שניאור דייטש | יום ד' חשוון ה׳תשפ״ב 10.10.2021

הקיפו ביהכנ"ס בפיגומים ושליח חב"ד נאלץ לעבור למקום חדש

הסאגה בקראקוב נמשכת: לאחר 15 שנה, מתפללי מניין בית חב"ד בקראקוב בראשות שליח חב"ד הרב אליעזר גוראריה, נאלצו לעבור מבית הכנסת 'אייזיק שול' רגע לפני החגים כשהאולם המרכזי הוקף בפיגומים • שליח חב"ד לא מתרגש וממנף את המשבר: הוא שכר מקום חדש לתפילות החגים והופך אותו למרכז הקהילה החדש • הרב אליעזר גוראריה אומר הערב ל-COL: "נבנה מרכז יהודי גדול יותר"
הקיפו ביהכנ
מימין: שליח חב"ד הרב אליעזר גוראריה, על רקע אולם בית הכנסת 'אייזיק שול' שהוקף בפיגומים. למעלה: אחד מחדרי התפילה לשם עבר המניין בחול המועד סוכות

מזה 15 שנה, כמעט מאז נפתח בית חב"ד בקראקוב, מרכז חב"ד פעל מבית הכנסת 'אייזיק שול' הענק, אחד מתוך 7 בתי הכנסת הגדולים ששרדו את השואה.

הנה חלק משמות בתי הכנסת בקראקוב: אלטא שול (הישן), פאפא שול (ע"ש מי שבנה אותו, זאב פאפא), בית הכנסת הגבוה, ו'קופה שול' (בית כנסת שנבנה מכספי קופת הקהילה), וכמובן, 'אייזיק שול' שהוחכר לחב"ד.

הקהילה היהודית, שנשלטת בידי משפחה אחת, השכירה את מבנה 'אייזיק שול' לחב"ד, עוד מראשית הדרך.

בשנים האחרונות, עם שגשוגה של הקהילה סביב בית חב"ד ושליח הרבי הרב אליעזר גוראריה, נראה כי ההצלחה של חב"ד הפכה לצנינים בעיניהם של גורמים בקהילה, שהחלו להצר את צעדיהם.


עוד בנושא:

מי מתנכל לשליח חב"ד בקראקוב?


חולייה נוספת בשרשרת ההתנכלויות הקשות, כששיאה ההשתלטות כוחנית על המבנה לפני 4 שנים (עדיין נמצא בבתי משפט): אולם התפילה הגדול 'אייזיק שול' שסביבו התפתחה הקהילה ב-15 שנים האחרונות, הוקף בפיגומים בעילה שיש לשפצו – בדיוק רגע לפני הימים הנוראים, מה שלא איפשר להכנס לתוכו ולהתפלל, ואילץ את עשרות המתפללים בראשות שליח חב"ד – לחפש מקום תפילה גדול אחר, מה שאכן נעשה.

הוקף בפיגומים: כך נסגר אולם בית הכנסת 'אייזיק שול' לפני החגים


הרב אליעזר גוראריה מספר הערב ל-COL:

"לפני החגים הקיפו את האולם המרכזי ב'אייזיק שול' עם פיגומים, לא יכלנו להכנס ולהתפלל ושכרנו מקום אחר. בליל ראש השנה הגיעו להתפלל כ-120 איש. עברנו למקום אחר, אנחנו מכשירים אותו עם כל מה שצריך להיות בבית כנסת: ריהוט מתאים, ארון קודש בימה וכדומה, ובמקביל מאתרים מקום מתאים לבניית מרכז תפילה גדול ובית חב"ד שייתן מענה לצורך של הקהילה המתפתחת כאן".

עברו למקום זמני אחר, נערכים לבנייה של מבנה קבע: שליח חב"ד הרב גוראריה בתפילת חול המועד סוכות, בבית הכנסת הזמני


קיימת אפשרות שיתיישרו ההדורים ותחזרו לשכור את 'אייזיק שול'?

הרב גוראריה: "בכל מקרה המבנה לא יהיה שלנו. אנו מחפשים תורם יהודי עם לב חם שירים את הכפפה ויסייע לנו לבנות בית כנסת ובית חב"ד שיהלום את צרכי הקהילה היהודית".

לתשומת לב המטיילים שמגיעים לקראקוב ומחפשים את בית חב"ד: הכתובת החדשה היא ברחוב סבסטיאנה 23.

הרב גוראריה מציין כי "בהשגחה פרטית, ברחוב הזה היה לפני המלחמה בית כנסת חב"ד. כמה בתים מהמקום החדש שלנו היה הבית של אברהם אבא זליגסון, חסיד חב"ד ועסקן, גביר וגבאי ראשי בבית הכנסת 'מגלה עמוקות', והרבי הרש"ב הזכירו כמה פעמים במכתביו."

כתבה נרחבת על אותו חסיד, ניתן לראות כאן בתשורה מיוחדת. לקריאה והורדה – לחצו כאן>>>

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.