מערכת COL צעיר | יום י"ז אלול ה׳תשפ״א 25.08.2021

האם בדורות עברו לא חגגו חסידים ביום ח"י באלול? מפתיע

למרבה ההפתעה מתברר כי הפירסום הרב שקנה לו יום ח"י באלול, בא רק בשנים האחרונות. במשך דורות רבים, היה סודו של היום ידוע רק ליחידי סגולה שהסתירו אותו מקהל החסידים • מי שפירסם את ייחודו של היום היה אדמו"ר הריי"צ שסיפר על כך לרבים בעת ההתוועדות
האם בדורות עברו לא חגגו חסידים ביום ח
התוועדות ח"י אלול

 

האם בדורות עברו לא חגגו חסידים את יום ח"י באלול?

ובכן, למרבה ההפתעה, התשובה היא - כן. במשך שנים רבות היה יום ח"י באלול "מועד נסתר", שהיה ידוע ליחידי סגולה בלבד. רבותינו נשיאנו סיפרו לבניהם בלבד על גדולתו של היום, בו נולדו שני "המאורות הגדולים" – הבעל שם טוב ואדמו"ר הזקן. קהל החסידים במשך הדורות לא הובא בסוד מעלתו של היום הנשגב, וכך נמשך הדבר במשך שנים רבות.

 

הסוד הכמוס מתגלה

מי שגילה לחסידים את סודו של היום היה אדמו"ר הריי"צ. באחת משיחותיו הקדושות הוא סיפר את הסיפור הבא:

"ביום שלישי, י"ז אלול, לאחר הלימוד, אמר לי אבי: מחר - ביום ד' - בהשכמה, תלך למקווה ואל תאמר תחנון (פירוש 'בהשכמה' הוא בטרם מאיר היום, שאז אין איש רואה).

 


"כשנכנסתי לחדרו של אבי, מצאתי אותו במצב-רוח מרומם מאוד. מיד בהיכנסי לחדרו אמר לי אבי בשמחה רבה: 'חג שמח לנו, היום הוא יום-ההולדת של שני המאורות הגדולים שלנו. ביום שני, ח"י אלול נח"ת, הוא יום-ההולדת של הבעש"ט, וביום רביעי, ח"י אלול תק"ה, הוא יום-ההולדת של רבנו הזקן'.

"אבי קם ממקומו, נכנס לחדר השני, לבש את בגדי השבת וחזר לחדר הראשון. הורה לנעול את שתי הדלתות ואמר לפניי מאמר חסידות: חמישים שערי בינה נבראו בעולם... כשסיים אבי את המאמר, אמר: 'אתפשטותא דמשה בכל דרא. משה החסידי הכללי עם חמישים שערי הבינה שנבראו בעולם, הוא הבעש"ט ותורת החסידות. משה החב"די שלנו, עם חמישים שערי הבינה, הוא רבנו הזקן ותורת החסידות. כולם נמסרו למשה חסר אחד; 'אחד' זה על החסידים להשלים עד ביאת המשיח, וזהו ה'יפוצו מעיינותיך חוצה'".

 

יום התוועדות

מאז גילה אדמו"ר הריי"צ ברבים את סודו של היום הגדול שוב לא היה הוא יומם של 'יחידי סגולה' בלבד. בכל ריכוזי החסידים החלו מציינים את היום כיום-סגולה והתוועדות, להתעוררות ולהתחזקות בדרכי החסידות.

 


אצל הרבי נשיא-דורנו, היה יום זה אחד מאותם ימים מיוחדים בהם התוועד הרבי בכל שנה – ללא יוצא מן הכלל. בהתוועדויות ח"י אלול ניתן היה כבר לחוש בהתקרבו של חודש החגים - הן בשל העובדה שבמשך שנים רבות היו השיחות מתקשרות לעניינם של הימים המתקרבים, והן בשל דמויות האורחים הראשונות שהקדימו לבוא וכבר נצפו בין באי ההתוועדות.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.