מערכת COL צעיר | יום כ"ג תשרי ה׳תשפ״ב 29.09.2021

הר געש התפרץ בלב האי הספרדי; הבתים כוסו בלבה. צפו

בתחילת השבוע שעבר התפרץ הר געש באי 'לה פמלה' שבאוקיינוס האטלנטי. אלפי תושבים נאלצו לעזוב את בתיהם מחשש לפגיעה ונזק רב נגרם לרכוש כתוצאה מההתפרצות הגעשית שנמשכת עד עתה • תיעוד בלתי־ייאמן ממוקד ההתפרצות  
הר געש התפרץ בלב האי הספרדי; הבתים כוסו בלבה. צפו
צילום מסך

בלב האוקיינוס האטלנטי, מצויה קבוצת איים שזכתה לשם 'האיים הקנריים'. האיים, הנמצאים בשליטת ספרד, זכו בימים האחרונים לפרסום רב – ולא בנסיבות משמחות.

האי 'לה פלמה' הוא אי גדול, בו מתגוררים כ85,000 תושבים, המתפרנסים ברובם מגידולים חקלאיים ותיירות מפותחת. לפני שבוע, הופתעו תושביו מהתפרצות הר געש גדול המצוי בשטח האי, ומאז, הם צופים בייאוש בכמות בלתי-נדלית של לבה ואפר וולקני המתפרצים מתוכו ומאיימים על עתידם במקום.

במשך ימים ארוכים מכסים נחלי הלבה שדות, בתים ויערות ברחבי האי הירוק. המקומיים עוקבים בחשש רב אחרי מסלול זרימת הלבה, שבינתיים הספיקה לגדוע עבור רבים מהם את מקור פרנסתם, ובמקרים רבים אחרים גם את בתיהם וכל רכושם.


הלבה שוטפת את האי. צפו


המומחים מביעים חשש כי הלבה תגיע בסופו של דבר לים המקיף את האי – מה שיגרום להתפרצות של גזים רעילים ועלול ליצור אסון בריאותי רחב היקף.

הר הגעש שהתפרץ בתחילת השבוע שעבר, נמצא בפארק הלאומי קומברה וייחה שבאי. במשך השבוע שקדם להתפרצות דווח על כ-22 אלף רעידות אדמה (!) באזור הפארק הלאומי, שהגיעו לעוצמה של 3.8 דרגות.

למרות הפגיעה הרחבה ברכוש, לא נמצאו נפגעים בנפש כתוצאה מההתפרצות. שלטונות ספרד שלחו לאי סיוע ראשוני, המיועד לעזור לשיקום התושבים שאיבדו את בתיהם ורכושם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.