מערכת COL צעיר | יום ד' אלול ה׳תשפ״א 12.08.2021

"הרבי הסתכל על כולם ושאל את המזכירים 'גם אתם כהנים?'"

ישנם תמונות שייחודם בולט לעין כל. תמונות המספרות בלי קול כי הן מסתירות מאחוריהם עובדות מיוחדות. וישנם גם תמונות שבמבט ראשון נראות 'פשוטות' וחסרות כל סיפור ייחודי משלהן, אך כאשר מתבוננים פנימה, אל הפרטים, עלולים למצוא בהם עולם ומלואו • סיפורם של תמונות  
הרבי במהלך הלוויה

 


ישנם תמונות שייחודם בולט לעין כל. תמונות המבטאות בלי קול כי הן מסתירות מאחוריהם עובדות מיוחדות. וישנם גם תמונות שבמבט ראשון נראות 'פשוטות' וחסרות כל סיפור ייחודי משלהן. לעיתים זו עוד תמונה בחלוקת דולרים או רגע מהתוועדות שנדמה שיש עוד רבים כמותם. אך כאשר מתבוננים פנימה, אל הפרטים, עלולים למצוא בהם עולם ומלואו. בסדרת הכתבות 'מאחורי התמונות' נתחקה אחר סיפורם של תמונות – מפורסמות או נדירות, ונביא סיפורים ועובדות מרתקות המסתתרות מאחוריהם.


 

פרק רביעי:

אבד חסיד מן הארץ

 

 // הרבי מצטרף למסע הלוויה של ר' שמואל לויטין


אחת מדמויות ההוד שהסתובבו בבית חיינו עד אמצע שנות הלמ"ד, הייתה דמותו של הרב שמואל לויטין. הרב לויטין היה "הרב" בה"א הידיעה. במשך שנות חיותו, פנה אליו הרבי פעמים רבות כדי שיפסוק בשאלות הלכתיות בתור רב. בהתאם לכך נהג הרבי למכור לר' שמואל את החמץ מידי שנה, הנהגה שהחלה כבר אצל אדמו"ר הריי"ץ והרבי נשיא דורנו המשיך בה.

 

אבד חסיד מן הארץ

דמותו של ר' שמואל דורשת כתבה משל עצמה, אך כדי לשבר את האוזן נספר רק שהרבנית הצדקנית התבטאה אודותיו לאחר פטירתו כי "ר' שמואל היה מיוחד לא רק בדורנו אלא גם בדורות הקודמים!".

 


בי"א אלול תשל"ד בשעות אחר הצהריים, הלך לעולמו החסיד הגדול הרב שמואל לויטין. פטירתו הכתה בצער את תושבי שכונת המלך וחסידי חב"ד בכלל. הכול ביכו את החסיד הישיש שלא הניח כמותו.

 

"יש שמועות שהרבי ייסע"

את שהתרחש למחרת תיעד ביומנו הרב יצחק מאיר סוסובר, שהיה אז בחור צעיר:

 

10:10 הרבי הגיע מהבית, כנראה שהגיע מוקדם כגלל הלוויה, כי כדרך כלל בימים שאין קריאת התורה מגיע בשעה מאוחרת יותר. יש שמועות שהרבי ייסע לבית החיים.

10:30 הלוויה הגיעה ל-770, היא תוכננה לשעה אחת עשרה אך הרבי ביקש להקדימה.

הרבי יצא עם ספר ביד, ועדיין לא ידעו אם הרבי ייסע. פתאום לייבל התחיל לחפש את יודל אז היה ברור שהרבי מתכוון לנסוע.

הרבי הלך עד מעבר לרחוב קינגסטון וחיכה עד שיכניסו את הארון לרכב. המכונית של הרבי הגיעה, הרבי התיישב מאחורה ולידו חדקוב וקזרנובסקי, ליד יודל ישב סימפסון.

כולם רצו מיד לחפש מכוניות כדי לנסוע עם הרבי, אני נסעתי עם אחי ישראל וכל הדרך היינו קרובים למכוניתו של הרבי. כשהגענו לבית החיים, הרבי נעמד ליד גדר החלקה (הספר שלקח איתו נשאר ברכב).

 


 

"גם אתם כהנים?"

הרבי הסתובב ואמר שכולם יכנסו לתוך החלקה, והמתין שכל מי שאינו כהן יכנס. שאל את לייבל ובנימין למה יש כאלו שלא נכנסו וענו לו שהם כהנים, הרבי הסתכל שוב על כולם ואז שאל את המזכירים בחיוך "גם אתם כהנים?". בסוף נכנסו גם הם. הרבי עמד מול האוהל והסתכל במבט רציני.

כשהסתיימה הקבורה הרבי סימן לבנימין שנוסעים, בנימין פתח את הדלת, הרבי התיישב ובנימין רץ לקרוא ליודל. אחר-כך רצו לחפש את חודקוב, חודקוב הגיע בריצה, נכנס לרכב ומסר לרבי בפרטיות את סדר הקבורה. אחר-כך הרבי דיבר עם שאר המזכירים, ואז נסע.

הרבי נטל ידיו מחוץ ל-770, ואמר שבע פעמים יושב בסתר.

 


 

הרבנית משתתפת בהלוויה

באורח נדיר, נסעה הרבנית חיה מושקא גם היא ללווייתו של הרב לויטין. בחזרתה התבטאה (כפי שהוזכר לעיל), "ר' שמואל היה מיוחד לא רק בדורנו אלא גם בדורות הקודמים!".

בתמונות ניתן להבחין ברבי יוצא מ-770, ומביט במיטתו של הרב לויטין. ניתן להבחין כי הרבי צעד אחר הארון עד לפינת הרחובות קינגסטון ואיסטערן פארקווי בטרם עלה על הרכב ונסע לבית החיים. יש לציין כי הייתה זו אחת הפעמים הבודדות בהם הרבי הצטרך למסע הלוויה עד הגיעו לבית החיים!

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.