מערכת COL | יום י"ג אב ה׳תשפ״א 22.07.2021

מהפכת הכשרות בלוד בהובלת רבה החב"די החדש של העיר

כל בעל עסק בלוד יוכל לבחור בין 3 רמות כשרות שירצה בבית העסק שלו. מי שירצה בתעודת כשרות מהודרת יותר, לא יצטרך להוסיף תשלום מעבר לאגרה השנתית הרגילה. מאחורי היוזמה: רבה החב"די של העיר לוד
מהפכת הכשרות בלוד בהובלת רבה החב
רבה של לוד הרב ביטון ורבה של קהילת חב"ד בעיר הרב יורקוביץ (צילומים: ברלה שיינר ובאדיבות המצלם)

בעיר לוד  הוקמה וועדת כשרות מיוחדת 'בד"ץ בית ישראל' שתפעל תחת מועצת הרבנות הראשית של לוד –-ובראשה יעמדו הגאון הרב ברוך-בועז יורקוביץ' רב קהילת ושכונת חב"ד בעיר, הגאון הרב אברהם חזקיהו ברוידא רב קהילה בשכונת 'גני איילון' והגאון הרב ישראל סמט רב ה'גרעין התורני', צעד שנעשה בשיתוף פעולה מלא עם רבני שכונות וקהילות בלוד.

מאחורי המהפכה עומד רבה הראשי של לוד, החסיד הרב מאיר-שמעון ביטון שליט"א, אשר מיום היבחרו למשרתו שם לו למטרה וחתר להקים מערך כשרות איכותי ואמין בקרב הציבור, כזה שייתן מענה לכלל בעלי העסקים, לעשרות אלפי התושבים המתגוררים ברחבי העיר לוד ולמבקרים הרבים הפוקדים את לוד. וועדה זו הוקמה לאחר תקופה ארוכה בה נערכו אין ספור בדיקות ודיונים חשובים ולבסוף נכתבו ההוראות.

בקרוב, כל בעל עסק בלוד יוכל לבחור בין 3 רמות כשרות שירצה בבית העסק שלו – כשרות כללית, כשרות מהדרין או לחלופין - כשרות בד"צ 'בית ישראל' - כשרות מהודרת וחדשה שהוקמה לאחרונה ע"י הרב הראשי ללוד. יש לציין כי התשלום של בעלי העסקים יישאר כפי שהיה עד עתה ועל-כן, מי שירצה בתעודת כשרות מהודרת יותר, לא יצטרך להוסיף תשלום מעבר לאגרה השנתית הרגילה של הרבנות.     

להלן רמת הכשרויות בתעודות:

בתעודה 'כשרות רבנות' – יכניס בעל העסק כל מוצר עם חותמת כשרות של הרבנות הראשית לישראל.

בתעודה 'כשרות למהדרין' – יכניס בעל העסק אך ורק מוצרים שעליהם חותמת בד"צים למיניהם (כגון: רובין. בית יוסף. מחפוד. חתם סופר וכדומה).

בתעודה בד"צ 'בית ישראל' החדש שהוקם ע"י הרבנות הראשית ללוד – יכניס בעל העסק אך ורק מוצרים בכשרות בד"ץ העדה החרדית ירושלים וכן של הרב לנדא, רב העיר בני ברק.

"עבור מערך זה", נמסר מהמועצה הדתית לוד, "הופקו לוגואים ייחודיים כך שכל תושב מבקר יידע בקלות מה סוג ורמת הכשרות המתקיימת בבית העסק".

כמו כן, בעקבות המסקנות שהופקו, הוגדרו מחדש הכללים המחייבים כל רמת כשרות, ומעתה יש מענה ברור ונגיש לכל רמות הצריכה ובכך ייהנו גם בעלי עסקי המזון מהגדרות ברורות שיסייעו ובעז"ה יביאו לקוחות וקהלים חדשים. בתום תקופת ההרצה וההטמעה, תפורסם רשימה מסודרת של בתי העסק והסיווג החדש.

הרב הראשי ללוד, הגאון הרב מאיר-שמעון ביטון שליט"א מסר כי, "מטרת המערך החדש של הכשרות ברחבי העיר לוד הוא להעניק לכל תושב את האפשרות להתמצא ולהתאים לו את המקומות בהן יירכש את מרכולתו ללא ספק ובלבול. כל אדם – החל מכזה המחפש כשרות בסיסית ועד לכשרות המחמירה יקבל הנגשה של הכשרות בלוד".

"חשוב לי מאוד", מוסיף הרב ביטון, "לשמור על יחסי האנוש עם בעלי העסקים ומאידך על האמון המלא של הציבור הכללי והחרדי בכשרות ובהידור שלנו בכל רחבי העיר. אני סמוך ובטוח כי מערך זה יביא בע"ה לעלייה בצריכה של הציבור בעסקים בלוד ותועלת כלכלית טובה לסוחרים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.