מנדי ברגר | יום ג' תשרי ה׳תשפ״ב 09.09.2021

גם כאשר כועסים - צריך תמיד לזכור את הטוב שנעשה | צפו

מדור שבועי ב-COL: 'בודפוסט' - עם מסר לשבת קודש מאת הרב שמואל רסקין, שליח חב"ד בבודפשט בירת הונגריה
גם כאשר כועסים - צריך תמיד לזכור את הטוב שנעשה | צפו

מעשה במלך שהיו לו עשרה כלבי פרא מסוכנים, ובכל פעם שמישהו היה ממרא את פיו, הוא היה משליך אותו למלונת הכלבים, ותוך שניות הכלבים היו חותכים אותו לחתיכות, וזה היה הסוף שלו. יום אחד, אחד השרים החשובים עשה פעולה חמורה מאוד נגד המלך. המלך כעס ואמר: "תשליכו אותו מיד לכלבים, שם יהיה הסוף שלו". הגיע אותו השר והתחנן על חייו: "בבקשה אדוני המלך, אני מצטער! סליחה כבודו, אני לא אחזור על הטעות הזו שוב. אנא, תן לי צ'אנס, תן לי מחילה. למעלה מ-10 שנים עבדתי אותך בנאמנות". אך המלך בשלו: "לא מעניין אותי! זה הסוף שלך, לכלבים". אמר השר למלך: "אם כן, אנא תן לי רק בקשה אחרונה - אני רוצה לשהות עם בני משפחתי עוד עשרה ימים". המלך שקל את הבקשה, והסכים.

עשרה ימים בילה השר עם בני משפחתו. אבל בכל יום, הגיע למלונה של הכלבים המסוכנים, ביקש רשות מהשומר, נכנס פנימה והביא לכלבים בשר ועצמות, וכך התיידד איתם. לאחר עשרה ימים ציווה המלך להשליך את השר אל תוך המלונה. והנה, כשראו הכלבים את השר, התקרבו אליו, ליקקו אותו, ישבו לידו באהבה ולא פגעו בו לרעה. ראה את זה המלך ולא הבין. הוא הוציא את השר מהמלונה ואמר לו: "אתה קוסם? מה קרה שם? הייתי בטוח שתוך שניות הכלבים יקרעו אותך לגזרים". ענה השר: "כבוד המלך, את הכלבים הללו אני שירתתי במשך עשרה ימים, והם לא שוכחים לי את זה. אותך שירתתי למעלה מ-10 שנים בנאמנות רבה, ולצערי הרב שכחת אותי לגמרי".

אנחנו נמצאים בערב שבת תשובה, בעיצומם של עשרת ימי תשובה, ימים שבהם אנחנו עושים כל מאמץ לשוב אל ה'. כידוע, על מצוות ש'בין אדם למקום', אנו צריכים לעשות חשבון נפש ותשובה אמיתית, וה' יתברך מוחל וסולח. אבל על מצוות של 'בין אדם לחבירו', אומר לנו הקדוש ברוך הוא: זה העניין שלכם, תפתרו את זה בינכם ילדים אהובים שלי.

במקרים כאלה, אם חלילה מישהו עשה נגדנו מעשה חמור, והוא בא ומבקש סליחה כנה ואמיתית, עלינו לפתוח את הלב שלנו, ולבחון בכל דרך כיצד נוכל למחול ולסלוח לו באמת. נזכור גם את הדברים הטובים שאותו אדם עשה, ולא רק את הטעות בה פגע בנו. כך גם חלילה אם אנחנו פגענו במישהו, בכוונה או שלא בכוונה, זה הזמן להתנצל ולבקש סליחה אמיתית. וכשהקדוש ברוך הוא רואה שאנחנו עושים את המאמצים הלא פשוטים האלו, הוא בוודאי ייתן לנו "מידה כנגד מידה", ויברך אותנו ואת כל עם ישראל בחתימה וגמר חתימה טובה, לשנה טובה ומתוקה.

צפו בווידאו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.