מערכת COL | יום ז' אלול ה׳תשפ״א 15.08.2021

הגבאי למי הרשקופ: "הקורונה תחלוף, הבעיות נשארות"

הגל הרביעי כבר כאן, והמוני אברכים נוהרים ל'מניין החצרות' הגדול בנחל'ה של ר' אברהם (למי) הרשקופ • "אברכים מחפשים לממש את עצמם, ו'הולכים לאיבוד' במניינים הגדולים והוותיקים. הקורונה תעזוב אותנו, אבל צריך לתת את הדעת על פתרון הבעיה", הוא אומר בראיון ל'ליל שישי' ב-COL  • הצצה למניין החצרות הגדול בנחל'ה, שמהווה בבואה למתרחש במנייני החצרות ברחבי הארץ
הגבאי למי הרשקופ:
ר' אברהם הרשקופ על רקע מניין החצרות בנחל'ה

לאחר למעלה משנה שמניין החצרות בניהולו של ר' אברהם הרשקופ 'הרשקופ שול' - פועל בנחל'ה, נראה לפני זמן לא רב כי הקורונה נעלמת וכי הפופולריות של מניין החצרות דועכת.

מה שהחל לפני יותר משנה כיוזמה של מספר אברכים הגרים בבניין 160 הנודע בנחל'ה, לאחר שבית הכנסת הקבוע נסגר בשל מגיפת הקורונה, הולך לאחרונה ו'מוצף' בפנים חדשות, אברכים צעירים שמצטרפים לתפילות בשל הגל הרביעי שהחל להשתולל, והיותה של קרית מלאכי מובילה – לצד כפר חב"ד – במישור הארצי בתחלואת הקורונה.

בראיון ל'ליל שישי' בהנחיית הרצל קוסאשוילי ב-COL, הרשקופ מדבר על התופעה:

אתה מזהה לאחרונה יותר אברכים שמגיעים למניין החצרות שלכם?

הרשקופ: כן. רואה המון אברכים בגילאי 30 פלוס שמגיעים ומשתתפים. הם מרגישים שהגיעו לקדמת הבמה, מגלים מעורבות וגם תורמים. "תוסיף משהו בהתוועדות", פונים אלי ומגלים אכפתיות. זה משהו שחסר להם במניין רגיל".


האזינו לראיון המלא:


נניח ועוד תקופת זמן הקורונה תיעלם. מנייני החצרות ישארו רלוונטיים?

"יהיו חייבים למצוא פתרונות לתושבים חדשים שלא מצליחים להתאקלם בבית כנסת רגיל עם אוכלוסיה וותיקה. חסידי גור לדוגמא, כל קבוצת מתפללים חדשה פותחת 'שטיבלאך', אולי אנחנו צריכים ללמוד מהם. הקורונה הציפה את הבעיות, היא תעבור אבל אלו דברים שצריכים לפתור אותם. במניין קטן ויחס אישי אתה יודע לדוגמא, על שכן שאין לו מה לאכול בשבת ומנסה לעזור לו".

"מניין קטן ויחס אישי": בור ל'תשליך' במניין החצרות שהוכן לפני החגים אשתקד


ר' למי הרשקופ מספר כי כבר כעת יש מגעים עם גבאי בתי כנסת למצוא את השילוב הראוי לקבוצות מתפללים צעירות בתוך בתי הכנסת הקיימים, כגון חדרי תפילה קטנים וכדומה. "זאת כדי שלאנשים תהיה את האהבה והחיות לבית הכנסת. אני באופן אישי מאוד נהנה לראות שאנשים באים בשמחה ללמוד שיעורי תורה, להתפלל ולהתוועד. צריך לשמר את זה".


לכל הראיונות בתכנית 'ליל שישי': לחצו כאן>>>

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.