מערכת COL | יום כ"ח אלול ה׳תשפ״א 05.09.2021

הפרשן ברדוגו: "התקשורת הישראלית – מפלגה בפני עצמה"

סימני יציבות לממשלת בנט-לפיד-עבאס? הפרשן יעקב ברדוגו בראיון לרדיוCOL  בעקבות אישור התקציב בכנסת • על התקשורת הלא מאוזנת, ומה נקודת התורפה של הממשלה?
הפרשן ברדוגו:
הפרשן יעקב ברדוגו (צילום: avishai teicher, ויקיפדיה)

סימני יציבות לממשלת בנט-לפיד-עבאס? הפרשן יעקב ברדוגו בראיון לרדיו COL בהגשת הרצל קוסאשוילי, בעקבות אישור התקציב בכנסת, מאבק שמאל-ימין כפי שבא לידי ביטוי לאחרונה בתקשורת, והסיכויים להפלת הממשלה.

יש קולות הטוענים שמחלקת החדשות 12 מאוד ימנית, העורכים וגם הכתבים. התקשורת לא מאוזנת?

יעקב ברדוגו: "צחקתי, אתה יכול להמשיך. אפשר לצחוק ולבכות באותו רגע. התקשורת הישראלית היא מפלגה בפני עצמה. יש שתי מפלגות במדינה, אחת 'צלאח א דין' של המשפטנים, ו'מפלגת נווה אילן'. התקשורת השמאלנית מוציאה לפועל, קובעת את סדר היום הישראלי ובעיקר מהנדסת תודעה של מיליוני אזרחים.

התקציב עובר וכנראה הממשלה הזו לא תיפול כל כך מהר כפי שחשבנו. איפה נקודת התורפה של הממשלה הזו?

"מלכתחילה לא חשבתי שהתקציב הוא זה שיפיל את הממשלה. יצאנו ממשבר הקורונה על רגלינו בתנופה אדירה. רק שלשום ראינו שחברות התיירות חילקו דיבידנדים בשעה שבכל העולם יש קריסה של מערכות התיירות. התקציב לא אבן בוחן לחוזקה של הממשלה. התקציב הקודם היה בסדר גודל של 512 מליארד שקלים, כעת כבר עומד על 560 מליארדי שקלים. וזה כי נותנים לכולם ומייצרים פה מציאות שהציבור הישראלי כנראה מסוגל לספוג אותה, כדי להאכיל את מנסור עבאס וחבריו.


 


"יש אלפי מאומתים ביום, מאות חולים קשה ונפטרים. מה שמחזיק את הממשלה הזאת היא השנאה ואם היא תחזיק מעמד הם ימשיכו להכיל מתים כולל את האירועים בעזה וביו"ש.

"יש ציבורים שלמים שבמשך שנים התפתחו על חשבון הפריפריה ובעיקר אני מדבר על ציבורים בציונות הדתית של הכיפות הסרוגות. רואים איך שהם כרעו לבנט על כך שהכניס להם 115 מליון שקלים, ולבסוף זה אפילו לא נכנס בתקציב.

תהיה ממשלה אחרת?

"אי אפשר לבנות על שחקן שיפרוש ויערוק לגוש הימין. האופציה היחידה היא לסמוך על הציבור הישראלי, או שלא. באוסלו ראינו שלא הצליחו לעשות שינוי למרות כל מה שקרה. כשאולמרט נבחר הוא הבטיח 'שחר של יום חדש', ומה שקיבלנו זה לילה שחור.

"אני מאמין ומקווה שהממשלה תוציא את ימיה, רק משום שהממשלה הזאת מייצגת עם ישראלי-פלסטיני תוך הכחשה והטעיה של האופי היהודי של המדינה."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.