מערכת COL צעיר | יום ח' אלול ה׳תשפ״א 16.08.2021

מציאותי? החברה האמריקאית טוענת: אופנוע מעופף - בקרוב

טיסת ניסוי מוצלחת שערכה חברת תעופה אמריקאית על 'אופנוע מעופף' הסתיימה בהצלחה, ובחברה טוענים בתוקף – אופנועים מעופפים זה לא עתיד רחוק. אנחנו כבר ממש שם • האופנוע המעופף, שזכה לכינוי "הספיידר", עתיד לסייע גם לצרכי ביטחון והצלת חיים
מציאותי? החברה האמריקאית טוענת: אופנוע מעופף - בקרוב
צילום מסך

רבים מאיתנו תמהים מידי פעם - כיצד ייתכן שעולם מתקדם טכנולוגית כמו זה שאנו חיים בו, טרם ייצר מכוניות ואופנועים שניתן לטוס עמם בקלות?

ובכן, התשובה היא – לא עוד. חברת 'Jetpack Aviation' האמריקאית העוסקת בתחום תעופה מתקדמת, הכריזה לפני מספר ימים על טיסת ניסוי שערך ה'אופנוע המעופף' שלה, שהסתיימה בהצלחה. האופנוע שזכה לכינוי "הספיידר", אמור להיות - על־פי התוכניות – בשימוש אזרחי יום-יומי, כזה שכולנו נוכל להנות ממנו.

 


 

טיסה ללא מגע יד אדם

במשך השנים האחרונות עמלים בחברה על בניית התוכנה שתעמוד מאחורי תפעול האופנוע המרחף. המיוחד שבאופנוע הזה, מספרים בחברה, היא יכולתו של הנוהג לנהוג באוויר, כמעט באותה הדרך שבה הוא נוהג על הכביש.

האופנוע יכול להמריא ולנחות כמעט בכל מקום, כשהתנאים היחידים הנדרשים הם אדמה ישרה בשטח שלא עולה על גודלה של מכונית ממוצעת. בנוסף לכך, המערכת המפעילה את האופנוע מאפשרת נסיעה 'אוטונומית', ללא התערבות הנהג. הנהג יגדיר מראש את היעד אליו הוא רוצה להגיע והאופנוע יעשה את דרכו לשם במהירות ובבטיחות.

 


מציאותי? צפו בסרטון המדמה את האופנוע העתידי:


לפחות בתקופה הראשונה - טוענים אנשי החברה - הנהיגה באופנוע תותנה ברשיון בסיסי לטייס. את הדרישה הזו ניתן בהחלט להבין – מדובר בכלי רכב מונע בסילון שמתוכנן לרחף במהירות של 250 קמ"ש. נסיעה מהירה שכזו בכלי טיס אינה דבר של מה בכך.

 

יציל חיים ויסייע לביטחון

בעתיד, מתכננים בחברה לייצר גם גרסאות מסחריות של האופנוע המעופף. כך נמצאים בתכנון אופנועים שמיועדים לשימוש אנשי הצבא והביטחון, וכן אופנועים שיוכלו לסייע בפעילות כיבוי אש וצוותים רפואיים.

 


למרות שבינתיים, נראית התוכנית הגרנדיוזית הזו כמו חלום רחוק, בחברתJetpack Aviation כבר פתחו את ההרשמה והחלו לקבל הזמנות מראש לקראת הייצור. אם אתם בעלי רישיון בסיסי לטייס, ומבקשים להמר על עתידו האופנוע המעופף – תוכלו להזמין אחד שכזה כבר כיום במחיר 'סימלי' של 381 אלף דולר.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.