| יום ג' אלול ה׳תשפ״א 11.08.2021

על איזה שיעור סירב ר׳ יואל לוותר?

"על שיעור החסידות בבורו-פארק לא שייך לוותר" ענה הגה"ח ר' יואל לר' משה קוטלרסקי יבדל"א. "לדבר בכינוס השלוחים בפני אלפי שלוחי הרבי מכל העולם- זה יקר וטוב ויפה, אבל לא על חשבון שיעור תניא בהיכל מנחם!" סדר היום המסורתי של הכינוס השתנה לפי הצורך, והשיעור שמסר ר' יואל בקביעות נותר על מקומו.
על איזה שיעור סירב ר׳ יואל לוותר?
צילום: חיים טוויטו

מי שהכיר את ר' יואל מקרוב, ידע עד כמה גדולה הייתה התמסרותו להפצת עומק מעיינות החסידות בכלל, ולשיעורי חסידות בקרב חוגי היראים לדבר השם בפרט. בפעולות אלו ראה ר' יואל את משימת חייו, ובהן התייגע כפשוטו למעלה מיובל שנים. במסגרת המוסד החשוב 'היכל מנחם' (המוציא לאור את סדרת הספרים 'חסידות מבוארת' הנמכרת באלפי עותקים בכל העולם), העביר ר' יואל אלפי שיעורים שעסקו בספר תניא קדישא ובתורת הבעש"ט ונודעו בשער בת רבים, ואלפי אברכים מבקשי השם זכו ליהנות מהם, מספר פעמים בכל שבוע, בבחינת "טעמו וראו כי טוב הוי'". חיים שלמים של אלפי יהודים השתנו בעקבות שיעוריו, ובזכות האמת והאמונה ששידר בכל הליכותיו, הפכה עבודת ה' של שומעי לקחו לחיה, מוארת ושמחה.
שעות רבות מספור הקדיש ר' יואל ע"ה להקלטת אלפי שיעורי חסידות בטלפון, שהחיו נפשות רבות הצמאות לדבר אלוקים חיים. במערכת הטלפונית 'קול החסידות' הפועלת תחת היכל מנחם, מאזינים בכל יום מאות מאחינו בני ישראל מכל העולם לשיעורים בתורת החסידות שהותיר אחריו ר' יואל. נגע בנפשו של ר' יואל שעוד יהודי יידע פנימיות התורה, שעוד אברך יבין ווארט חסידי, שלא יישאר יהודי אחד שאינו נהנה ממעיינותיה של תורת החסידות.    

כעת, לאחר הסתלקותו של ר' יואל מעימנו, נפער חלל עצום במפעל הפצת המעיינות, ועלינו מוטלת החובה והזכות הקדושה למלא ולהשלים את משימתו של ר' יואל בהיותו בעלמא הדין. 

לצורך זה נחלצו תלמידיו של ר' יואל הקרויים בנים, ושמו להם למטרה להנציח את זכרו ופועליו הברוכים באופן שתהא הפעולה נמשכת, ותסב נחת רוח לנשמתו. כל חובבי תורה ומוקירי זכרו של ר' יואל נקראים להצטרף למטרה הקדושה, איש כנדבת ליבו. יחד נקים בלב בורו-פארק היכל מפואר להפצת מעיינות תורת החסידות, שייקרא על שמו, בית ר' יואל, ויהייה לכבודו ולעילוי נשמתו, על דרך מה שכתוב: "ונתתי להם בביתי ובחומותי יד ושם טוב וגו'". 
תלמידיו-כבניו של ר' יואל, ובראשם הגה"ח הרב יעקב לייב אלטיין שליט"א, קוראים לכל אנ"ש להתגייס ולסייע להנצחת זכרו ולהמשך מפעל חייו של ר' יואל. 

בית ר' יואל 
בלב שכונת בורו-פארק ייבנה בעז"ה בניין מפואר, על שטח של 4,000 מ"ר, והבאים בשעריו יוכלו ליהנות במגוון דרכים ממעיינות תורת החסידות:

•ספרייה עשירה בספרי תורת הבעש"ט ותלמידיו ממשיכי דרכו, מכל ענפי החסידות.

•חנות לממכר ספרי חסידות חב"ד

•שיעורים קבועים בחסידות מפי משפיעים מגידי שיעורים

•התוועדויות חסידיות ביומי דפגרא, י"ט כסלו וימים טובים

 •כולל חסידות ללימוד מעמיק בחברותות

• מערכת טלפונית "קול החסידות" ובה אלפי שעות של שיעורי חסידות להאזנה

•מכון הוצאה לאור של ספרים, ירחונים ועוד 

•מערכת אוצר החכמה זמינה לכל דורש 

זוהי הדרך הראויה והמתאימה ביותר להנצחת דמותו הענקית של ר' יואל. 
זו ההזדמנות שלך, יחד עם נדיבי לב נוספים, להושיט יד בעין יפה ולסייע בהקמת בית ר' יואל. בזכות תרומתך וודאי נזכה תכף ומיד לקיום ההבטחה שהובטח מורנו הבעש"ט בהיכלו של משיח: לכשיפוצו מעיינותיך חוצה- קא אתי מר, דא מלכא משיחא!

הצטרפו עכשיו להנצחת זכרו ולהמשך דרכו של ר' יואל:
Baisrebyoel.com

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.