מערכת COL | יום כ"ו אלול ה׳תשפ״א 03.09.2021

לתת לאנשים חכה ולא דגים - הארגון שמציל נפשות

חיים פלק, חבר ועד בארגון 'פעמונים' חושף צוהר בפעילות הארגון ומסביר מהיכן צומחות הבעיות הכלכליות שמחריבות משפחות שלמות • על הקלות הבלתי נסבלת של לקיחת הלוואות והחיים עם הכסף שלא שייך לנו • וגם: חשבתם שלפני נישואין יש רק מדריכי חתנים ומדריכות כלות? יש גם מדריכים לניהול כלכלת בית • להאזין ולהפנים
לתת לאנשים חכה ולא דגים - הארגון שמציל נפשות
חיים פולק, על רקע אילוסטרציה. צילום: שאטרסטוק

חיים פלק, חבר ועד בארגון 'פעמונים' - אחד הארגונים המשמעותיים בארץ בנושא כלכלה נכונה שמעניק לאנשים 'חכות ולא דגים' ואת החשיבה הנכונה, איך להוריד את רמת ההוצאות ולהגביר הכנסות.

בראיון להרצל קוסאשוילי ברדיו 'ליל שישי' ב-COL חושף חיים פלק נתונים על הארגון:

פלק: "יש לנו כ-3000 מתנדבים שמטפלים ב-6000 משפחות והביקוש מאוד גדול. המדינה רואה בזה דבר נכון ומסייעת. ה'שפה הפעמונית' רווחת ואחד משרי הממשלה ביקש להטמיע את הנושא במשרדו וכינה אותה "מדברים בשפה פעמונית".

חיים פלק משתף את הגולשים בנתונים הפנימיים של הארגון: "קיבלנו אמון של קרוב לאלף תורמים קבועים. רבותיהם אומרים להם שזו הצדקה החכמה ביותר - הדרגה הגבוהה ביותר בצדקה, כמו שכתב הרמב"ם, להעמיד את הבן אדם על הרגליים שלא יזדקק יותר לעזרה.

"חב"ד היא תנועה נערצת שמוסרת נפשה מידי יום ביומו למען עם ישראל, אני מתרגש שחסד נוגע בחסד.


האזינו לראיון המלא:

האזינו לתוכנית המלאה לפי נושאים >>


 

לשים את האצבע על הנקודה הנכונה: איפה הבעיה מתחילה בכלכלת בית. תרבות השפע הרסה לנו את כל החיישנים? מאיפה צומחות הבעיות הכלכליות שמחריבה משפחות שלימות?

פלק: "יכול לספר לך שכמעט בכל תוכנית ומערכת מדיה יש טלפון חכם שאתה מקבל ממנו באופן אוטומטי הצעות לקבל כסף שלא שלך. מציעים לך בלשון חלקות 'לחיות יותר טוב' מהלוואות ודברים אחרים, לחיות עם כסף שאין לך. חסד גדול שה' עשה איתנו, יש שפע גדול בעולם.

טבעו של אדם לרצות מה שיש לחברו ואם לא קיבלת חינוך נכון אתה משתמש בכסף שאין לך, מציעים לך הלוואה בקלי קלות. הדאגה של אנשי 'פעמונים', לחדד את התודעה אצל אנשים שהלוואות יש להחזיר, זה חידוש לא מובן של חיינו...

"כשאתה מגהץ כרטיס אשראי ב-12 תשלומים המוכר מסכים למכור לך בחפץ לב, היכולת למשוך דברים בלי ששמת לב. איי, זה סוגר לך את מסגרת האשראי שלך? ברגע של חולשה אתה מגהץ ולמעשה חי מכסף שבאמת אין לך איך להחזיר אותו. אחרי כמה 'גיהוצים' כאלו מסגרת האשראי שלך ננעלת או מתחילים את החודש בחוב של אלפי שקלים מחיובים קודמים.

חזון אחרית הימים? בחברה החרדית, כשזוג הולך להתחתן יש מדריך חתנים ומדריך כלות. למה אין את הכלים להכשיר אותם לחיי הנישואין מבחינה כלכלית?

"אתה מתפרץ לדלת פתוחה. ה'חשיבה הפעמונית' נמצאת בדיוק במקום שציינת. כעת עובדים על פרוייקט הכנת זוגות לנישואין מבחינה כלכלית וזוגות בשנת הנישואין הראשונה. יש לזה ביקוש עצום, בסך הכל רוצים לחלוק את הניסיון חיים שצברנו. נגעת בנקודה מאוד חשובה ומקווה שהמאזינים של 'רדיו COL' יפנימו ורק ירוויחו מזה רווח רב, באושר באיכות חייהם וגם, כן, בכסף שלהם."

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.