מערכת COL צעיר | יום כ"ז תשרי ה׳תשפ״ב 03.10.2021

למה רק בחב"ד לומדים לקבלת "סמיכה לרבנות" לפני החתונה?

ההנהגה הייחודית שחידש הרבי בשנת תשי"ב, של לימוד הלכה במגמה לקבל הסמכה לרבנות קודם החתונה, הפכה עם השנים לחלק אינטגרלי ממסלול הלימודים של בחורי ישיבות חב"ד • מתי הפכה ההנהגה הייחודית הזו לנחלת הכלל ומדוע היא חשובה כל-כך?
למה רק בחב
תעודת סמיכה

 

מדוע כל-כך חשובה בחב"ד

קבלת "סמיכה לרבנות" לפני החתונה?

 


כדי להבין מדוע חשוב כל-כך עבור בחור חב"די לקבל "סמיכה לרבנות", קודם חתונתו – עלינו לשוב עשרות שנים לאחור, לשנת תשי"ב.

באותה השנה, הכריז הרבי על "סדר חדש", וקרא לבחורי הישיבה להוסיף על לימודיהם הקבועים גם את לימוד ההלכה, ברמה כזו שתזכה אותם בסמיכה לרבנות – כלומר, באישור מטעם רב מוסמך, שיש ביכולתם לפסוק הלכה בעצמם.

 

מנהג בית הרב הופך לנחלת הכלל

בהתוועדות כ"ד טבת של אותה השנה, שיתף הרבי את החסידים בידיעה ש'מנהג בית הרב' – כלומר, מנהגם של רבותינו נשיאנו - היה להקפיד לקבל 'סמיכה לרבנות' עוד לפני החתונה. במקרה של אדמו"ר הריי"ץ שהתחתן בגיל 17, סיפר הרבי, לקח הוא זמן מיוחד קודם מועד החתונה אותו הקדיש ללימוד ההלכה על מנת לקבל סמיכה מגדולי דורו.

 

בחורים במבחן לקבלת "סמיכה לרבנות"


עם השנים, הפך רעיון קבלת הסמיכה קודם החתונה, לחלק אינטגרלי במסלול לימודיו של בחור ישיבה חב"די. באחת משנות לימודיו המאוחרות, מתחיל הבחור החב"די לעסוק בהלכות 'איסור והיתר' על מנת שעוד בטרם יתחתן – יספיק לקבל את ה'סמיכה'.

ראוי לציין אשר לא-פעם גילה הרבי בפני החסידים כי מגמתו וחפצו שהנהגה כזו, תהיה נחלתם של חוגים רחבים יותר, ולא רק של חסידי חב"ד.

 

"רב בביתו"

קיימות רמות שונות של לימוד המובילות לקבלת הסמיכה. בשיחותיו הקדושות הבהיר הרבי כי על כל אחד ללמוד כפי יכולתו, וברמה הגבוהה שיותר שיכול הוא להגיע אליה.

אחד הטעמים העיקריים שגילה הרבי בהסבירו את חשיבות הלימוד עבור קבלת הסמיכה, היה - שהמציאות מראה כי לא תמיד ניתן להשיג את הרב ולהציע את השאלות המתעוררות ולקבל תשובות מיידיות; אילו ילמדו כולם את ההלכות היום-יומיות ששאלות רבות מתעוררות בהם – לא יהיה צורך לחכות לתשובתו של הרב, אלא כל אחד יוכל להיות 'רב בביתו'!

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.