מערכת COL צעיר | יום ג' תשרי ה׳תשפ״ב 09.09.2021

ככה מייצרים במפעל את הרכב שאתם נוסעים בו • צפו

במאה השנים האחרונות הלך והשתכלל ענף ייצור הרכב. מאז המצאת פס הייצור במפעל הרכבים של פורד בשנת תרס"ח נוספו למפעלי החברות השונות רובוטים ומערכות בקרה משוכללות שקידמו בעשרות צעדים את תהליך ייצור הרכבים • ככה זה נראה כיום במפעל  
ככה מייצרים במפעל את הרכב שאתם נוסעים בו • צפו
shutterstock

ככה מייצרים

טנק מבצעים

 

הנרי פורד היה ייצרן רכבים אמריקאי. בשנת תרס"ח הוא החל עמל על דגם המכונית החדש שלו – מלאכה שארכה חמש שנים מייגעות של מחשבה רבה. הדגם החדש היה משוכלל ושונה לחלוטין מכל מה שהכיר העולם עד אז – מספר החלקים על הדגם החדש היה קטן בהרבה משל קודמיו, תהליך הייצור היה מורכב הרבה פחות, ובעצם – תוכנית בנייתו הייתה פשוטה ומסודרת במידה שאף חברה לייצור רכבים לא הכירה עד אז.

 

פס הייצור הראשון

עם המצאת הדגם הזה, נוצר גם פס הייצור הראשון בעולם לבניית מכוניות. עד אז נבנתה כל מכונית בבנייה אישית וייחודית. פסי-ייצור שהנפיקו מכוניות משוכפלות לא היו קיימים. המכונית של פורד יצרה מהפכה.

שנים לא-רבות עברו עד שפורד הבין כי מסוע שישנע את המכוניות שלו במהלך הייצור יוכל להגדיל בהרבה את תפוקת המפעל שלו. התקנת המסועים במפעלי 'פורד' אפשרה לחברה לייצר כמות עצומה פי-כמה של רכבים, ממה שהיה ביכולתה קודם לכן.

 


ככה מייצרים את הרכב שלכם. צפו


ממשיכים להשתכלל

מאז ועד היום תהליכי ייצור הרכבים רק הלכו והשתכללו. רובוטים מתקדמים הצטרפו למערך ההרכבה והפכו את המלאכה לקלה ומהירה בהרבה; מערכות בקרה טכנולוגיות מפקחות על המתרחש במפעל ומונעות מראש תקלות אפשריות; העבודה על ייצור מכוניות הפכה מבחינות מסוימות לקלה בהרבה.

יחד עם זאת – גם כיום נדרשות חברות ייצור המכוניות לעמוד בתקנים מחמירים ובדרישות הולכות וגדלות באשר לאיכות המכוניות היוצאות משערי מפעליהם. מתכנני ומעצבי חברות הרכבים עסוקים במיוחד במחשבה כיצד להפוך את הנסיעה לבטוחה יותר, ויחד עם זאת נעימה יותר. לא ניתן להשוות את הרכב שהמציא פורד בשנת תרס"ח אף לרכבים הפשוטים של ימינו – העולם מציג כיום אפשרויות חדשות שעד לפני שנים לא רבות איש לא האמין שייתכנו.

תכלית ההתקדמות הטכנולוגית בעולם היא אחת – לשרת את ערכי היהדות, הטוב והקדושה ולסייע להפצתם. אמרו אתם, איזה שימוש נפלא יותר יכול להיות לרכב מאשר לשמש כ'טנק מבצעים'? --

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.