את שנות הלימוד שלפני החתונה אך אינם מוצאים מקום להמשיך את סדר הלימוד כמו בישיבות וב770, בזמן הקורונה הדבר בלט במיוחד, כשבחורים בוגרים נותרו ללא אפשרות לטוס לרבי ונותרו ללא מסגרת.

כשזיהינו את הצורך של הבחורים הבוגרים התגייסנו למשימה ופתחנו את ישיבת 'אהלי מנחם מענדל ליובאוויטש', ישיבה באווירה של 770, על מנת לתת להם מענה הולם להמשיך ללמוד ולעסוק בהפצת המעיינות במסגרת תומכי תמימים.

מהי המטרה המרכזית של הישיבה?
בחור אחרי קבוצה, יודע שלא רחוק היום ויצטרך להקים בית נאמן בישראל, הוא יודע שצריך להתכונן לכך, קודם כל ברוחניות, להשקיע מזמנו יותר בלימוד חסידות, בלימוד נגלה ובהלכה כמו שהרבי הורה לבחורים בוגרים ללמוד 'סמיכה' על פי הוראת הרבי הריי"ץ, כדי שיהיה רב בבית. עליו לחיות כמה שיותר סביב העניינים וההוראות של הרבי. 
בפרט אם הוא מתכנן לצאת בעתיד לשליחות.

בישיבות לומדים לעיון ב'סדרים' ארוכים ואילו האברכים אחרי החתונה, אף שקובעים עיתים לתורה, לא תמיד מצליחים לתפוס זמן לימוד בהרחבה ובעיון. אצלנו בישיבה משקיעים מאמץ גדול להחדיר לבחורים את הסדר בלימוד, כך שגם בעתיד, יוכלו לשמור על לימוד קבוע בעיון ובהרחבה מתוך 'קאך' בלימוד, נגלה וחסידות.


תמונה: זאל הישיבה


ספר לנו על התנאים הגשמיים  

הישיבה מותאמת לצרכי הבחורים הבוגרים. הפנימייה המרווחת, נמצאת בוילה מפוארת בעלת 2 קומות ב'שכונת הרב' שבכפר חב"ד. בפנימייה השקענו על ציוד מלא, חדש. שם גם נמצא חדר האוכל. הזאל גם הוא מרווח עם כיסאות ושולחנות חדשים וספרייה לנוחות התמימים.

אנו משיקיעם גם בצרכי הבחורים ביום יום: אוכל טוב, שירותי נקיון וכביסה, כרטיס למקווה וכדומה, כדי שלא יהיו להם דאגות ויוכלו לשבת וללמוד בנחת. 

וכמובן, גולת הכותרת: הבחורים ה'שלוחים' - שבאים לייסד את הישיבה, תוך שמירת הסדרים והתעסקות בהפצת המעיינות יקבלו סבסוד מלא. 

וברוחניות?

בחורים בגיל הזה כבר עיצבו את יכולות הלימוד בנגלה, בחסידות ושמירת הזמנים, אנחנו מאמינים בהם, אך יחד עם זאת, על מנת לקבל את הסבסוד לישיבה, נדרשים הבחורים: לשמור על הסדרים, לעמוד במבחני ההלכה בתכנית ה'סמיכה' ולהשתתף בתכנית 'הפצת המעיינות' של הישיבה. סדר הלימוד ופעילות השליחות הם המנוע המרכזי לשמירת הבחורים, יחד עם הצוות והאווירה המיוחדת.

השקענו בתוכנית לימודים משולבת: גמרא, סמיכה והלכה למעשה, עם סדר יום מרווח שנותן לבחורים את האפשרות ללמוד בנחת, בסוף השבוע ישקיעו הבחורים בתכנית 'הפצת המעיינות' מיוחדת.

על כך אחראים הצוות החסידי הנפלא, מהם: הרב אהרן שוורץ - אחראי תוכנית הלכה. הרב  יהודה לייב נחמנסון - מגיד שיעור, עם סדרת שיעורים מיוחדת של 'הלכה למעשה'. הרב מענדל פרידמן - משיב בחסידות.

ספר לנו על התוכנית המיוחדת של הישיבה ב'הפצת המעיינות'

מלבד היציאה למבצע תפילין בימי שישי, בכל ליל שישי יוצאים הבחורים ל'עיר העתיקה' וישיבות בירושלים, למסור שיעורי חסידות בצורה מאורגנת.  

בשבתות, הישיבה מארחת קבוצות של בחורים שבאים להתקרב לאור החסידות, בחדרי אירוח ייעודיים, בחורי הישיבה לומדים ומתוועדים איתם, יחד עם צוות הישיבה.

אחת לתקופה, הישיבה מארגנת שבתון גדול לבחורים מכמה ישיבות, עם תוכניה מיוחדת, בה הבחורים לוקחים חלק מרכזי. ההתעסקות ב'הפצת המעיינות' יוצרת אחריות להיות מלאים תמיד בתוכן חסידי על מנת להשפיע אותו הלאה ולקרב עוד ועוד יהודים לרבי ולחסידות.


מבנה הישיבה ב'שכונת הרב' בכפר חב"ד


בעיניך, מהי השליחות של צוות חינוכי כיום?

הצוות החינוכי בישיבות, עושה עבודת קודש ורואים את הפירות - הבחורים החסידיים שגם משנים את הבית והסביבה שלהם. הבחורים לומדים מהצוות שמשמש לו 'דוגמה חיה'.

עלינו, אנשי החינוך, לזכור את גודל הזכות והאחריות שיש לנו, יחד עם יכולת ההשפעה על התלמידים: לתת לכל אחד את תשומת הלב, להתעניין מה שלומו, אפילו, האם אכל ושתה היום כמו שצריך ואם הוא מרוצה מחברי החדר שלו ומהאווירה של הישיבה, החברים לשיעור וכדומה.

יש אתגרים בחיי הבחור שעלולים להיראות לאנשי הצוות כלא חשובים, אך בשביל הבחור יכולים להוות מטרד מרכזי. בדברים אלו הבחור בוחן את הצוות, האם אכפת להם ממנו. היחס האישי, הוא כלי חזק להשפעה על הבחורים. עלינו לשים לנגד עיניינו כל הזמן שמדובר כאן בבנים של הרבי והם הדורות הבאים של ליובאוויטש.

זכינו להיות בכרם של הרבי. הרבי בחר בנו כמו שהוא בחר בבחורים ונותן את הכוחות לכל איש צוות מהישיבה כמאמר הידוע 'איני מבקש אלא לפי כוחם', לדאוג ולהשפיע על הבחורים - "כרמי שלי נטרתי". בטוח אני שברכת הרבי מלווה אותנו בכל העניינים ובקרוב נזכה שהרבי יגיע, ירווה נחת ויתפאר בגידולים שלו.

לפרטים ויצירת קשר חייגו: 058-7706139

 
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
פתרון, אבל....
י"ד חשוון ה׳תשפ״ב
בחורים אחרי 'קבוצה' צריכים להתחתן!
כפי שאמר הרבי: "והלוואי והינו למדים מאחינו הספרדיים להתחתן מוקדם...".
פתרון טוב לבחורים שבכל מקרה לא מתכוונים להתחתן בגיל 22-23, אך שזה לא יפריע לבחורים שכן חושבים ע"כ...

נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.