צבי סופר | יום י"ג תשרי ה׳תשפ״ב 19.09.2021

נלכדו שני המחבלים האחרונים שנמלטו מכלא גלבוע

הלילה נלכדו בג'נין שני המחבלים האחרונים שנמלטו מכלא גלבוע • בכך הגיע לסיומו המצוד שהחל לפני כשבועיים עם הימלטותם של שישה מחבלים באמצעות חפירת מנהרה
נלכדו שני המחבלים האחרונים שנמלטו מכלא גלבוע
כוחות צה"ל צרים על הבית בג'נין

 

כוחות הביטחון לכדו הלילה (מוצ"ש) בג'נין את שני מחבלים הנותרים שנמלטו מכלא גלבוע, לאחר שלפני כשבוע נלכדו ארבעת הראשונים, ובהם המחבל הבכיר זכריא זביידי.

בכך הגיע לסיומו המצוד שהחל לפני כשבועיים, עם בריחתם של ששת המחבלים, ממנהרה שנחפרה מתא השירותים שלהם בכלא, דרך החלל מתחת למתחם, עד לבריחה באישון ליל באמצעות מנהרה מתחת למגדל השמירה.

כפי שפורסם, התכניות של בית הכלא היו גלויות לעין כל עד לבריחה, באתר משרד האדריכלים ששיפץ את המקום. כך על פי החשד גילו המחבלים את העובדה כי בית הכלא בנוי על חלל, דרכו נמלטו.

במבצע שנערך באזור העיר ג'נין, בו השתתפו כוחות צה"ל, שב"כ וימ"מ, נלכדו השניים לאחר מצוד על הבית בו שהו. לפי דיווחים ערביים, השניים הסגירו את עצמם לידי הכוחות שכיתרו את הבית וקראו ליושביו להיכנע, ולאחר שהוחל בירי לעבר הבית.

מוקדם יותר דיווחו מקורות ערביים על חילופי אש בין חמושים לכוחות הביטחון שנכנסו לג'נין לבצע את המעצר. לפחות מחבל אחד נפצע מירי צה"ל. אין נפגעים לכוחותינו. השניים, יחד עם שני סייענים, יועברו לחקירת השב"כ.

המידע על מיקום המחבלים הגיע באמצעות השב"כ.

ממשטרת ישראל נמסר: "לאחר כשבועיים של מצוד פעלו הלילה לוחמי הימ"מ של משמר הגבול יחד עם כוחות מיוחדים של שב"כ וצה"ל בג'נין ללכידת שני האסירים הנמלטים איהם קממג'י ומונאדל אינפיעאת. שני המבוקשים נעצרו כשהם בחיים ללא התנגדות והועברו לחקירה של שירות הביטחון הכללי".

דוברות השב"כ: "המעצר בוצע בעקבות מודיעין מדוייק שהתקבל משב"כ והצביע על המבנה בהם הסתתרו השניים בג'נין. מנאדל ואיהם ו-2 סייעניהם הועברו לחקירת שב"כ".

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי: "כשבועיים לאחר הבריחה מהכלא, וכשבוע לאחר שהצלחנו לשים את היד על 4 מחבלים בשטח ישראל, הצליחו הלילה לוחמי הימ"מ במבצע משותף יחד עם השב"כ וצה"ל לאתר את שני המחבלים הנותרים בבית בג'נין ולעצור אותם".

"מאז שנמלטו פעלה משטרת ישראל, בהובלת מחוז הצפון של המשטרה, בתגבור כוחות רבים, יחד עם שאר ארגוני הביטחון, בפריסה רחבה של אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים, תוך מצוד מודיעיני, חקירתי ומבצעי והודות לשיתוף הפעולה יוצא הדופן בין כל הארגונים, משטרה, שב"כ וצה"ל הצלחנו יחד לסגור מעגל. ככל שהזמן חלף ידענו שמקום הימצאותם הוא בג'נין. נערכנו במשך מספר ימים לפעילות המורכבת, והלילה לאחר שהתקבל המידע לו חיכינו, ניתן האות לפעילות הכוחות כשבחזית לוחמי הימ"מ."

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.