שניאור דייטש | יום כ"ח תשרי ה׳תשפ״ב 04.10.2021

מדוע מתנער הרב יורקוביץ' מכשרות 'בד"ץ בית ישראל' בלוד?

לאחר שהמליץ בחום על הכשרות המהודרת, במכתב מפתיע מתנער הרב ברוך בועז יורקוביץ' מפרסום רשימת 20 חנויות שקיבלו הכשר 'מהדרין מן המהדרין' של ועדת הכשרות החדשה שהוקמה על ידי רבה של לוד הרב מאיר-שמעון ביטון - 'בד"ץ בית ישראל' • בשיחה מיוחדת עם COL, מבהיר הרב יורקוביץ': "תומך ברבה של לוד הרב מאיר שמעון ביטון ורוצה בהצלחתו, אך לא אוכל לסמוך ולהמליץ על רשימת החנויות, כשאני לא מכיר באופן אישי את רמת הכשרות בכל עסק"
מדוע מתנער הרב יורקוביץ' מכשרות 'בד
מימין: רבה של לוד הרב מאיר-שמעון ביטון, ורבה של קהילת חב"ד בלוד הרב ברוך בועז יורקוביץ'. בתווך: רשימת 20 החנויות ומכתב הרב יורקוביץ'

כפי שדיווחנו בהרחבה בחודש אב האחרון, בעיר לוד הוקמה וועדת כשרות מיוחדת 'בד"ץ בית ישראל'  בהנהלת רבני השכונות השונות בעיר לוד, ובהסכמת הרב הגאון הרב ברוך-בועז יורקוביץ' רב קהילת ושכונת חב"ד בעיר.

מי שהקים ויזם את מערך הכשרות החדש, הוא הרב מאיר-שמעון ביטון, שנבחר לרבה החדש של לוד, במטרה לאחד את כלל גופי הכשרות בעיר וליצור רמת כשרות שתתאים לכלל הציבור ב-3 רמות: כללית, מהדרין, ומהדרין מן המהדרין.

רמת הכשרות הגבוהה ביותר כונתה "בד"צ בית ישראל", והרב יורקוביץ' סמך עליה בתחילה את ידיו, ואף הוציא בחודש אלול האחרון מכתב תמיכה הקורא לציבור המקפידים על קלה כבחמורה - לסמוך עליה ללא פקפוק. "הריני להודיע לכל ציבור אנ"ש והחרדים לדבר ה'... שאפשר לסמוך על ההכשר הזה וכשר לכל הדעות, למהדרין מן המהדרין".

אלא, שבמכתב המתפרסם כאן ב-COL, מתנער הרב יורקוביץ' מרשימת החנויות שקיבלה את ההכשר המהודר:

"כ"ה תשרי תשפ"ב

"במענה לשאלת רבים

הריני להודיע שאני לא חלק מהבד"ץ של בית ישראל.

ואני לא יכול להביע דיעה אם אפשר לאכול בכל העסקים שברשימה שפורסמה".

ויעקב הלך לדרכו

בכבוד ובברכה,

הרב ברוך בועז יורוקביץ'"

בשיחה עם COL הבוקר, מבהיר הרב יורקוביץ' את הדברים:

"אני מכיר את רבה של לוד הרה"ג שמעון ביטון שנים רבות והוא בעל ניסיון רב בתחום הכשרות, אני תומך בו ורוצה בהצלחתו. לאחרונה פורסמה רשימת חנויות ועסקי מזון, 20 במספר תחת ההכשר 'בד"ץ בית ישראל'. היות ואינני מכיר כל עסק ברשימה באופן אישי, ואיני יודע בכל עסק אלו הכשרים הוא מכניס, אינני יכול להמליץ יותר לציבור אנ"ש והחרדים לדבר ה' לסמוך על זה.

הרב מציג דוגמא: "כעת אנו נמצאים בשנת השמיטה, ויש ענייני הלכה שלא כל הרבנים רואים אותם עין בעין. לדוגמא, אנו סומכים על הכשר ירקות עלים על העדה החרדית, ולא על הכשרים אחרים, לא רק בשמיטה אלא גם בשנה רגילה. לדוגמא: יש הכשר שאוסר שימוש בירקות עלים רק כשיש 10 חרקים, ובד"צ קבע שאם יש 3 חרקים כבר הירק נחשב נגוע ואסור בשימוש.

הרב יורקוביץ' מוסיף ומציין שבענייני כשרות יש חילוקים ויתכן רבנים שיקלו בעניין אחד ויחמירו דווקא בעניין אחר ולהיפך, כל אחד לפי שיטתו.

דוגמא נוספת מביא הרב לעניין חילוקים בענייני כשרות, בנושא השמיטה, כשבד"צ העד"ח והרב לנדא לא התירו גידולי מים בירקות, ודווקא רבו של כפר חב"ד הגרמ"ש אשכנזי ע"ה הקל בזה, וכך פוסק גם הרב יורקוביץ' שניתן לסמוך על זה.

הרב יורקוביץ' מוסיף ומבהיר: "אני לא ח"ו מטיל דופי בכשרות, אלא לא יכול להמליץ לאברכים ולציבור אנ"ש ללכת ולאכול במקומות שאני לא מכיר שם את ההכשרים. כשפורסמה רשימה של 20 חנויות מזון כאלו שאינני מכיר את כולם ואיני יכול לסמוך על הכשרויות שלהם, הבהרתי שאינני חלק מהבד"ץ ולא יכול להביע דעה האם אפשר לאכול ברשימת העסקים הזו."

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.