מערכת COL צעיר | יום כ"ז תשרי ה׳תשפ״ב 03.10.2021

העובדות הנדירות שלא הכרתם על בניין 770 • מרתק

עבור מה שימש ה'זאל הגדול' לפני שהפך לבית מדרש? ומי התגורר בחדרו של הרבי במשך תקופה? • מספר עובדות מרתקות על בית חיינו, שמסתבר שאת חלקם לא הכרתם • מאחורי הקלעים של 770
העובדות הנדירות שלא הכרתם על בניין 770 • מרתק
בית חיינו - 770

 

העובדות הנדירות

על בית חיינו

 

 

1

חדרו של הרבי שימש בתחילה כחדרו של אדמו"ר הריי"צ – בו קיבל אנשים ליחידות, ואף אמר בו מאמרי חסידות. לאחר בואם של הרבי נשיא דורנו והרבנית לארצות הברית, התגוררו הם במשך תקופה קצרה בחדר זה, ולאחר מכן הפך החדר לחדר עבודתו של הרבי.

 

הכניסה לחדרו הקדוש של הרבי בקומת הכניסה של 770


 

2

בשנים הראשונות – בטרם הורחב הזאל הגדול של 770 – היו ההתוועדויות המיוחדות, כמו התוועדויות פורים, י"ט כסלו וי' שבט, מתקיימות באולמות אירועים שהושכרו עבור כך במיוחד.

 

3

בשנת תשל"ט, הוקם על פי בקשתה של הרבנית חיה מושקא ע"ה, ארגון "בדק הבית", האחראי על שלימות ותחזוקת בניין 770. הקופה הגדולה הנמצאת בלובי הכניסה ל-770 מיועדת עבור "בדק הבית". הרבי נהג לתת בה מטבעות לצדקה באופן קבוע.

 

הרבי וקופת הצדקה של בדק הבית


 

4

ההעתק הראשון של בניין 770 נבנה בעיר מילאנו שבאיטליה על ידי הרב גרשון מענדל גרליק. הבניין השני הוקם בכפר חב"ד בשנת תשמ"ו על־פי הוראתו של הרבי. ברחבי העולם פזורים כיום למעלה מ-50 ההעתקים של בניין 770!

 

5

הקומה השלישית בבניין 770 הייתה מיועדת לשימוש הרש"ג, גיסו של הרבי. בקומה זו היו ממוקמים גם משרדי ישיבת "תומכי תמימים" שעל ניהולה הופקד הרש"ג. לאחר פטירתו, הועברה הקומה לרשות ספריית אגודת חסידי חב"ד, שאיחדה את רוב חדרי הקומה והפכה אותם לחדר תערוכה של מוצגים מארכיון הספריה.

 

אולם התערוכה בקומה השלישית של 770


 

6

בניין 770 בגלגולו הקודם שימש כמרפאה של רופא מומחה. השטח שהפך לימים ל'זאל הגדול' שימש במקור לחניית אמבולנסים שהביאו מטופלים למרפאה. החנייה הפכה לבית מדרש שעבר הרחבות רבות עד שהגיע לגודלו הנוכחי.

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.