מערכת COL צעיר | יום כ"ח תשרי ה׳תשפ״ב 04.10.2021

המקומות המסקרנים ברחבי העולם שאסורים לכניסת מבקרים

אל החלל הצליחו בני האדם להגיע, אבל לא לכל מקום על פני כדור הארץ. הכירו שלשה מקומות ברחבי העולם, אליהם, גם אם תרצו - ככל הנראה לא תצליחו להגיע • סיפורו של חדר 39 בצפון קוריאה, הכספת הסודית במוזיאון באטלנטה שבארצות הברית, ואי הנחשים הקטלני שמול חופי ברזיל • אין כניסה!
המקומות המסקרנים ברחבי העולם שאסורים לכניסת מבקרים
shutterstock

כל כך פשוט היום להגיע ממקום למקום. באמצעות מספר שעות טיסה ניתן להקיף את העולם כולו ולהגיע (כמעט) לכל יעד שניבחר. יותר מכך – ההתקדמות הטכנולוגית מאפשר כבר לאנשים סביבנו להמריא אל-על ולנחות בחלל. אסטרונאוטים ביקרו זה מכבר בירח ובמאדים, ונדמה שאנו יכולים להגיע עד למרחקים ארוכים.

למרות הכל – דווקא על פני כדור הארץ נמצאים מספר מקומות אליהם לא תוכלו להגיע. גם מטוס סילון וגם חללית מקצועית לא תוכל להביא אותכם אל אחד מהיעדים עליהם תוכלו לקרוא בכתבה. בחרנו שלשה דוגמאות מתוך רבים, מהם תוכלו להתרשם ובעיקר – להסתקרן.

 

 חדר 39, צפון קוריאה 

 

 

חדר 39 אינו סתם שם של חדר. הפעילות שהתנהלה מתוך החדר הסודי בבניין מפלגת הפועלים שבפיונגיאנג, בירת צפון קוריאה, הפכה כבר מזמן לפעילות ענפה שמתנהלת ממשרדים גדולים במקומות אחרים. אבל השם "חדר 39" מהווה עד היום כינוי לפעילות חשאית שראשיתה באותו חדר מסתורי בבניין גדול במרכז צפון קוריאה.

צפון קוריאה, מהווה עד לימינו אלו את אחד הדיקטטורות האכזריות האחרונות הקיימות בעולם. במדינת הענק, בה חיים 25 מיליון תושבים, כפופים כולם למנהיג העליון – הרודן קים ג'ונג און. לא-רבים הצליחו להימלט מתחומי צפון-קוריאה, שמהווה בית כלא ענק עבור המוני אזרחיה. המעטים שכן הצליחו לעשות זאת, מתארים סיפורי זוועה על הנאמנות העיוורת שנדרשת מהאזרחים, וגורלם המר של מתנגדי המשטר.

 

אחד מבנייני הממשלה בבירת צפון קוריאה, פיונגיאנג | shutterstock

חדר 39 הוקם על ידי סבו של הרודן הנוכחי, במטרה להזרים כסף לכיסם של בני משפחת השלטון. סוכני חדר 39 משתלטים על עסקים מצליחים במדינה ומלאימים אותם לטובת משפחת קים ג'ונג און. האגדות מספרות על סוכנים הנמצאים מחוץ לגבולות המדינה ומנהלים עסקים מפוקפקים המזרימים כסף רב לכיסיו של השליט. מהעדויות הבודדות שהגיעו לידי עיתונאים מחוץ למדינה מתברר כי אנשי חדר 39 לא בוחלים בשום מסחר שיכול להזרים לידיהם מזומנים, כולל זיופי שטרות וסחר בסחורות בלתי חוקיות.

צפון קוריאה כמעט וסגורה למבקרים. לאיש לא ניתנה האפשרות לבדוק האם חדר 39 אכן קיים, או שמא מעולם לא היה. האגדה ששמה חדר 39 עודנה תעלומה.


 

 הכספת של קוקה קולה 

הכספת של קוקה קולה במוזיאון באטלנטה שבארצות הברית | alisafarov/Shutterstock

המתכון הסודי של המשקה קוקה קולה נחשב לאחד הסודות השמורים ביותר בעולם-והוא נשמר בסוד על ידי חברת 'קוקה קולה' בכספת ביטחון ענקית.

מאז שנוצרה לפני כ-150 שנה על ידי ג'ון פמברטון באטלנטה, נוסחה זו נשמרה בקנאות ומעטים הצליחו לשים עליה את ידיהם.

לפני עשור, החליטה החברה להעביר את המתכון הסודי מהמקום בו נשמר בכספת בנק בניו יורק, למוזיאון של 'קוקה קולה' באטלנטה. בעוד שתיירים רבים מבקרים במוזיאון מדי שנה, מעטים וספורים הם האנשים שיכולים לעבור את דלתות הכספת.

מעניין לציין: בשנת תש"ח רבה של אטלנטה, הרב טוביה גפן, הכשיר בפעם הראשונה את הקוקה-קולה, שעד אז לא קיבל הכשר ויהודים שומרי תורה ומצוות נמנעו מלשתות אותו. כדי לאפשר לו להכשיר את המשקה, הרב גפן נחשף לנוסחה הסודית והחליף שני מרכיבים טרפים במרכיבים כשרים. על מנת שלא לפגוע בחשאיות הנוסחה הוא העניק לאחד המרכיבים את שם-הכיסוי "מורייס" ולשני "אניגרון", שמות רטבים המוזכרים בגמרא.


 

 קווימאדה גרנדה (אי הנחשים) 

האי הזה, הממוקם  במרחק של 100 קילומטרים מחופי סאו פאולו שבברזיל נחשב על ידי רבים למקום המסוכן ביותר בעולם. ולא קשה להבין מדוע: באי שורצים נחשים מזן גומצן (Bothrops), העשויים להגיע לאורך של 1.2 מטר ונחשבים לאחד מזני הנחשים הארסיים ביותר שקיימים.

כמות הנחשים באי עצומה: לפי הערכת החוקרים, תוכלו למצוא חמישה נחשים על כל מטר רבוע. מסיבה זו, אוסרת ממשלת ברזיל על מבקרים להתקרב לאי הקטלני.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.