מערכת COL צעיר | יום כ"ד אלול ה׳תשפ״א 01.09.2021

מעניין: העובדות שלא הכרתם על המדינה הגדולה בעולם

רוסיה היא המדינה הגדולה בעולם, ומטבע הדברים מתרחשים בה גם דברים מיוחדים ויוצאי דופן שלא תמצאו באף מקום אחר • כמה שעות ייקח לכם לנסוע מקצה אחד לקצה השני של מסילת הרכבת הארוכה ברוסיה? מה המרחק האמיתי בין רוסיה לארצות הברית? וכמה יהודים באמת מתגוררים ברוסיה? • העובדות שלא הכרתם
מעניין: העובדות שלא הכרתם על המדינה הגדולה בעולם
shutterstock

 

10 עובדות שלא הכרתם

על רוסיה

 

 


 

 

1

רוסיה היא המדינה הגדולה בעולם. היא משתרעת על שטח של 17 מיליון קילומטרים רבועים, ש-77% מתוכם נחשבים כשטח סיביר. אוכלוסיית רוסיה מונה כ -144 מיליון איש.

 

2

4 קילומטר. זהו המרחק בין שני האיים - דיומיד הקטן (ארצות הברית) ודיומיד הגדול (רוסיה) הנמצאים בשטח שבין רוסיה לאלסקה. באמצע החורף נוצר גשר קרח בין שני המקומות אך מעבר בו אינו חוקי. מדינת אלסקה עצמה הייתה בעבר חלק מרוסיה; הרוסים מכרו אותה לאמריקאים תמורת 7.2 מיליון דולר בשנת תרכ"ח.

 

3

הקוסמונאוט הרוסי יורי גגרין היה האדם הראשון בחלל - כאשר הקיף את כדור הארץ בטיסה שארכה 108 דקות בשנת תשכ"א. בשנת תשכ"ז שיגרה רוסיה גם את הלוויין הראשון בעולם, ספוטניק.

 


 

4

השפה הרשמית ברוסיה היא רוסית, וזו השפה הראשונה והיחידה של קצת יותר מ -80 אחוזים מהאוכלוסייה במדינה. לצידה, יש יותר ממאה שפות מיעוט, שהעיקרית שבהן היא טטרית; 3% מהמדינה דוברים טטרית. שפות מיעוט אחרות כוללות - צ'רקסית, צ'צ'נית, צ'ובש, דולגנג, גרמנית, מורדווין ואוקראינית. רוב האנשים שמדברים בשפת מיעוט דוברים גם רוסית.

 

5

מסילת הברזל הטרנס-סיבירית המפורסמת הייתה מסילת הרכבת הארוכה ביותר בעולם עד לפני מספר שנים.
המסילה מתפרסת על-פני כ-9,200 ק"מ, ממוסקבה שברוסיה ועד ולדיווסטוק שעל חוף האוקיינוס ​​השקט באסיה. אם תנסו לנסוע ברכבת מהתחנה הראשונה ועד לאחרונה ללא הפסקה, תארך לכם הנסיעה כ-152 שעות ו -27 דקות.

 

6

נהר הוולגה הוא הנהר הארוך ביותר באירופה. אורכו 3,690 ק"מ ומסתעפים ממנו יותר מ-200 יובלים; אורכם הכולל מסתכם ב-357,000 ק"מ מדהימים.

 


 

7

הכפר הרוסי אוימיאקון הוא הכפר הקר ביותר על פני כדור הארץ. בכפר סימיאן אוימיאקון נמדדה טמפרטורה של 68 מעלות צלזיוס בתאריך י' בשבט תרצ"ג. טמפרטורה קרה יותר נמדדה רק באנטארקטיקה!

 

8

הרכבת התחתית (ה'מטרו') במוסקבה היא אמצעי התחבורה המהיר ביותר בעולם. בשעות העומס מתוכננות רכבות לכל 90 שניות. ההערכה היא כי יותר מ-9 מיליון נוסעים נוסעים באמצעות הרכבת מדי יום. הרכבת התחתית של פטרבורג היא גם הרכבת התחתית הממוקמת במקום הנמוך ביותר ביותר בעולם – היא עוברת בעומק עצום של 100 מטר מתחת לפני האדמה.

 

פקקי תנועה במוסקבה


 

9

מוסקבה היא אחת הערים הפקוקות ביותר בעולם. התנועה במוסקבה כה גרועה עד שעשירים רבים בעיר שוכרים אמבולנסים מזויפים כדי לעקוף את הפקקים...

 

10

על פי הרישומים הרשמיים חיים כיום ברוסיה כ-160,000 יהודים. אלא שלדעתם של מומחים בתחום המציאות בשטח שונה לחלוטין, לדבריהם, ישנם הערכות הטוענות לחיים של כמיליון יהודים בשטחה של רוסיה!

 
 
קרדיט תמונות: shutterstock
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.