מערכת COL | יום ט' תשרי ה׳תשפ״ב 15.09.2021

ויהי בשלושים שנה • פאנל היסטורי מבית 'ועד התמימים'

עשרות תמימים הסבו לפאנל היסטורי מיוחד - 30 שנה לתשרי תשנ"ב, שהיה רצוף גילויים מיוחדים ושמימיים • ערב יום הכיפורים - השיחה המיוחדת וברכת הבנים, סדר העבודה של יום הכיפורים וה'מארש' הכפול של שנה זו, החלוקה הפתאומית לילדים ביום המחרת 'בשם השם', תיאור חי ומלא צבע מהשיחה של ליל א' דחג הסוכות על בימת ההתוועדויות, השיחות של האושפיזין בחג הסוכות, ההקפות והעידודים המיוחדים בשמחת תורה ועוד 
ויהי בשלושים שנה • פאנל היסטורי מבית 'ועד התמימים'

ויהי בשלושים שנה * פאנל היסטורי מבית 'ועד התמימים'

את הפאנל רווי הגילויים פתח המנחה הת' מנחם שיח' סטמבלר בשיחת כ"ק אדמו"ר מי"ב תמוז תשי"ז על מעלת המאורע בעומדינו שלושים שנה לאחריו אשר זהו מעלה ושלימות מיוחדת.

בהמשך לכך, הביא משיחות כ"ק אדמו"ר הריי"צ על החשיבות והמעלה של זכרונות החסידים, ואשר עניין עיקרי בחינוכו היה שאלת אביו אליו מפעם לפעם: "וואס געדענקסטו?".

השאלה הראשונה הופנתה לעבר הרב אברהם שטרנברג, שליח הרבי בניו-לונדון, קונטיקט. הרב שטרנברג סיפר על השינוי בהנהגה בכלל ובפרט בסגנון אמירת השיחות, לאחרי כ"ב שבט תשמ"ח וביחוד בשנים תשנ"א-נ"ב. עד תשמ"ח הסדר בשיחות הרבי היה בנוי לתלפיות ומסודר ממש ולאחרי כ"ב שבט השיחות היו יותר בסגנון של ה'ברכות' המסיימות את השיחה, ובשעת אמירת השיחות, השומעים היו עסוקים יותר בזכרון הדברים ולא בהבנתם, מפני הסגנון החדש.

לאחר מכן המשיך ותיאר את ימי הסליחות, תשנ"א. ביחוד את שיחת הרבי מליל ג' דסליחות בה דיבר הרבי על כלך שחסידים היו מגיעים ל'סליחות' שאקלדיקערהייט, שהייתה זו הפתעה שהרבי ידבר על כך באמצע השבוע ולא בשבת קודש.

בשאלה השניה נשאל הרב אליעזר זקליקובסקי, שליח הרבי במונרו, ניו-ג'רזי. לאחר הקדמה בה הדגיש הרב זקליקובסקי את שפע הגילוים המיוחדים ששפך הרבי על עדת החסידים למרות הקושי והמאמץ הרב, ובפרט באותה תקופה, החל לתאר בצורה חי' את ערב ראש השנה תשנ"ב שהי' יום עמוס ומיוחד מאד. לאחר סליחות הרבי הלך למקווה, לשחרית הרבי נכנס רק בשעה 12:30(!), לאחרי התרת נדרים, פתח הרבי, בשונה מהרגיל בשיחה קצרה, כשירד הרבי מהבימה, החל בהפתעה מוחלטת לומר שיחה נוספת! "אני," מספר הרב זקליקובסקי, "עמדתי בשורה הראשונה הסמוכה לבימת התפילה של הרבי, כשהחל הרבי בשיחה הנוספת, קפצתי על הבימה על מנת לשמוע את דברי הרבי, ר' יונתן אקנר דחף לידי את הרמקול תוך כדי סימון לקרבו אל הרבי בשביל שהקהל יוכל לשמוע, וכך עמדתי במהלך השיחה סמוך ממש אל הרבי".

לאחר שהמשיך לתאר את המשך הסדר העמוס בערב ראש השנה, עד שהרבי חזר מהאוהל אחרי זמן הדלקת נרות, הוסיף הרב זקליקובסקי לתאר את ימי ראש השנה תשנ"ב אצל הרבי. הרב זקליקובסקי השמיע בקולו לקהל התמימים כיצד הקריא הרבי את הפסוקים והברכות במנגינתו המיוחדת, לאחר מכן נטל הרב זקליקובסקי שופר והדגים כיצד היו נשמעות התקיעות מפי קודשו של הרבי.

הרב מענדל פעלער, שליח הרבי במניאפוליס, מיניסוטה. סיפר לקהל האורחים גילויים מאחורי הפרגוד אודות ה'יחידות' של חברי הקרן לפיתוח מחנה ישראל. "היות וז' תשרי - יום היחידות הקבוע, חל בקביעות שנת תשנ"ב ביום ראשון, בו מחלק הרבי בקביעות דולרים לצדקה, ובמילא מאמץ זה יקשה על הרבי. ועד השלוחים הממונה על היחידות שאלו את הרבי האם ניתן לדחות את היחידות ליום שני. הרבי השיב בשלילה להצעה זו ואף דחה הצעה נוספת להכניס רק חלק מן התורמים ליחידות. אין לשער את המאמץ המיוחד וההקרבה של הרבי שלא לוותר על אף מעמד עם החסידים, ואף להוסיף עוד ועוד", סיים הרב פעלער.

לאחר מכן המשיכו הרבנים חברי הפאנל לתאר בצורה חי' ומרתקת את ערב יום הכיפורים והגילויים המיוחדים בו - השיחה השמימית וברכת הבנים, סדר העבודה של יום הכיפורים וה'מארש' הכפול של שנה זו, החלוקה הפתאומית לילדים ביום המחרת 'בשם השם', תיאור חי ומלא צבע מהשיחה של ליל א' דחג הסוכות על בימת ההתוועדויות, השיחות של האושפיזין בחג הסוכות, ההקפות והעידודים המיוחדים בשמחת תורה.

ועד התמימים: "אין ספק שתשרי תשנ"ב היה מלא נפלאות בכולו, חתמו משתתפי הפאנל וסיימו באיחול שנזכה לשוב ולחוות גילויים אלו בהתגלות הרבי תיכף ומיד!"

ב'ועד התמימים' מבקשים להביע תודה לתמימים: "מנחם מענדל בייטש, מנחם מענדל גופין, משה קרסיק ושלום בער פבזנר על העזרה והסיוע בארגון מאורע היסטורי זה."

 
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
עוצמתי ביותר
י"א תשרי ה׳תשפ״ב
תודה לועד תלמידי התמימים!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.