מערכת COL צעיר | יום כ"ד תשרי ה׳תשפ״ב 30.09.2021

הרבי לא-דילג על עזרת הנשים בחלוקת המטבעות.. • מיוחד

התמונה בה נראה הרבי מנופף בחפיסת ה'דיימס' מוכרת ולא נדירה. למרות זאת, לא־רבים מבינים את שהמתרחש מאחוריה. בתמונה נראה הרבי כשהוא אוחז בחבילת מטבעות, במהלך אירוע "חנוכה לייב" כשהוא מנופף בחבילה לעבר חלונות עזרת הנשים שמעל בימתו. למי מנופף הרבי בחבילה? • דיימס לעזרת נשים  
הרבי לא-דילג על עזרת הנשים בחלוקת המטבעות.. • מיוחד
חנוכה לייב תנש"א

 


ישנם תמונות שייחודם בולט לעין כל. תמונות המבטאות בלי קול כי הן מסתירות מאחוריהם עובדות מיוחדות. וישנם גם תמונות שבמבט ראשון נראות 'פשוטות' וחסרות כל סיפור ייחודי משלהן. לעיתים זו עוד תמונה בחלוקת דולרים או רגע מהתוועדות שנדמה שיש עוד רבים כמותם. אך כאשר מתבוננים פנימה, אל הפרטים, עלולים למצוא בהם עולם ומלואו. בסדרת הכתבות 'מאחורי התמונות' נתחקה אחר סיפורם של תמונות – מפורסמות או נדירות, ונביא סיפורים ועובדות מרתקות המסתתרות מאחוריהם.


 

פרק אחד־עשר:

'דיימס' לעזרת נשים

 


התמונה הזו מוכרת במיוחד, אך לא־רבים מאלו שראוה מבינים את המתרחש מאחוריה. בתמונה נראה הרבי כשהוא אוחז בחבילת מטבעות, במהלך אירוע "חנוכה לייב" כשהוא מנופף בחבילה לעבר חלונות עזרת הנשים שמעל בימתו. למי מנופף הרבי בחבילה?

 

 

אירוע חנוכה לייב של שנת תנש"א היה שמח ומיוחד. באותה השנה הצטרפה לרשימת המקומות מהם הוקרן שידור-חי גם העיר מוסקבה שברוסיה, לאחר שזמן קצר קודם לכן אירעה בו ההפיכה המפורסמת. עובדה זו תרמה עוד להתרגשות שאחזה גם ממילא בנוכחים הרבים שהצטופפו ב-770.

בשידור החי הוקרנה ברכה מראש ממשלת ישראל יצחק שמיר, ונכחו בו ראש ממשלת קנדה וראש ממשלת אורגוואי. ברכה מיוחדת השמיע גם הראשון לציון הרב מרדכי אליהו מרחבת הכותל המערבי בירושלים.

הערב המרומם התקרב לסיומו כאשר פנה הרבי לחלק למדריכים ולמדריכות חבילות מטבעות של דיימס תוך שהוא מאחל 'א פרייליכן חנוכה'.

אחד הצלמים ניגש אל הרבי, וקיבל מידו גם הוא חבילת מטבעות תוך שהרבי מברכו ומאיר לו פנים. בתנועות מהירות סימן המזכיר גם לשני צלמים נוספים שעמדו במקום כי הרבי מעוניין להעניק להם חבילת מטבעות. אלא שאז, הבחין המזכיר בשני נשים שעמדו בעזרת הנשים ועסקו בצילום האירוע. הרבי הביט על הבעת פניו של המזכיר, והאחרון נאלץ להסביר במה מדובר.

הרבי לא וויתר, ולהפתעת הקהל עזב את הסטנדר וניגש בעצמו לעבר החלון כשהוא מושיט בידו חפיסת מטבעות. את הרגע הזה ניצלה הצלמת כשהיא מנציחה את האירוע בתמונה יוצאת דופן.

 


תמונה מזווית נוספת:


 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.