מנדי ברגר | יום ז' אלול ה׳תשפ״א 15.08.2021

בתחילת הנישואין - כל סיטואציה 'מעמידה במבחן' | פרק ז'

"שלומי הרגיש מוזר אחרי השיחה של אשתו עם אחיה. זו לא הפעם הראשונה שהוא מרגיש כך. כל שיחה של אסתי עם אחד מבני משפחתה מציפה לו תחושה מרירה. בכל פעם הוא מנסה להדחיק את התחושות הללו ולהמשיך הלאה" • טור זוגיות מאת המאמן והמטפל החב"די ר' מנחם סעיד
בתחילת הנישואין - כל סיטואציה 'מעמידה במבחן' | פרק ז'
צילום: shutterstock

ארבע אחה"צ, אסתי מקפלת את הכביסה הריחנית. שלומי לומד בסלון. תוך כדי קיפול הכביסה היא נזכרת באחיה, אלי, הגדול ממנה ב8 שנים. כבר שבועיים לא דיברתי עם אלי, היא חושבת לעצמה. היא לוקחת את הנייד ומחייגת. "אלי, מה נשמע? איך הולך? כבר הרבה זמן לא דיברנו! איך הפצפוצה הקטנה? היא כזו מתוקה... אני כבר מחכה לראות אותה. נו, איך אתם מבלים בחופש?..."

שלומי הרגיש מוזר אחרי השיחה של אשתו עם אחיה. זו לא הפעם הראשונה שהוא מרגיש כך. כל שיחה של אסתי עם אחד מבני משפחתה מציפה לו תחושה מרירה. בכל פעם הוא מנסה להדחיק את התחושות הללו ולהמשיך הלאה. בשבועות האחרונים השיחות הללו מטרידות אותו מאוד. שלומי מנסה להבין עם עצמו מדוע השיחות קצת מציקות לו, הרי זה לגיטימי לשוחח אם בני המשפחה... הוא אינו מצליח לפענח את הסיבה לכך. למחרת,  הוא שוב מוצא עצמו מהרהר בדבר, ו...'הופ' נפל לו האסימון. 'באותם הרגעים אני מרגיש שיש לאשתי מישהו משמעותי וחשוב ממני – זאת הסיבה'.

כעבור מספר ימים אסתי מקבלת שיחת התעניינות מאחיה בן ה19. לקראת סוף השיחה שארכה שמחצית השעה, היה ניכר כי שלומי חסר שקט. אסתי שמה לב לכך. היא מנסה להבין מדוע בעלה חסר שקט. היא פונה אליו ושואלת, "שלומי, מה קורה? זה נראה שמשו מטריד אותך. אתה רוצה אולי לשתף אותי מה עובר עליך?". "תקשיבי", אומר שלומי. "קשה לי עם השיחות המשפחתיות שלך. מרגיש לי שהם חשובים בעינייך יותר ממני". אסתי גילתה אמפתיה לרגשותיו ולאחר מכן אמרה לו "חשוב לי שתדע שיחד עם זאת, אתה הבן אדם הכי משמעותי בחיים שלי!". שלומי חש תחושת הקלה מסוימת.

אם שאלתם את עצמכם, למה השיחות של אסתי עם אחיה מפריעות לשלומי?! קשר משפחתי הינו לגיטימי בהחלט גם לאחר החתונה. וכאמור, גם שלומי רואה אותו כחשוב.

בשורות הבאות ננסה להסביר זאת.

שלומי ואסתי התחתנו לפני חמישה חודשים. בשלב הבראשיתי של התהוות הקשר, הכל רגיש יותר. בשלב בו הקשר ותחושת השייכות מתחילים לרקום עור וגידים, לבני הזוג אין עדיין מספיק ביטחון בקשר. ולכן, אף דברים פעוטים 'כביכול', עשויים לערער ו'להעמיד במבחן' את רמת הקשר הזוגי. יתר על כן, דווקא הקשר עם בני המשפחה, שהוא כבר מבוסס, עלול לערער יותר על הקשר. ובנוסף, עשוי ליצור ריחוק של בן הזוג מהמשפחה החדשה.

לאחר תקופה ארוכה בה בני הזוג עבדו על בניית הזוגיות, הקשר הופך להיות חזק ומבוסס. כל אחד מהם בטוח כי הוא האדם המשמעותי ביותר עבור בן זוגו. במצב כזה, בני הזוג בטוחים יותר בקשר, וקשרים אחרים אינם מערערים אותו. יתר על כן, יתכן אף שבן הזוג יעודד את אותם הקשרים...

לסיכום, ראינו כי בשלבי הבניה הראשוניים, קיימת רגישות רבה בקשר. אם אתם בשלב זה, חשוב מאוד שתהיו ערניים לזהות את אותם הסיטואציות שעלולות לערער את הביטחון בקשר. אם זיהיתם משהו, כדאי להעלותו לבמת השיח הזוגי, ולנסות למצוא פתרון הולם לדבר תוך שיח משותף.

בהמשך, מה עוד קרה? על כך, בטור הבא.

בהצלחה לכולנו!

*

מנחם סעיד

מטפל זוגי, יועץ בקדושה, מדריך שידוכים וחתנים ומאמן אישי NLP

לתגובות: 0528622770 – [email protected]

 

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.