מערכת COL צעיר | יום כ"ח תשרי ה׳תשפ״ב 04.10.2021

מאחורי התמונות: המועמד לראשות המדינה מגיע ל-770

אישים רבים בעלי השפעה ופוליטיקאים שחרו לפתחו של הרבי. פגישות יוצאות-דופן שנערכו עם אישים שכאלו נוצלו על ידי הרבי על מנת להעניק לאותם אישים עידוד לניצול מעמדם לטובת הקהילה • בחודש חשוון תשכ"ג הגיעו לבקר בחדרו של הרבי אחד המועמדים לראשות המדינה לצד ראש עיריית ניו יורק • מאחורי התמונות
מאחורי התמונות: המועמד לראשות המדינה מגיע ל-770
במהלך היחידות

 

 


ישנם תמונות שייחודם בולט לעין כל. תמונות המבטאות בלי קול כי הן מסתירות מאחוריהם עובדות מיוחדות. וישנם גם תמונות שבמבט ראשון נראות 'פשוטות' וחסרות כל סיפור ייחודי משלהן. לעיתים זו עוד תמונה בחלוקת דולרים או רגע מהתוועדות שנדמה שיש עוד רבים כמותם. אך כאשר מתבוננים פנימה, אל הפרטים, עלולים למצוא בהם עולם ומלואו. בסדרת הכתבות 'מאחורי התמונות' נתחקה אחר סיפורם של תמונות – מפורסמות או נדירות, ונביא סיפורים ועובדות מרתקות המסתתרות מאחוריהם.


 

פרק שנים־עשר:

אישי ציבור אצל הרבי

 


אישים רבים בעלי־השפעה ופוליטיקאים שחרו לפתחו של הרבי. הרבי מצידו היה משתמש בהזדמנויות בהם נהגו אישים אלו לבקרו על־מנת להעניק להם עידוד ודחיפה לנצל את מעמדם והשפעתם לטובת הקהילה.

בנוסף, לעיתים קרובות בחר הרבי לדבר עם הפוליטיקאים שהגיעו לבקרו אודות נושאים שנגעו באותו הזמן למצבה של הקהילה היהודית במקום השפעתם.

 

 

ביקור המועמד לראשות המדינה

במהלך הבחירות לראשות מדינת ניו יורק בשנת תשכ"ג, הגיע המועמד היהודי-דמוקרטי רוברט מ. מורגנטאו לבקר את הרבי ולבקש ברכה עבור עתידו הפוליטי. יחידות זו התקיימה זמן קצר לאחר סיום חודש תשרי.

לצד המועמד לראשות מדינת ניו-יורק, נכחו גם ראש עיריית ניו-יורק רוברט וגנר; מילטון מולן, יו"ר מועצת דיור ופיתוח מחדש בעיר ניו יורק; חברי מזכירות הרבי וכמה מעסקני חב"ד.

בין הנושאים שדוברו במהלך היחידות, שארכה כ-30 דקות, דנו הרבי והמבקרים בסיוע הממשלתי לבתי ספר קהילתיים, עניין שהרבי ראה בו חשיבות גדולה ותמך בו בתוקף, וכן הצעת חוק עתידית בנוגע לשבת ולשחיטה.

מר מורגנטאו הובס בסופו של דבר על ידי המושל המכהן נלסון רוקפלר. למרות זאת, הוא המשיך להחזיק בעמדות פוליטיות בכירות במדינת ניו יורק, במשך מספר שנים לאחר מכן.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.